سفر به آمریکا: مجسمه آزادی کجاست؟

به گزارش مجله سرگرمی، مجسمه آزادی با نام رسمی روشنگر آزادی دنیا با 93 متر ارتفاع (از سطح زمین تا نوک مشعل) بین سال های 1875 تا 1884 میلادی توسط فرانسه ساخته و به ایالات متحده هدیه داده شد. طبق گفته های سازمان پارک های ملی آمریکا، ایده ساخت مجسمه آزادی اولین بار توسط ادوارد رنه در لابولای (فقیه، شاعر، نویسنده و فعال ضد برده داری فرانسوی) پیشنهاد داده شد. در نهایت اما ایده ساخت این بنای باشکوه و نمادین توسط فردریک بارتولدی پرورانده شد. بارتولدی در سفری که به مصر داشت، از مجسمه های غول پیکر این کشور الهام گرفت. این مجسمه در ابتدا برای نصب در کنار کانال سوئز طرح ریزی شده بود اما در نهایت سر از نیویورک آمریکا درآورد. نکته اینکه 350 تکه از مجسمه به صورت مجزا طراحی و سپس برای سرهم بندی به آمریکا منتقل شد. علاوه بر بارتولدی که کار طراحی مجسمه را به عهده داشت، گوستاو ایفل مشهور هم در ساخت سازه درونی آن دخیل بود. همچنین اوژن ویوله لودوک وظیفه انتخاب پوشش مسی مجسمه را عهده دار بود. در آن موقع بارتولدی برای جمع آوری بودجه مورد نیازش، نمایندگان زیادی را به تمام ایالات 38 گانه آمریکا اعزام کرد. وی همچنین 40 قاب مدور یا دیسک در پای مجسمه نصب کرد تا هرکدام از ایالت ها که یاری اقتصادی کردند، نام خود را روی دیسک ها حک نمایند، در نهایت اما تمام این دیسک ها خالی و بلا استفاده ماندند، چرا که هیچ کدام از ایالت ها حاضر به یاری کردن نشد. نکته اینکه مجسمه در ابتدا به رنگ طلایی مسی بود. رفته رفته اما بر اثر اکسید شدن چنین رنگ سبز زیبایی به خود گرفت. این مجسمه به شکل شخصیت لیبرتاس (یکی از اساطیر رومی و الهه آزادی)، شمایل زنی را در حال گام برداستن نشان می دهد که هفت اشعه نورانی به شکلی تاجی روی سر آن قرار گرفته است و با دست راست خود یک مشعل و با دست چپ لوحی سنگی را نگه می دارد. روی این لوح JULY IV MDCCLXXVI حک شده که نشانگر 4 ژوئیه 1776 و تاریخ استقلال آمریکا است. قبل از اینکه سفرهای هوایی همه گیر شوند، اولین موردی که در سفر به نیویورک با کشتی مشاهده می شد مجسمه آزادی بود که از دور دست ها هم می شد آن را رویت کرد. زنجیرهایی که در پای مجسمه وجود دارند، نمادی از سرانجام جنگ داخلی و دوره برده داری آمریکا به شمار می رود.

سفر به آمریکا: مجسمه آزادی کجاست؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور امریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

آدرس

آمریکا، نیویورک، منهتن، جزیره آزادی

دسترسی

بهترین راه برای تماشای تندیس آزادی سوار بر قایق است. . این قایق ها شما را به طور رایگان از عرض بندرگاه عبور می دهند و فرصتی را به وجود می آورند تا به خوبی خط افق نیویورک و همچنین مجسمه آزادی را از هر دو سمت تماشا کنید. راستا حرکت قایق حدود 20 دقیقه زمان می برد. بازدید از خود مجسمه و جزیره ی الیس رایگان است، اما برای رفتن به این جزیره باید سوار قایق شوید که احتیاج به پرداخت هزینه دارد. قیمت بلیت برای بزرگسالان 25، افراد مسن (65+ سال) 21 و خردسالان (12- 4 سال) 16 دلار می گردد. اگر می خواهید به بالای پایه و حتی تاج این مجسمه بروید، بهتر است از قبل (حدود 6 ماه قبل اگر در تابستان سفر می کنید) بلیت رزرو کنید. همچنین قبرستان گرین وود در منطقه بروکلین که بسیار به مجسمه نزدیک است، مکانی مناسب برای تماشای آن به شمار می رود. برای راحتی، مراحل بازدید از مجسمه را در ده قدم شرح می دهیم:

قدم 1: به نقطه عزیمت در باتری پارک نیویورک یا پارک ایالتی آزادی نیوجرسی بروید.

قدم 2: اگر بلیت الکتریکی تان (در صورت تهیه کردن) را چاپ نموده اید، به طور مستقیم به خط بازرسی امنیتی بروید. اگر احتیاج به تهیه بلیت دارید، نقاطی با نشان will call را پیدا کنید.

قدم 3: صفی که برای سوار شدن به کشتی تشکیل شده است، از میان یک نقطه بازرسی امنیتی عبور می نماید.

قدم 4: بعد از طی کردن بازرسی، سوار کشتی شوید. در مجموع کشتی ها سه طبقه دارند. همه این طبقات دارای جایگاه هستند، اما بهترین منظره را می توانید از طبقه رو باز سوم تماشا کنید که معمولا هم همواره شلوغ است. بنابراین بهتر است زودتر سوار شوید. طبقه اول جایی است که شما بلیت تان را تحویل می دهید و از کشتی خارج می شوید. امتیاز دو طبقه پایینی در این است که می توانید غذا و نوشیدنی در آن ها میل کنید. همچنین طبقه اول هم برای بانوان و هم برای آقایان اتاق استراحت ارایه می دهد.

قدم 5: وقتی به مجسمه رسیدید، اگر قرار نیست به داخل آن بروید و می خواهید به جزیره الیس سفر کنید، پس در این نقطه از کشتی پیاده نشوید و به مقصد بعدی یعنی این جزیره بروید.

قدم 6: از کشتی پیاد شوید و در عرض اسکله چوبی پیش بروید.

قدم 7: بعد از عبور از اسکله، در سمت چپتان می توانید ساختمان دفتر اطلاعات بازدیدنمایندگان و در سمت راست خود ساختمان استراحت را بیابید.

قدم 8: در دفتر اطلاعات بازدیدنمایندگان می توانید در یکی از تورهای راهنمای پارک شرکت کنید. اگر به انگلیسی مسلط باشید، این تورها بسیار آموزنده هستند و درکی درست و عمیق از تاریخ جزیره را در اختیارتان می گذارند. مجسمه های کوچک و پلاک های متعددی وجود دارد که شمار را با تاریخ نهفته پشت مجسمه آزادی آشنا می نمایند. همچنین فرصتی عالی را برای عکاسی فراهم می نمایند. به خاطر داشته باشید که این تورها برای نواحی خارج از مکان مجسمه هستند و احتیاج به پرداخت هیچ گونه هزینه ای هم ندارند و کاملا انتخابی هستند.

قدم 9: در ساختمان برطرف خستگی و فروشگاه هدیه هم می توانید مشغول استراحت شوید.

قدم 10: اگر در هیچ کدام از تورهای راهنما شرکت نکردید، تمام کارهایی را که پیش تر شرح دادیم، می توانید خودتان انجام دهید. در زمین های اطراف مجسمه قدم بزنید، همه پلاک ها را مطالعه کنید، عکس بگیرید و از چشم اندازهای خارق العاده منهتن لذت ببرید.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 124933

به "سفر به آمریکا: مجسمه آزادی کجاست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به آمریکا: مجسمه آزادی کجاست؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: مجسمه آزادی کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید