مسکو: برای روسیه اهمیتی ندارد چه کسی رئیس جمهور آمریکا باشد

به گزارش مجله سرگرمی، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا تأکید کرد، این کشور هرگز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت نکرده و برای مسکو اهمیتی ندارد که چه کسی اکنون در کاخ سفید است یا چه کسی در سال 2020 رئیس جمهوری ایالات متحده خواهد شد.

مسکو: برای روسیه اهمیتی ندارد چه کسی رئیس جمهور آمریکا باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو امروز نوشت: ولادیمیر چیژوف نماینده دائم روسیه در مقر اتحادیه اروپا روز شنبه در مجمع عمومی جهانی گفت وگوی تمدن ها بیان کرد که مسکو هرگز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله نکرده و نخواهد کرد و برای روسیه هیچ اهمیتی ندارد که چه کسی در سال 2020 رئیس جمهوری ایالات متحده شود.

در جریان این مباحثات بین المللی که کارشناسانی از بعضی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آن شرکت داشتند، به این مسئله اعتراف شد که در حال حاضر امنیت اروپا در معرض خطر واقع شده است و دلیل آن، به عقیده کارشناسان اروپایی، دقیقاً غیرقابل پیش بینی بودن خط مشی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست که به گفته یکی از سخنرانان، سرباز پیاده ای در دستان روسیه است.

دیپلمات روس در پاسخ به این ادعا بار دیگر تاکید نمود که روسیه هرگز در انتخابات آمریکا دخالت نکرده است. وی گفت: روسیه هرگز ضرورتی برای این کار نداشته است. برای ما اهمیتی ندارد که در حال حاضر چه کسی در کاخ سفید است یا چه کسی در انتخابات سال 2020 به سمت ریاست جمهوری آمریکا خواهد رسید.

چیژوف همچنین یادآور شد که روسیه برای ازسرگیری کانال های گفت وگو با اتحادیه اروپا درباره مسائل امنیتی آمادگی دارد، ولی تعصب بعضی کشورهای اتحادیه اروپا به آنها اجازه نمی دهد تا به ضرورت این مسئله اعتراف نمایند.

این دیپلمات بلندپایه توجه شرکت نمایندگان در این نشست را به بحران های چندجانبه ای جلب کرد که در حال حاضر اتحادیه اروپا با آنها روبرو است. وی یادآور شد: ما شاهد ادامه بحران مالی- بحران یورو هستیم که فعلاً وارد فاز آرام تری شده است. بحران مهاجرت همچنان ادامه دارد که می توان آن را به آتشفشان خفته تعبیر کرد که هر لحظه می تواند فوران کند و روند برگزیت هم که نظام حاکم بر اتحادیه اروپا را بهم زده است.

ولادیمیر چیژوف با اشاره به ضرورت همکاری بروکسل و مسکو برای تامین امنیت قاره اروپا، اضافه کرد: همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا ضرورت چنین همکاری را درک می نمایند. ولی تعصب خاصی وجود دارد که مانع از اعتراف به این مسئله شده است. زمان سلطه گری اروپا به سر رسیده و ساختار جدید امنیتی ضروری است و مقامات مسکو برای مذاکره و همکاری با اتحادیه اروپا در این رابطه آمادگی دارد.

نماینده دائم روسیه تاکید نمود: واضح است که ما باید کانال های گفت وگو در سطح بالا از سر گرفته شود تا امکان آنالیز همه مسائل مهم کنونی در دستورکار امنیتی اروپا فراهم شود، ولی احساس می شود که رهبران اتحادیه اروپا مخالف آن هستند که بروکسل چنین پیشنهادی را از طرف روسیه مورد تایید قرار دهد.

canadaro.ir: تور کانادا: مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا، ویزای کانادا

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت indiaro | تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51968

به "مسکو: برای روسیه اهمیتی ندارد چه کسی رئیس جمهور آمریکا باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: برای روسیه اهمیتی ندارد چه کسی رئیس جمهور آمریکا باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید