مرکز خرید قشم : آشنایی با مراکز خرید و بازارهای قشم

به گزارش مجله سرگرمی، بازارهای قشم از بازار سنتی گرفته تا انواع و اقسام پاساژهای تازه تاسیس مسافران را برای خرید گیج نموده است. همراه ما در خبرنگاران با مراکز خرید قشم بیشتر آشنا شوید .

مرکز خرید قشم : آشنایی با مراکز خرید و بازارهای قشم

معرفی مرکز خرید در قشم

سفر به جزیره شگفت انگیز قشم علاوه بر زیبایی های منحصر به فرد که بعضی از آن ها را در هیچ جای دنیا پیدا نمی کنید و آرامشی که این جزیره به شما می دهد تا مدت ها در جان شما خواهد ماند.

اما علاوه بر تمام این ها جزیره قشم منطقه ای ایده آل برای خرید است. قشم در روزگاران قدیم پر بود از بازارهای سنتی اما این روزها پاساژهای شیک در گوشه گوشه این شهر به چشم می خورد و می توان گفت که قیمت ها در بازارهای قشم نسبت به بازارهای سنتی بالاتر است.

اغلب شنیدن نام بازار چینی ها در قشم و بازار استانبول قشم این تصور را به وجود می آورد که باید به دنبال بازاری عظیم در قشم باشید به این نام ها، در حالی که به طور مثال در مورد بازار چینی ها بخشی از بازار عظیم درگهان که اغلب خریداران آن به صورت عمده خرید می نمایند با نام بازار چینی ها معروف شده است.

امروزه گستردگی توزیع منابع در نقاط مختلف دنیا و همچنین تنوع پذیری طبع بشر باعث شده است که افراد برای دسترسی به این منابع و اشتیاق بازدید از مناطق مختلف راه سفر را برگزینند و به همین دلیل انواع سفرها مثل سفرهای تجاری، سفرهای گردشگری و تفریحی، سفر به قصد خرید و … در دنیای امروز رایج شده است.

یکی از بهترین انواع سفر، سفری است که در آن بتوان در کنار بازدید از طبیعت و مناظر طبیعی از لذت خرید نیز بهره مند گشت و به قولی هم فال و هم تماشا را در کنار هم داشت.

مراکز خرید قشم (معرفی بازارهای قشم)

برای معرفی بازارهای قشم این روزها لیست بلند بالایی وجود دارد. ما در این مقاله خبرنگاران سعی داریم تا شما را با مهم ترین و بهترین بازارهای قشم آشنا کنیم.

بافت قدیمی بازارهای قشم را در بازار سنتی می توان یافت. قدمت بازارهای قشم به بیش از 100 سال می رسد.

بازار قدیمی این شهر همان جایی است که بافت قدیمی و جنب و جوش های محلی را می توان یافت. لباس های مردم محلی و آنچه احتیاج دارند برای زندگی روزمره در این بازار یافت می گردد. اما توجه قیمت های خیلی پایین نداشته باشید.

بیش از 1000 واحد تجاری فروش عمده و تکی محصولات را بر عهده دارند و از سوغاتی های مخصوص این شهر گرفته و تا پتو و طلا و کیف و کفش و صنایع دستی و بازار پارچه قشم در این در بازارهای سنتی و قدیمی یافت می گردد. در این بازارها اگر می خواهید قیمت مناسب جنس تهیه کنید چانه زدن را نباید فراموش کنید.

بازارهای قشم (بازار قدیم)

بازارهای قشم از قدیم در آسیا و خاورمیانه شناخته شده بود. کالاهایی مانند جواهر و طلا و لباس و کیف و کفش در کنار صنایع دستی و ظروف مسی و انواع فرش و سوغاتی یافت می گردد.

مردم محلی با لباس های محلی جایی است که شناخت شما را از فرهنگ و آدام مردن منطقه بالا می برد. متوجه خواهید شد که مردم چه می پوشند؛ چه می خورند و چگونه روزگار می گذرانند.

اگر برای مقاصد توریستی به قشم سفر می کنید و قصد خرید عمده ندارید و به دنبال جنس خاصی نمی گشت دست کم پیش از آنکه به راستا ادامه دهید سری به این بازارها بزنید. محل قرار گیری آن ها دقیقا روبروی بندرگاه قشم است. و احتیاجی نیست راستا خود را منحرف کنید.

این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای ایران است که در سال 1290 تأسیس شده است و به عنوان قدیمی ترین بازار شهر قشم شناخته می گردد.

این بازار در نزدیکی اسکله شهر قرار گرفته است و به همین دلیل از قدیم فعال بوده و یکی از قطب های تأثیرگذار در تجارت قشم به شمار می آمده است.

این بازار که بازار سنتی جزیره می باشد با مغازه های قدیمی و رنگارنگ از بیرون نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید و با ورود به بازار با راهروهای تودرتو و راسته های متعدد با انواع جنس ها روبرو می شوید.

در قدیم این بازار به دلیل نوع معماری و نحوه چیدمان سنتی غرفه های داخلی بیشترین خدمات خود را به بومیان جزیره عرضه می نموده است .

اما در سال های اخیر با ورود برندهای مطرح و اطلاع رسانی مناسب در مورد بازار، این مکان به یکی از بازارهای مورد علاقه گردشگران تبدیل شده است که می توانند کالاهایی نظیر پارچه در طرح ها و رنگ های سنتی که ممکن است در دیگر بازارها وجود نداشته باشند در این بازار پیدا کند و همچنین از فضای بازار با طاق ها و قوس های معماری محلی دیدن نمایند.

قیمت اجناس در این بازار بسیار مناسب است و می توانید کالاهایی نظیر انواع پوشاک زنانه مردانه بچه گانه، چرم و کاپشن، کیف و کفش، انواع صندل و دمپایی، شال و روسری، انواع پارچه های محلی و ساده، ملحفه پتو و روتختی، پلاستیک جات بلورجات، انواع لوازم خانگی، لوازم لوکس و تزیینی، موبایل، چمدان، لوازم ورزشی، محصولات آرایشی و بهداشتی، انواع زیورآلات دریایی، طلا و جواهر و همچنین خوراکیهای محلی را بیابید.

مرکز خرید ستاره قشم

بازارهای قشم را بسیاری از افراد با نام بازار ستاره می شناسند. این بازار مقصد بسیاری از مسافرانی بود که به قصد خرید به این جزیره زیبا می آمدند.

قیمت اجناس در این بازار مناسب است و کیفیت ها بالاست. برای خرید لوازم آرایش و عطر و ادکلن و بدلیجات و کیف و کفش جای ایده آلی است. البته هر نوع جنسی که بخواهید در این بازار پیدا می گردد.

بازارهای قشم با نام ستاره 3 طبقه است و علاوه بر مراکز خرید، مراکز تفریحی و کافه و رستوران نیز وجود دارد.

بازار نسبتاً عظیم ستاره با 3 هزار متر زیربنا و حدود 700 واحد تجاری فعال در سه طبقه جزء قدیمی ترین مجتمع های ساخته شده در جزیره قشم است.

این مجموعه با وجود 5 درب در قسمت های مختلف امکان دسترسی به تمام فضاهای مجاور را فراهم نموده و موجب تسهیل ورود به بازار شده است.

بازار ستاره به دلیل قرار دریافت در مرکز شهر و همچنین قیمت های مناسب و کیفیت اجناس موجود در بازار محبوبیت خاصی در بین خریداران و مسافران دارد.

این مجموعه دارای نمایندگی هایی نظیر سامسونگ، ال جی، سونی، جی وی سی، فیلیپس نیوآ، کلیون، شوارتسکوف، چای احمد و … می باشد.

واحدهای صنفی به فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، عینک، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، لوازم کامپیوتر، لوازم خانگی و … مشغول هستند.

پله برقی در تمام طبقات در دسترس است و همچنین با وجود پله های معمولی در تمام زوایای بازار می توان به خدماتی نظیر اطلاعات، سرویس بهداشتی، نمازخانه، نیمکت و فضاهایی برای استراحت، کافی شاپ و … دسترسی داشت.

همچنین برای راحتی برداشت و انتقال وجه خریداران در ورودی درب اصلی سه دستگاه خودپرداز بانک ملی، سپه و صادرات وجود دارد.

بازار فردوسی قشم

بازار فردوسی قشم با هدف توسعه و بهبود کیفیت فرآیند خریدوفروش در کنار بازار ستاره احداث شده است. این مجتمع دارای سه طبقه است که در طبقه اول و دوم حدود 450 فروشگاه و در طبقه سوم 180 واحد اداری و مسکونی وجود دارد.

اندازه فروشگاه ها در این مجتمع به قدری است که فروشندگان به راحتی می تواند کسب وکار خود را در آن رونق بخشند.

در این مجتمع کالاهایی همچون دوچرخه و ماشین شارژی، انواع پوشاک، انواع صندل و دمپایی عرضه می گردد.

در طبقه پایین این مجتمع یک فروشگاه عظیم انواع محصولات تزیینی و دکوری خانه را به طور مستقیم از کشور چین عرضه می نماید.

در ابتدای تاسیس این بازار قسمتی از واحدهای مسکونی آن به خوابگاه دانشجویان اختصاص داده شده بود که بعد از مدتی دوباره به شرایط مسکونی و اداری برگشت اما به این دلیل هنوز هم قسمتی از بازار به انواع خدمات ویژه به دانشجویان نظیر چاپ، تکثیر و کافی نت اختصاص دارد.

بازار عظیم خلیج فارس

بازار عظیم خلیج فارس : این بازار که در سمت چپ بازار ستاره قرار گرفته است و برخلاف نامی که بر آن نهاده شده، چندان عظیم نیست و 80 فروشگاه در طبقه اول و دوم این مجتمع وجود دارد.

طبقه سوم نیز شامل 30 واحد اداری و مسکونی است و در طبقه چهارم رستوران خلیج فارس میزبان مسافران و اهالی جزیره می باشد.

این بازار محل مناسبی برای خرید لوازم آشپزخانه به خصوص انواع ظروف و خرده ریز آشپزخانه و لباس های ارزان قیمت است.

بازار پردیس قشم

بازار پردیس قشم یکی از بازارهای نسبتاً جدید جزیره قشم است که دقیقاً روبروی ستاره احداث شده است. طبقه اول و دوم حدود 148 واحد تجاری دارد و در طبقه سوم و چهارم هتل پردیس و رستوران جزیره پذیرای مسافران عزیز می باشند.

بیشتر غرفه های بیرونی این بازار به بانک ها و موسسات اعتباری اختصاص داده شده است ولی در غرفه های داخلی می توانید انواع کیف و کفش، پوشاک و وسایل تزیینی را پیدا کنید.

همچنین در این بازار نمایندگی IKEA وجود دارد که می توانید وسایل دکوری خانه را به راحتی در آن پیدا کنید و خانم ها حتما سری به این فروشگاه می زنند.

به طور کلی لباس های مجلسی این مجتمع نسبت به سایر مراکز خرید قشم زیباتر و شکیل تر می باشد. در طبقه همکف کافی شاپ مناسبی برای استراحت و برطرف خستگی وجود دارد.

مجتمع تفریحی-تجاری سیتی سنتر 1 و 2

اگر به دنبال اجناس لوکس و برند در بازارهای قشم هستید به سراغ سیتی سنترها بروید. در این بازار انواع و اقسام برندهای لوکس و کاربردی وجود دارد.

می توانید انواع و اقسام اجناسی که می خواهید شامل دوربین عکاسی و عطر و ادکلن و لوازم الکتریکی و … را اصل تهیه کنید و تنوع اجناس نیز بالاست. قیمت ها کم نیست اما اجناس بسیار با کیفیتی در این بازار یافت می گردد و ارزش بازدید دارد.

این مجتمع تجاری تفریحی از جدیدترین مراکز خرید قشم است که در دو ساختمان کاملاً روبه روی هم قرارگرفته اند و از طریق یک راه هوایی به یکدیگر وصل می شوند.

به طور کلی این مجموعه در حال حاضر یکی از مدرن ترین و شیک ترین بازارهای قشم است که در فاصله نسبتا نزدیکی از مرکز خرید ستاره و در مجاورت سینما دریا و پارک زیتون قرارگرفته است.

این فاصله از مرکز خرید ستاره تا سیتی سنتر را میتوان با تاکسی در مدت 5 دقیقه و پیاده به مدت 20 دقیقه پیمود.

به محض ورود به سیتی سنتر 1 مجسمه دایناسور متحرک نظر شما را به خود جلب می نماید و در طبقه اول و دوم کالاهایی همچون انواع پوشاک، کیف و کفش، وسایل نوزاد، شکلات، قهوه و مبلمان ارائه می گردد.

در طبقه سوم نیز یکی از رستوران های زیبای قشم با انواع غذاهای ایرانی و دریایی وجود دارد و اگر اهل فست فود باشید می توانید طیف وسیعی از انتخاب ها نظیر خانه برگر، پدر خوب و پیتزا هت را تجربه کنید.

در همین طبقه در سمت دیگر سرزمین عجایب ای وجود دارد که می توانید به همراه فرزندتان از انواع بازی های مختلف رایانه ای و غیر رایانه ای، سالن بولینگ و سینمای چهار بعدی لذت ببرید.

پس از صرف وقت کافی در سیتی سنتر یک از طبقه دوم و از داخل پل هوایی امکان رفتن به مجتمع سیتی سنتر 2 وجود دارد.

در سیتی سنتر 2 نیز انواع کالاهای پرزرق وبرق از وسایل دکوری خانه گرفته تا پوشاک در ویترین مغازه ها خودنمایی می نمایند. اگر از گشتن در مرکز خرید خسته شده اید می توانید لحظاتی را در کافی شاپ های زیبای سیتی سنتر بگذرانید و نفسی تازه کنید.

بیشتر بخوانید :

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109240

به "مرکز خرید قشم : آشنایی با مراکز خرید و بازارهای قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز خرید قشم : آشنایی با مراکز خرید و بازارهای قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید