محمودی: داوری اگر قصد ثبت نام در انتخابات فدراسیون والیبال را دارد باید از سمتش استعفا کند، در ایران ریاست فدراسیون یک شغل نیست بلکه چند شغل است

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناس والیبال کشورمان در مورد مسائل مختلف در این رشته ورزشی اظهاراتی ارائه کرد.

محمودی: داوری اگر قصد ثبت نام در انتخابات فدراسیون والیبال را دارد باید از سمتش استعفا کند، در ایران ریاست فدراسیون یک شغل نیست بلکه چند شغل است

بهنام محمودی کارشناس والیبال کشورمان در گفت و گو با ، درباره تعویق ثبت نام انتخابات فدراسیون والیبال گفت: ابتدا قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان ایران را در رقابت های قهرمانی دنیا را به همه مردم تبریک می گویم و به همه دست اندر کاران که باعث خوشحالی مردم ایران شدند خسته نباشید و تبریک می گویم، همچنین خوشحالم که این اتفاق با کادری ایرانی رخ داد.

همه از قانون تبعیت می کنیم

او در ادامه عنوان داشت: تمام کوششمان این است که والیبال در آرامش باشد، همه ما از قانون تبعیت می کنیم، خیلی زمان ها قانونی که با رای زیاد تصویب می گردد تعدادی موافق و مخالف دارد اما همه به آن احترام می گذارند و ما هم باید تابع آن باشیم. حال صحبتم این است که اگر تبصره، قانون یا بندی درباره سرپرستی وجود داردکه بگوید مثلا داوری باید پس از خاتمه دوره 6 ماهه سرپرستی اش بر فدراسیون والیبال برای مدتی دیگر مثلا 6 ماه دیگر بماند خیلی خوب بود و شفاف سازی انجام می شد.

کارشناس والیبال کشورمان ادامه داد: من تعجب می کنم که چرا وزارت ورزش و جوانان شفاف اعلام نمی نماید که حضور داوری و یا دیگر سرپرست هایی که بیش تر از 6 ماه در فدراسیون بوده اند منع قانونی برای فعالیت دارد یا نه؟ ما قصد تنش زایی نداریم، ولی می خواهیم همه چیز قانونی باشد، چطور وقتی قانون بازنشستگان عملی شد ضیایی کنار رفت؟ مگر می گردد قانون برای یک عده ای باشد و برای عده ای دیگر نباشد؟

داوری اگر قصد ثبت نام دارد باید از سمتش استعفا کند

محمودی در ادامه صحبت هایش توضیح داد: حرف من این است همان قانون را بگویید و گله ای نخواهیم کرد، اما اختلاف این جاست که قانون و مهلت تمام شده و هنوز حرکتی انجام نشده یا اگر هم بوده تحریک آمیز بوده است، ما دوست داریم شفاس سازی گردد.

او اضافه کرد: ابتدا گفتند که ثبت نام انتخابات در روز هشتم مرداد به بعد انجام می گردد، اما پس از آن موقع را عوض کردند و دلیل آن را هم در پیش بودن مسابقات دنیای نوجوانان اعلام کردند و گفتند باید در آرامش باشیم، بله اگر قانون اجازه می دهد حرفی نیست و باید انجام گردد، اما به نظرم برگزاری انتخابات منع یا تداخلی با مسائل دیگر ندارد، اما تصور می کنم از آن جا که داوری میخواهد در انتخابات شرکت کند و مجبور است برای ثبت نام از سمتش انصراف دهد، پست سرپرستی خالی می ماند، به نظرم وزارت می تواند از دیگر مدیران برای سرپرستی استفاده کند و کار ها را جلو ببرد خوشبختانه داورزنی با تجربه و خبره است و تجربه بالایی دارد چه بهتر که از قانون تمکین کنیم. درست است که داوری گفته بود در انتخابات شرکت نمی نماید، اما این حرف شفاهی بود و تعهد کتبی وجود نداشته است، حالا هم حق قانونی اوست که در این انتخابات حاضر گردد. وزارت ورزش هم احتمالا به دلیل برگزاری مسابقات نوجوانان دنیا چنین تصمیم گرفت.

در ایران ریاست فدراسیون یک شغل نیست بلکه چند شغل است

ملی پوش سابق والیبال کشورمان ادامه داد: شنیده ام قصد دارند اساسنامه فدراسیون را تغییر دهند. اعتقاد دارم که در کشور های پیشرفته ریاست فدراسیون شغل نیست، آن جا سیستم متفاوت و در آمد ها درست است، افراد کمی در فدراسیون حضور دارند و زیر ساخت، تقویم و در آمد هم معلوم است، همین باعث می گردد هر کسی در پست ریاست قرار داشته باشد تنها نقش هماهنگ نماینده باشد، اما در کشور ما که ورزش اولویت آخر است و با توجه به شرایط اقتصادی، مدیری که می آید باید توانمند باشد، دنبال کار های اقتصادی و فنی برود و بنابراین به نظرم رئیس فدراسیون یک شغل نیست و عملا چند شغل است.

او عنوان داشت: یک رئیس فدراسیون باید 24 ساعت وقت بگذارد تا هماهنگی را انجام دهد. به طور قطع این تغییر اساسنامه انجام نخواهد شد و اگر از نظر فنی بخواهیم تغییر بدهیم دولت زیر بار نخواهد رفت همچنین در قانون ما ریاست فدراسیون شغل محسوب می گردد و به طور قطع اساسنامه اگر بخواهد تغییر کند هیئت دولت زیر بار نخواهد رفت، چون بر خلاف قوانین بالاتر هم است و در قوانین ما شغل محسوب می گردد، زیرا از بودجه دولتی استفاده می نماید و زمانی می توانیم بگوییم شغل نیست که از دولت هزینه ای نگیرد شاید چند فدراسیون مانند فوتبال و والیبال بخشی از در آمدشان به وسیله حامی اقتصادی باشد، اما دیگر فدراسیون ها اندر خم یک کوچه بوده و به دنبال در آمد هستند و بیشترشان هم بدهی دارند. در مجموع فدراسیون ها زیر نظر وزارت ورزش هستند و وزارت هم زیر مجموعه دولت است. حالا می خواهیم بازنشستگان را برگردانیم که شدنی نیست یا قانون اساسنامه را عوض کنیم که آن هم شدنی نیست.

نمی گردد هیئت ها و لیگ را رها کرد و تنها به فکر تیم ملی بود

او ادامه داد: پروسه ثبت نام نامزد های انتخاباتی 10 روز کاری زمان می برد یعنی 13 ،14 روز پس از آن هم تا یک ماه احراز آن موقع می برد و بعد نامزد ها تائید می شوند و در مجموع تمام فعالیت ها نزدیک به 2 ماه پروسه انتخابات زمان می برد یعنی اگر ثبت نام در شهریور انجام گردد انتخابات آبان برگزار و ما بلافاصله پس از آن و در آذر مسابقات مهمی در پیش داریم. علاوه بر این ها مهم ترین وظیفه هماهنگی مسابقات، برگزاری مسابقات لیگ است، ما نمی توانیم لیگ و هیئت ها را رها کنیم و تنها به فکر تیم ملی باشیم.

محمودی در پاسخ به این سوال که اگر به دلیل مسابقات مهم پیش رو بخواهد انتخابات به عقب بیافتد و این که ممکن است این پروسه طولانی گردد بیان داشت: شاید سیاست بر این است آرامش باشد ما در چند وقت آینده 5 تورنمنت در پیش داریم و نمی توانیم به همین دلیل انتخابات را به تعویق بیاندازیم.

نمی توانیم بگویم قدیمی ها تا آخر بمانند و جوان ها هم کاری ننمایند

او اضافه کرد: ما در کشورمان قانونی داریم و آن هم این است که به طور مثال یک رئیس جمهوری تنها برای 2 دوره و در مجموع 8 سال می تواند رئیس جمهور باشد و بیش از آن نمی تواند در آن سِمَت باقی بماند، زیرا این قانون است و بدان معناست که اگر شخصی می خواست کاری انجام دهد در همین مدت انجامش می داد. این قانون خیلی خوب است و اگر در ورزش هم اجرا می شد خوب بود. ما دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم، جوان ها باید بیایند و نمی توانیم بگویم قدیمی ها تا آخر بمانند و جوان ها هم کاری ننمایند، قانون بازنشستگی تعیین است و جوان ها باید بیایند. البته هر جوانی منظور نیست و منظور جوانانی است که با تجربه، با شخصیت، درس خوانده، دارای مدرک، متدین و ... باشند، قطعا اگر کسی می خواهد مدیر موفقی باشد مدیر باشد باید از تجربه دیگران استفاده کند. یکی از همین نمونه ها خوب را در فدراسیون کُشتی می بینیم که دبیر از خانواده کشتی استفاده می نماید در مجموع اگر کسی استفاده نکند ممکن است خودش شکست بخورد.

حضور داورزنی، یزدانی خرم و ضیایی در والیبال غنیمت است

کارشناس والیبال کشورمان دربراه سرمایه های والیبال گفت: به نظرم حضور داورزنی، یزدانی خرم یا ضیایی در والیبال غنیمت است، باید این را هم بگویم که منظور از جلو آمدن جوان این نیست که کسی بیاید و تنش ایجاد کند ما باید از ظرفیت دوستان استفاده کنیم و والیبال را تخصصی تر جلو ببریم مثلا در کشتی علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد رئیس هم از جوان هاست و هم افراد این رشته را جمع نموده است و این که مدیریت هم بلد بوده و خودش هم یک کارشناس است، ولی ما بعضی مواقع افرادی را می آوریم که 60 سال زمان می برد تا متوجه اوضاع شوند. مدیران قدیمی ما بعضی مواقع می گویند که مدیران جدید تجربه کافی ندارند جواب این سخن این است که خود این آقایان مقصر هستند، زمانی که خودشان حضور داشتند باید کادر سازی و نیرو سازی می کردند میز برای کسی وفا نمی نماید و رفتنی است. دوستان فکر می نمایند این میز برای آن ها وفا می نماید در صورتی که این میز برای پیشرفت است ما عاشق نظام و کشورمان هستیم بنده خودم از خانواده شهید هستیم و خدایی ننموده قصد ایجاد تنش را ندارم و تنها می گویم که قانون اجرا گردد. هدف همین است و وگرنه دل من از همه برای والیبال بیشتر می سوزد، من یک جانباز ورزشی با بخیه های زیادی هستم و اگر بخواهم برای مدیریت در شرایط بحرانی بیایم حتما باید از تجربه ها استفاده کنم.

کسانی که به دنبال تغییر آئین نامه هستند ابتدا مسائل کوچکتر را بر طرف نمایند

محمودی درباره پاداش ورزشکاران گفت: دوستانی که دنبال تغییر اساسنامه هستند ابتدا بروند مسائل کوچکتری که وجود دارد را حل نمایند، مواردی مثل اصلاحات، آیین نامه ها و خیلی چیز های دیگر که باید تغییر کند، مثلا وقتی می گوییم سکه بهار آزادی پاداش است، امکان دارد با تورم قیمتش بالا برود ورزشکاران هم درست است که برای پاداش مادی کسب مدال نمی نمایند، اما حقیقتا این است که در بسیاری از رشته های ورزشی به غیر از والیبال و فوتبال و ... که ممکن است بازیکنان و ورزشکارانشان دریافت هایی در لیگ داشته باشند که آن هم همواره کامل نیست و معمولا شاهد پرونده های انضباطی زیادی هم هستیم، در دیگر رشته ها چنین شرایطی وجود ندارد خیلی از ورزشکاران رشته های دیگر دلشان به این پاداش ها خوش است، حقوق ثابت و بیمه ندارند و بازنشستگی هم نمی گیرند.

او در خاتمه توضیح داد: به هر حال قهرمان ها کوشش می نمایند که مثلا 100 سکه بگیرند که به طور مثال می گردد 400 میلیون، این مبلغ برای 2 سال آن ها کافی است، دوستان باید این قوانین را اصلاح نمایند و به طور مثال بگویند به جای آن که ما دلار و سکه بدهیم و پاداشی به پول رسمی کشور مصوب کنیم و بگوییم که مثلا قهرمانی در آسیا فلان مبلغ را می گیرد.

تور میکونوس: تور میکونوس | تور یونان ارزان قیمت، تور بهار

مجله نماشو: مجله نماشو | مجله گردشگری، مجله سرگرمی، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

تور فرانسه ارزان: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34951

به "محمودی: داوری اگر قصد ثبت نام در انتخابات فدراسیون والیبال را دارد باید از سمتش استعفا کند، در ایران ریاست فدراسیون یک شغل نیست بلکه چند شغل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمودی: داوری اگر قصد ثبت نام در انتخابات فدراسیون والیبال را دارد باید از سمتش استعفا کند، در ایران ریاست فدراسیون یک شغل نیست بلکه چند شغل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید