مردم الجزایر علیه رییس جمهور موقت این کشور تظاهرات کردند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - هزاران شهروند الجزایر امروز (سه شنبه) در اعتراض به انتخاب عبدالقادر بن صالح به عنوان رییس جمهور موقت این کشور به خیابان ها آمده و علیه وی تظاهرات کردند.

مردم الجزایر علیه رییس جمهور موقت این کشور تظاهرات کردند

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران به نقل از روزنامه الجزایری الخبر، علاوه بر پایتخت، هزاران نفر ازجمله دانشجویان و استادان در استان قالمه واقع در شمال شرقی کشور به خیابان ها آمده و تظاهرات کردند.

مجلس الجزایر امروز با اعلام خالی بودن پست رییس جمهوری، عبدالقادر بن صالح رئیس مجلس این کشور را به مدت 90 روز و تا برگزاری انتخابات به عنوان رییس جمهوری موقت این کشور مشخص کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر،درحالی که شورای قانون اساسی الجزایر به دنبال استعفای عبدالعزیز بوتفلیقه رییس جمهور سابق این کشور پست رییس جمهوری را خالی اعلام نموده و آن را به مجلس ارجاع داده بود، مجلس امروز با تشکیل جلسه ، عبدالقادر بن صالح را بعنوان رییس جمهوری موقت به مدت 90 روز انتخاب کرد.

براساس ماده 102 قانون اساسی الجزایر، پس از کناره گیری رئیس جمهور ، رییس مجلس این کشور به مدت 90 روز تا زمان برگزاری انتخابات رییس جمهور موقت خواهد بود.

این در حالی است که رسانه های الجزایری و منطقه ای پیش از تشکیل جلسه امروز مجلس برای مشخص رییس جمهور موقت پیش بینی می کردند که در صورت انتخاب شدن عبدالقادر بن صالح، این تصمیم با مخالفت مردم و حتی جناح های سیاسی روبرو گردد.

عبدالقادر بن صالح از مهمترین شخصیت هایی بود که پس از شروع جنبش مردمی و ادامه اعتراض ها به حضور بوتفلیقه رییس جمهوری سابق این کشور در قدرت، با تظاهرات مخالفت کرد.

عبدالعزیر بوتفلیقه رییس جمهور سابق و 82 ساله الجزایر روز سه شنبه گذشته پس از 20 سال تحت اولتیماتوم ارتش و فشارهای اعتراض های مردمی مجبور به استعفا شد.

وی 29 اکتبر 2018 میلادی با وجود کهولت سن (82 ساله) و داشتن بیماری گفت که برای پنجمین بار نامزد حزب جبهه آزادی بخش ملی الجزایر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور می گردد. همین امر موجب شد که بسیاری از مردم الجزایر به خیابان ها بیایند و اعتراض در سراسر این کشور شکل بگیرد.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار بود 18 آوریل مصادف با 29 فروردین ماه سال جاری برگزار گردد که با کناره گیری بوتفلیقه از نامزدی در انتخابات به تعویق افتاد.

شبک**خاورم*9469*1708

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18612

به "مردم الجزایر علیه رییس جمهور موقت این کشور تظاهرات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم الجزایر علیه رییس جمهور موقت این کشور تظاهرات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید