ماجرای انتخابات پستی در آمریکا چیست؟

به گزارش مجله سرگرمی، کمتر از 100 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بحث برگزاری بخش بزرگی از آن به روش پستی به خصوص با توجه به موضع دولت این کشور بحث برانگیز شده است.

ماجرای انتخابات پستی در آمریکا چیست؟

گروه بین الملل خبرنگاران - انتظار می رود به علت شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا، میلیون ها آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (13 آبان) این کشور به روش پستی شرکت کنند. گرچه رای گیری به روش پستی در انتخابات گذشته این کشور هم مرسوم بوده اما حجم مشارکت به این روش در انتخابات 2020 پرسش های بسکمک را از قابلیت سیستم پستی این کشور برای روبروه با این حجم و پردازش آن تا میزان امنیت این روش و نقش آن در تعیین سرنوشت انتخابات مطرح کرده است.

ایالت های مختلف آمریکا قوانین رای گیری مختص به خود را برای انتخابات فدرال دارند و از ماه مارس به سرعت در تلاش هستند این قوانین را تغییر دهند تا رای دهی به شیوه پستی را برای شهفرایندان خود تسهیل کنند.

طبق گزارش بی بی سی، بنابر اعلام کمیسیون انتخاباتی آمریکا، در انتخابات سال 2016 حدود یک چهارم آرا به شیوه پستی جمع آوری شد که انتظار می رود این رقم در انتخابات امسال با افزایشی چشمگیر همراه شود.

در حال حاضر 6 ایالت شامل یوتا، هاوایی، کلرادو، اورگن، واشنگتن و کالیفرنیا که تازه به این جمع پیوسته، در حال برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات به طور کامل به شیوه پستی در سرتاسر این ایالت ها هستند. در این ایالت ها نیازی برای ارائه درخواست نیست و به طور اتوماتیک برای همه کسانی که نامشان به عنوان رای دهنده ثبت شده، برگه رای ارسال خواهد شد، البته باز هم در شرایط خاص و محدود امکان مشارکت حضوری برای رای دهندگان وجود دارد.

در نیمی از ایالت های آمریکا هم این امکان برای رای دهندگان وجود دارد که در صورت درخواست، بتوانند با این شیوه رای بدهند. در ایالت های باقی مانده یک رای دهنده برای این که بتواند به شیوه پستی در انتخابات مشارکت کند باید دلیل موجهی مثل بالای 65 سال داشتن یا دور بودن از ایالتی که در آن ثبت نام کرده است را ارائه دهد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخابات مقدماتی 2020 فلوریدا به این روش رای داد، زیرا نامش در این ایالت به عنوان رای دهنده ثبت شده بود ولی در واشنگتن زندگی می کند.

(در ایالت های بنفش رنگ آرا به شیوه پستی جمع آوری می شود/ در ایالت های نارنجی برای رای دادن به شیوه پستی نیاز به ارائه دلیل نیست/در ایالت های سبز رنگ تنها با ارائه دلیل موجه می توان به روش پستی رای داد)

در انتخابات به این شیوه رای دهندگان برای این که مطمئن شوند آراءشان شمرده می شود باید قبل از روز انتخابات آن ها را ارسال کنند. زیرا طبق گزارش کنفرانس ملی قانون گذاری ایالتی، مقامات 34 ایالت آرایی که بعد از روز انتخابات می رسد را حتی اگر مهر پستی آن ها قبل از این روز خورده باشد، شمارش نخواهند کرد. 16 ایالت به اضافه واشنگتن (ناحیه کلمبیا) بعد از روز انتخابات هم آرا را شمارش می کنند که زمان این تاخیر هم در هر ایالتی متفاوت است. به طور مثال آلاسکا تا ده روز بعد از انتخابات هم رای را در صورتی که در روز انتخابات یا یک روز قبل از آن ارسال شده باشد، می پذیرد.

به همین دلیل سرویس پست آمریکا به مقامات انتخابات این کشور هشدار داده نمی تواند تضمین کند که آرای رای دهندگان را قبل از تاریخ تعیینی تحویل دهد. این آژانس به شبکه آمریکایی فاکس نیوز گفته باید به رای دهندگان توصیه شود برای دریافت برگه رای در زودترین زمانی که مجاز هستند درخواست دهند و حتما این اقدام قبل از 15 روز آخر انجام شود. در بسکمک از ایالات هم رای دهندگان را تشویق می کنند برای بازگرداندن برگه رای از صندوق های پستی استفاده کنند به جای آن که آن ها را به سرویس پستی تحویل بدهند.

به گزارش تریبیون، انتظار می رود در بسکمک از ایالت های محل رقابت (یا ایالت کلیدی: جایی که هیچ کدام از دو حزب اصلی و نامزدهای آنان پشتیبانی قاطع در آن ایالت ندارد تا بتواند به آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) آن ایالت اتکا کند)، میلیون ها رای دهنده آرای خود را در ماه سپتامبر بیش از 4 هفته زودتر از روز انتخابات تحویل بدهند که این مسئله می تواند کارزار انتخاباتی هر دو نامزد جمهوری خواه و دموکرات را با چالش روبرو کند و به این معناست که قبل از مناظرات انتخاباتی که برای این ماه تدارک دیده شده اند، عده ای از مردم رای خود را داده اند.

قرار است 6 ایالت محل رقابت-کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، ویسکانسین، میشیگان و فلوریدا-برگه های رای پستی را برای درخواست کنندگان در ماه سپتامبر ارسال کنند که رای دهندگان می توانند به محض دریافت برگه ها، آن ها را پر کرده و برگردانند. تنها ایالتی که به رای دهندگان اجازه تحویل آرا در ماه سپتامبر را نمی دهد، آریزوناست که از 7 اکتبر رای گیری زودهنگام را آغاز می کند. کارولینای شمالی زودتر از همه ایالت های کلیدی در چهارم سپتامبر حدود دو ماه مانده تا روز انتخابات برگه های آرا را برای رای دهندگانی که درخواست داده اند ارسال می کند.

گرچه طبق نظرسنجی گالوپ، اغلب مردم آمریکا از شرکت در انتخابات به صورت غیابی حمایت کرده اند، اما نتایج یک نظرسنجی دیگر که روز جمعه منتشر شده نشان می دهد بیشتر آن ها فارغ از حزبی که از آن حمایت می کنند از احتمال تخلف، دخالت یا تلاش برای سرکوب رأی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در کشورشان نگران هستند.

نظرسنجی رویترز و موسسه ایپسوس که روز جمعه منتشر شده نشان می دهد نزدیک به نیمی از شهفرایندانی که نامشان را برای شرکت در انتخابات نوامبر ثبت کرده اند از اینکه رأی گیری پستی به تخلفات گسترده منجر شود ابراز نگرانی کرده اند. رویترز نوشته این یافته نشان می دهد طیف گسترده ای از مردم آمریکا ممکن است به راحتی نتیجه انتخابات را نپذیرند.

با توجه به مسائل گفته شده در چنین شرایطی یکی از چالش های پیش روی کارزارهای انتخاباتی آماده کردن رای دهندگان برای رای دادن به این شیوه است.

موضع ترامپ درباره این نوع انتخابات چیست؟

با وجود آن که مقامات بهداشت و درمان دولت آمریکا از روش مشارکت پستی در انتخابات ابراز رضایت کرده اند زیرا با توجه به شرایط بحرانی کرونا در این کشور، روشی ایمن است که می تواند بسکمک را در مقابل این بیماری محافظت و از صف بستن و تجمعات ممانعت کند، رئیس جمهور آمریکا از مدت ها قبل علیه آن موضع گیری کرده است؛ موضعی که بسکمک آن را بی ربط به بحران هایی که دولت آمریکا با آن ها دست به گریبان است و جا ماندن ترامپ در نظرسنجی ها از جو بایدن رقیب دموکراتش نمی دانند.

نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا که در ماه های گذشته بسکمک از خانواده های آمریکایی را عزادار عزیزانشان کرده و به لحاظ مالی هم به بیکاری میلیون ها نفر منجر شده از یک طرف و تقابل او با معترضان علیه نژادپرستی و سرکوب اعتراضات از سوی دیگر در فاصله کمتر از 100 روز تا انتخابات آمریکا باعث شده تا جو بایدن بتواند با میانگین 8.3 درصد در ایالت های محل رقابت از ترامپ پیشی بگیرد. این باعث شده بایدن حتی در ایالت های به طور سنتی جمهوری خواه از قبیل آریزونا و همچنین ایالت های عمدتا جمهوری خواه از قبیل تگزاس هم ترامپ را به چالش بکشد.

رئیس جمهور آمریکا بارها در پیام های توییتری از انتخابات پستی انتقاد کرده و گفته این روش باعث تقلب گسترده در نتیجه انتخابات می شود و این روش را فاجعه دوران خود توصیف کرده است.

ترامپ 6 مرداد در توییتی نوشت: اگر اجازه داده شود رای گیری از طریق پست انجام شود، انتخابات 2020 پر از تقلب خواهد بود. زمان زیادی است که درباره مداخله خارجی در انتخابات صحبت می شود، اما همین افراد درباره فساد احتمالی در انتخابات پستی هیچ چیزی نمی گویند.

ترامپ همچنین علی رغم نتایج نظرسنجی ها که او آن ها را جعلی می خواند، اخیراً در توییت هایی نوشت: ما برنده انتخابات 2020 خواهیم بود. آمریکا را باعظمت کنیم. باید نتیجه انتخابات را شب انتخابات بدانیم، نه روزها، ماه ها یا حتی سال ها بعد.

میچ مک کانل رهبر بیشتریت جمهوری خواهان در مجلس سنا که مفتخر به مانع تراشی در فرایند اقدامات انتخاباتی دموکرات هاست، اصلاحات آن ها از جمله انتخابات به شیوه پستی و تعطیل اعلام کردن روز انتخابات را به عنوان یک تعطیلات ملی، در جهت تصاحب قدرت توصیف می کند.

علی رغم مواضع رئیس جمهور آمریکا و اغلب جمهوری خواهان، و اگرچه منتقدان ایراداتی را به این نوع رای گیری وارد می کنند از جمله این که شمارش آرا به این روش زمان برتر خواهد بود یا همانطور که قبلاً گفته شد در این روش باید زودتر از روز انتخابات آرا جمع آوری شود و در نتیجه فرصت کمتری در اختیار نامزدها برای جلب آرا وجود دارد، اما طبق آمارهایی که آمریکایی ها در سطح ملی و ایالتی ارائه می کنند، دلیلی دال بر تقلب گسترده در این روش در انتخابات های پیشین وجود ندارد.

بر اساس آنچه بی بی سی نوشته است، در گذشته موارد معدودی از تقلب در انتخابات پستی وجود داشته مثل انتخابات مقدماتی کارولینای شمالی در سال 2018 که بعد از آنکه یک مشاور نامزد حزب جمهوری خواه در برگه های رای دست برد، این انتخابات مجدداً برگزار شد. اما این اتفاقات نادر بوده است.

در مطالعه ای که توسط دانشگاه ایالتی آریزونا بین سال های 2000 تا 2012 انجام شد، 491 مورد تقلب از بین صدها میلیون آرای پستی کشف شد. در بررسی واشنگتن پست در خصوص انتخابات سال 2016 هم تنها یک مورد تقلب در آرای پستی ثابت شد. ایالت اورگن از سال 2000 که به صورت پستی انتخابات برگزار می کند هم تا به امروز تنها 14 مورد تقلب را گزارش کرده است.

در عین حال به گفته کارشناسان، تمهیداتی وجود دارد که می تواند درصد پایین تقلب در این نوع انتخابات را هم کاهش داد، مثل چک کردن این مسئله که آیا آرا از آدرس ثبت شده رای دهندگان آمده و یا الزامی کردن امضای رای دهندگان بر روی پاکت ها.

اظهارات ترامپ را درباره تقلب حتی ویلیام بار دادستان کل آمریکا در جلسه پاسخگویی به کمیته قضایی مجلس کنندگان آمریکا رده کرده و گفته است: هیچ دلیلی ندارم که فکر کنم در انتخابات 2020 تقلب خواهد شد.

ترامپ پیش از این پیام به نقل از ویلیام بار، پیامی را در صفحه اجتماعی توئیتر خود منتشر کرد و برگزاری انتخابات به صورت پستی را فاجعه خواند. وی در این توئیت نوشت: بار: برگه های رأی پستی قطعاً سرآغازی برای تقلب (انتخاباتی) است.

به هرروی نقدها ترامپ از روش پستی چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.

بایدن و دموکرات ها چه می گویند؟

اما در طرف دیگر، رقیب دموکرات ترامپ هم بارها در مراسم انتخاباتی مختلف از احتمال تشکیک رئیس جمهور آمریکا در نتیجه انتخابات و عدم تحویل قدرت از سوی وی در صورت باخت گفته و درباره انتخابات آینده ابراز نگرانی کرده است.

نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در گفت وگو با مجری برنامه دیلی شو بیان کرد که اگر ترامپ انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر را ببازد و در صورتی که از تحویل قدرت خود خودداری کند، ارتش وارد عمل خواهد شد و وی را از کاخ سفید به سرعت و به طور کامل بیرون خواهد کرد.

این سیاست مدار 77 ساله آمریکایی در مراسم جمع آوری کمک های انتخاباتی حتی از احتمال تعویق انتخابات از سوی ترامپ با یک بهانه، گفته بود زیرا به گفته بایدن، این تنها راهی است که ترامپ تصور می کند او را به پیروزی می رساند.

وی در ادامه با اشاره به تهدید ترامپ علیه اداره پست آمریکا گفت، این یک نمونه از نیت رئیس جمهور است که هر کاری که می تواند انجام دهد تا رأی دادن را برای مردم سخت کند.

اما به طور کلی نظر او و هم حزبی هایش درباره برگزاری انتخابات به روش پستی مساعد است و حزب دموکرات معتقد است با توجه به شیوع ویروس کرونا در آمریکا انجام رأی گیری پستی برای حفظ سلامت مردم ضرورت دارد. آن ها احتمال تقلب در این نوع انتخابات را کم ارزیابی می کنند و دلیل این اظهارات از سوی ترامپ و برخی از اعضای حزب جمهوری خواه را تلاش آن ها برای ممانعت از مشارکت مردم به منظور بالا بردن شانس خود برای پیروزی در انتخابات عنوان می کنند.

هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات سال 2016 ضمن محتمل دانستن عدم قبول نتیجه انتخابات از سوی ترامپ، درباره احتمال بروز تقلب های گسترده در صورت برگزاری انتخابات به شیوه پستی گفت: مطالعات آکادمیک بسیار زیاد و دیگر بررسی ها وجود دارند که نشان می دهند این حرف (ترامپ) فقط ادعایی نادرست و جعلی است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس کنندگان آمریکا هم احتمال خودداری ترامپ از خروج از قدرت را رد نکرد. پلوسی گفته شرایط ایده آل برای دموکرات ها این خواهد بود که جو بایدن، نامزد این حزب در انتخابات ماه نوامبر با اختلاف زیاد ترامپ را شکست دهد تا او نتواند نتیجه را زیر سوال ببرد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، گرچه اعضای کنگره و مقامات دولتی از هر دو حزب ادعای ترامپ در خصوص تقلب گسترده در انتخابات به روش پستی را رد می کنند، اما در عین حال هشدار می دهند موج عظیم برگه های رای باری مضاعف بر دوش سرویس پست آمریکا قرار خواهد داد که از قبل هم به دلیل دهه ها کمبود مالی، با مشکل روبرو بوده است.

بنابراین برای آن که بتواند از پس این انتخابات برآید نیاز به بودجه اضطراری دارد که جمهوری خواهان در مذاکرات بر سر لایحه کمکی همه گیری آن را رد می کنند. طبق تخمین مرکز برنان، 4 میلیارد دلار لازم است تا بروزرسانی های لازم برای اجرای پیروز این روش انجام شود، در حالی است که کنگره تا به امروز 400 میلیون دلار به آن اختصاص داده است.

بر این اساس دو کارزار رقیب دو موضع متفاوت را در خصوص برگزاری انتخابات به روش پستی ابراز داشته اند که می تواند در آینده زمینه برخی تنش ها شود. در حالی که ترامپ نگران آن است که در انتخابات پستی تقلب صورت گیرد، دموکرات ها نگران آنند که رئیس جمهور آمریکا نتیجه انتخابات آینده را نپذیرد.

پیشنهاد ترامپ برای تعلیق انتخابات

بعد از مدت ها حدس و ابراز نگرانی مقامات دموکرات و کارشناسان درباره احتمال تشکیک رئیس جمهور آمریکا در خصوص انتخابات ریاست جمهوری پیش روی این کشور و نتیجه آن، سرانجام وی روز پنجشنبه هفته قبل با انتشار توییتی مسئله تاخیر در انتخابات را مطرح نمود.

ترامپ در این توییت نوشت: با وجود رأی گیری پستی (نه رأی گیری غیابی که خوب است) انتخابات 2020، نادرست ترین و متقلبانه ترین انتخابات خواهد بود. این باعث شرمساری عظیمی برای آمریکا خواهد شد. انتخابات را تا زمانی که مردم بتوانند به درستی، امن و بدون خطر رأی بدهند به تعویق بیندازیم؟؟؟

این پیام ترامپ، واکنش های گسترده ای به همراه داشته و بسکمک از سیاستمداران در آمریکا به رئیس جمهور آمریکا یادآوری کرده اند که تصمیم گیری در این مورد در حوزه اختیارات او نیست و تنها کنگره آمریکا می تواند در این مورد تصمیم گیری کند.

اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا هم در پی اظهارنظر ترامپ در خصوص تاخیر در انتخابات، به رای دهندگان اطمینان دادند انتخابات در روزی که در قانون اساسی تعیین شده یعنی همان سوم نوامبر طبق روال بیش از دو قرن گذشته برگزار خواهد شد.

چاک گرسلی سناتور آیووا گفت: همه چیزی که می توانم بگویم این است که اهمیتی ندارد چه شخصی در این کشور می گوید، ما همچنان کشوری مبتنی بر قانون هستیم و می خواهیم قانون را دنبال کنیم.

لیز چنی کننده ای که کنفرانس جمهوری خواه مجلس را هدایت می کند هم گفت مقاومت حزب جمهوری خواه در برابر این عقیده (تاخیر در انتخابات) بسیار زیاد است.

اسکات پری و لوید اسموکر از جمله دیگر جمهوری خواهانی هستند که بر ضرورت برگزاری انتخابات در موعد آن تاکید کرده اند. مواضعی که نشان دهنده انتقادی کم سابقه از ترامپ در بین هم حزبی هایش است.

پری گفت از سال 1788 در میانه جنگ ها و همه گیری ها، آمریکا انتخابات فدرال را به موقع برگزار کرده است. اگر در خصوص یکپارچگی فرایند رای گیری پستی جدید اطمینان حاصل شود، انتخابات نوامبر 2020 نباید موردی استثنایی باشد.

کارشناسان هم در واکنشی سریع به اظهارات ترامپ اعلام کردند او برای چنین درخواستی جایگاهی ندارد و این مسئله به تایید کنگره نیاز دارد.

الن وینتراب، از اعضای کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا که یک نهاد نظارتی برای ضمانت اجرای قوانین انتخاباتی است در پاسخ به توئیت ترامپ نوشت: نه آقای رئیس جمهور. نه. شما اختیار تغییر [زمان] انتخابات را ندارید. این کار نباید هم انجام شود.

وی اضافه کرد: ایالات ها و نهادهای محلی از شما و کنگره بودجه می خواهند تا بتوانند انتخابات را همان طور که همه آمریکایی ها می خواهند به صورت ایمن و سالم برگزار کنند. چرا در این خصوص کاری نمی کنید؟

سازمان مپ لایت در گزارش اخیر خود به بررسی مجموعه عواملی پرداخته که ممکن است بر انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر میان ترامپ و رقیبش اثر بگذارند. بیماری کووید-19، تلاش های دونالد ترامپ برای اعتبارزدایی از رأی دهی پستی، امتناع کاندیدها از پذیرش نتیجه انتخابات و مسائل دیگر نظام انتخاباتی آمریکا از جمله عواملی هستند که در این گزارش درباره آنها ابراز نگرانی شده است.

دانیل نیومن، رئیس موسسه مپ لایت در گفت وگویی با واشنگتن پست بدون اشاره به نام ترامپ از رفتارهای او ابراز نگرانی کرد و گفت: ما با رفع نکردن شکاف ها و ابهام های موجود در قوانین انتخاباتی مان که می توانند موجب شوند هر دو حزب اعلام پیروزی کرده و بحران پیش بیاورند داریم با آتش بازی می کنیم.

وی اضافه کرد: کنگره به جای آنکه منتظر فاجعه بماند، باید همین حالا دست به کار شده و برای محافظت از سلامت انتخاباتمان اقدام کند. کنگره باید به طور روشن تعیین کند که اختلافات بر سر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری باید چگونه حل شوند.

دیوید جولی، یکی از کنندگان سابق حزب جمهوری خواه کنگره آمریکا هم در واکنش به ایده ترامپ برای به تعویق انداختن زمان انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه گفت ترامپ با این اقدام نشان داد که می داند شکست خواهد خورد.

وی در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی، گفت: در سیاست، این جمله وجود دارد که ماهی همیشه قبل از مرگ تقلا می کند. ارزیابی این رفتار دونالد ترامپ سخت است؛ زیرا او از ابتدا بی هدف بوده است. اما به وضوح فردی است که تلاش می کند شکست را توجیه کند یا به دنبال مقصر باشد.

بسکمک از رسانه های آمریکایی مثل هافینگتن پست و نیویورک تایمز هم در واکنش نوشتند که ترامپ همچین اختکمک ندارد و احتمال تعلیق انتخابات را بعید دانستند.

ساعاتی بعد از آن که پیشنهاد ترامپ از سوی هم حزبی های خودش هم رد شد، نشریه پولیتیکو از عقب نشینی ترامپ از پیشنهادش در تلاش برای رفع و رجوع آن خبر داد. به نوشته این نشریه، ترامپ اما همچنان پیش گویی های غیرمستند درباره تقلب گسترده در انتخابات در میانه همه گیری کرونا را تکرار کرد و گفت شمار گسترده برگه های رای پستی شاید به این معنا باشد که هرگز حتی متوجه نشوی که چه کسی انتخابات را برده است.

بعد از آن، مارک میدوز رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید هم در گفت وگو با شبکه خبری سی بی اس، به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره تعویق برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت ترامپ زمانی که ایده تاخیر در انتخابات آمریکا را مطرح نمود، نگرانی هایش درباره رای گیری پستی را ابراز داشته است.

رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در ادامه این مصاحبه گفت: ما قصد داریم که انتخابات را روز سوم نوامبر برگزار کنیم و رئیس جمهور نیز در این انتخابات پیروز می شود.

ترامپ که همچنان بر ادعاهای خود درباره انتخابات پستی تاکید دارد، در جدیدترین اظهارنظر خود یک قدم جلوتر از انتقاد آمده و مدعی شده این حق را دارد که ایالت ها را با وجود شیوع ویروس کرونا از اجرای این نوع رأی گیری باز دارد.

رئیس جمهور آمریکا در صحبت های خود با خبر نگاران گفت: با اینکه این حق را دارم که یک فرمان اجرایی برای متوقف کردن این اقدام، امضا کنم، اما هنوز به آن مرحله نرسیده ایم.

در انتخابات گذشته روزهای پایانی برای ترامپ بسیار سرنوشت ساز بود و نتایج را به نفع او رقم زد. به گفته کارشناسان، در انتخابات گذشته رای دهندگان آمریکایی به هیچ یک از دو نامزد نظر مساعدی نداشتند و بنابراین تا لحظات آخر برای تصمیم گیری صبر کردند. در حالی که طبق نظرسنجی اخیر سی بی اس تنها 4 درصد از شرکت کنندگان گفته اند که هنوز درباره این که به چه کسی رای بدهند تصمیم نگرفته اند.

این در حالی است که در انتخابات پیش رو، این فرصت روزهای پایانی و تغییر دادن نتایج نظرسنجی ها در آن ها مانند آنچه در سال 2016 رخ داد و ترامپ توانست بخصوص در 4 ایالت محل رقابت با فاصله کم کلینتون را پشت سر بگذارد، با توجه به احتمال برگزاری گسترده انتخابات به روش پستی و این مسئله که در این روش باید رای ها هفته ها جلوتر جمع آوری شود، دیگر در اختیار ترامپ و تیمش قرار ندارد.

کارشناسان در تحلیل اظهارات و رفتارهای ترامپ معتقدند مهمترین هدف او از مخالفت با انتخابات پستی، پایین آوردن میزان مشارکت مردم است. مسئله ای که خودش هم در برخی مصاحبه ها به آن به طور ضمنی اشاره کرده است.

او در مصاحبه با فاکس نیوز درباره نگرانی اش به شکلی تلویحی گفته بود به این روش پستی دیگر هیچ جمهوری خواهی در این کشور انتخاب نخواهد شد.

ترامپ در جایی دیگر گفته بود همه باید به طور شخصی و با در دست داشتن شناسه رای دهنده در انتخابات شرکت کنند و هر کسی که مخالف است پس به دنبال تقلب است. رئیس جمهور آمریکا که انتخابات عمومی را در دوره قبل به هیلاری کلینتون با 2.9 میلیون رای کمتر باخته بود، می داند بسته به قوانین ایالت های مختلف، در رای گیری حضوری بسکمک به دلایل قومی، نژادی، مسن بودن، معلولیت و غیره از شرکت در انتخابات منع می شوند یا معذوریت دارند. از طرف دیگر در روز انتخابات هم محدودیت هایی مثل زمان و مکان دسترسی به صندوق های رای موانعی است که در صورت انتخابات پستی وجود ندارد و مشارکت را بالا می برد.

اما او در عین حال به باور تحلیلگران، حتی اگر ترامپ نتواند با این اتهامات، فرایند انتخابات پستی را متوقف و در نتیجه مشارکت را کنترل کند، با زدن بر طبل تقلب و سوءاستفاده گسترده و شایعه پراکنی درباره صحت انتخابات می تواند زمینه را برای به چالش کشیدن یا حتی انکار آشکار نتیجه آن فراهم کند. مسئله ای که بسکمک درباره آن ابراز نگرانی کرده اند و می تواند روزهای خطرناکی را پیش روی آمریکا قرار دهد.

parmisfun.ir: مجله پارمیسفان | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

pbmusic.ir: نوای پرنده پارسی | مجله خبری، ورزشی و مسافرتی پارسی

quiz1.ir: مجله آزمون اول، مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 104029

به "ماجرای انتخابات پستی در آمریکا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای انتخابات پستی در آمریکا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید