معاون مادورو: کاراکاس از دارایی های خود در خارج دفاع می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، مسکو - خبرنگاران - معاون رئیس جمهوری ونزوئلا گفت که کشورش از دارایی ها و اموال خود در خارج از این کشور دفاع و مقابل اقدامات آمریکا خواهد ایستاد.

معاون مادورو: کاراکاس از دارایی های خود در خارج دفاع می نماید

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، دلسی رودریگز که به مسکو سفر نموده است در گفت وگو با ریانووستی روسیه این مطلب را بیان نمود.

لازم به ذکر است، آمریکا تحریم هایی را علیه شرکت دولتی نفت ونزوئلا PDVSA اعمال و هفت میلیارد دلار از دارایی های این شرکت در ایالات متحده را توقیف نموده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از کاخ سفید، ونزوئلا در پی اقدامات آمریکا بزودی 11 میلیارد دلار در عرصه صادرات نفت از دست خواهد داد.

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: در مورد توقیف اموال ونزوئلا در اروپا اقدامات حقوقی شروع شده است و وکلایی برای دفاع از منافع ملی مردم ونزوئلا در برابر دزدی انگلیس (توقیف ذخایر طلای ونزوئلا در بانک های انگلیس) استخدام شده اند.

نزدیک به یک ماه پیش، رسانه ها از خودداری بانک های انگلیسی از تحویل ذخایز طلای ونزوئلا به ارزش 1.2 میلیارد دلار اطلاع دادند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا هم اطلاع داد که 80 تن طلای ونزوئلا در بانک انگلیس نگهداری می گردد.

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین گفت که دفتر نمایندگی شرکت دولتی ونزوئلا از پایتخت پرتغال به مسکو منتقل می گردد.

ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواهان کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

بعضی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.

مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه این کشور و کوشش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام موجود در کاراکاس متهم می نماید.

بعضی کشورها از جمله روسیه، چین، ایران، ترکیه و کوبا از ریاست جمهوری مادورو حمایت نموده و نسبت به دخالت خارجی در امور داخلی این کشور هشدار داده اند.

در تازه ترین تحولات ونزوئلا، بتازگی روسیه و چین به اتفاق، پیش نویس قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا در شورای امنیت را وتو کردند.

اروپام*391*1346*

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14315

به "معاون مادورو: کاراکاس از دارایی های خود در خارج دفاع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون مادورو: کاراکاس از دارایی های خود در خارج دفاع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید