مهدی قرمزها ، مهدی آبی ها

به گزارش مجله سرگرمی، روزنامه خبرنگاران در شماره امروز خود دوشنبه ششم بهمن ماه مطلبی در رابطه با ستاره های این روزهای فوتبال ایران که در دو تیم آبی و قرمز بازی می کنند منتشر کرده است.

مهدی قرمزها ، مهدی آبی ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ،نظرسنجی بهترین بازیکن جوان آسیا انجام شد که بر این اساس مهدی قائدی بازیکن استقلال اول و مهدی عبدی بازیکن پرسپولیس دوم شدند.

بعد از رای کاربران و با احتساب نظر کارشناسان درباره بهترین بازیکن جوان سال آسیا، مهدی قائدی بازیکن استقلال با 24 درصد آرا به عنوان بهترین بازیکن جوان سال انتخاب شد. همچنین مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس در این نظرسنجی با 21 درصد آرا در رده دوم قرار گرفت. هر دو مهاجم که از سرمایه های فوتبال ایران هستند در دو فصل اخیر به خوبی خودشان را در فوتبال ایران مطرح کردند و در داربی اخیر نیز هر کدام یک گل برای تیم شان به ثمر رساندند.

افشین خماند در اینباره در روزنامه خبرنگاران نوشت: حالا این نظر سنجی ها خیلی هم ملاک نیست. لشکر می کشند و با کلیک روی یک گزینه به خودشان افتخار می کنند اما این که طبق نظر سنجی AFC مهدی قائدی نفر اول بهترین بازیکن جوان سال آسیا می شود و مهدی عبدی نفر دوم همین فهرست خودش می تواند بهانه خوبی باشد برای نوشتن یک چیز دیگر !

بین مهدی قائدی و مهدی عبدی کمترین شباهتی را می توان یافت ، یکی از جنوب ایران می آید و دیگری از شمال ایران. یکی بیشتر تکنیکی و دربیل زن و دیگری بیشتر ضربه زن و موقعیت سنج ، یکی به عنوان ستاره لیگ پایین تر به تیمش آمده و دیگری به عنوان استعداد پرورش یافته از درون یک باشگاه . اما هر دو در این نکته مشترک هستند که جوان هستند و امید تیم شان به ویژه در لحظات سخت و جایی که تیمشان به بن بست رسیده.

اما مهمترین خطی که این دو بازیکن را به هم پیوند می دهد این نکته است که فراتر از کری خوانی های مرسوم در فوتبال ، این دو بازیکن فریاد نسلی هستند که می خواهند ثابت کنند فوتبال هنوز زنده است و از شمال تا جنوب ایران در کوچه و پس کوچه های شهرها هنوز بچه هایی هستند که دنبال توپ می دوند تا دل ها را تسخیر کنند

این روزها که بحث انتخابات رئیس فدراسیون فوتبال داغ است، شاید یک سوال مهم این باشد که از همه نامزدهای این پست بپرسیم برنامه شما برای مهدی قائدی ها و مهدی عبدی های بعدی فوتبال ایران چیست؟ آیا عاقبت فوتبال ایران به این جمع بندی نرسیده که از این حالت دل به شانس بستن عبور کند و برای کشف ، پرورش و حمایت از این بچه های آینده فوتبال ایران طرحی مبتنی بر ساختار ارائه دهد؟

چند مهدی قائدی و مهدی طارمی در خیابان های بوشهر دیده نشدند ، چند مهدی عبدی و علی علیپور در روستای قراخیل استعدادشان نادیده گرفته شده چون هیچ طرح جامعی برای زیر چتر حمایت قراردادن آنها وجود نداشت؟

می شود از بلژیک و آلمان و ... برای سیستم های تربیت بازیکن مثال آورد اما الان سقف مطالبه فوتبال ایران تنها می تواند این باشد که آیا نامزدهای فدراسیون فوتبال اصولا طرحی برای تربیت بازیکن دارند یا نه؟

فردای فوتبال ، مهدی قائدی ها و مهدی عبدی های بعدی نیازمند برنامه ای مدون هستند تا همچنان فوتبال و شور فوتبال را زنده نگه دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 132209

به "مهدی قرمزها ، مهدی آبی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدی قرمزها ، مهدی آبی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید