لیبی سازی در لبنان، دستور کار اصلی نظام سلطه

به گزارش مجله سرگرمی، صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: شاهد مثال این مدعا آن است که آشوب گران بلافاصله پس از ورود به مکان های دولتی و وزارتخانه ها اسناد و مدارک را آتش می زنند و مقداری از آن ها را به همراه خود می برند و...

لیبی سازی در لبنان، دستور کار اصلی نظام سلطه

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرنگاران، سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به آشوب های 24 ساعت اخیر لبنان بعد از حادثه انفجار مهیب بیروت گفت: تحولات اخیر لبنان موضوعی است که تقریباً از 1 سال پیش کلید آنها زده شده است و زمینه های آن فراهم آمده است.

وی افزود: عوامل خارجی در این شرایط طی یک سال گذشته مهم ترین نقش را داشتند و به ویژه در 24 ساعت گذشته همه توانمندی خود رابرای به اجرا در آوردن سیاست های نظام سلطه پای کار آوردند.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: اما خوشبختانه علیرغم بی تجربگی دولت کنونی و فقدان سابقه چندان در حوزه سیاسی، به دلیل آنکه مثلث رئیس جمهور دولت و مقاومت اسلامی لبنان توانسته بودند هماهنگی بسیار خوبی را با یکدیگر داشته باشند، تا حد زیادی توانستند از ماجراهایی که نظام سلطه خیلی زودتر از 24 ساعت گذشته به دنبال آن بود جلوگیری کنند.

صدرالحسینی ادامه داد: در این میان انفجار مهیب و هولناک بیروت در نقش یک کاتالیزور عمل کرد و زمینه حضور بیگانگان را تحت عنوان کمک و یا در حقیقت دخالت در امور داخلی لبنان پدید آورد که در رأس آن ها آقای ماکرون بود.

وی شرح داد: در حقیقت به نظر می رسد که حضور آقای ماکرون نوعی تلاش برای فراهم آوردن زمینه های اختلاف و آشوب بود و در واقع همان طور که کارآگاهان با تجربه می گویند که قاتل به محل قتل برمی گردد، معین شد که بخش زیادی از اقدامات اجرا شده در طول یک سال گذشته توسط عوامل وابسته به بیگانه و فرانسه با توجه به سوابق طولانی حضور این کشور در بخشی از غرب آسیا و بویژه در لبنان طراحی و عملیاتی شده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: براین اساس به نظر میرسد که تلاش همه دست اندر کاران این آشوب ها، استعفای دولت، بی دولتی خلاء قدرت و سوء استفاده از شرایطی است که در لبنان پدید آمده است.

صدرالحسینی شرح داد: ما نمونه این شرایط را که نظام سلطه در حال استفاده حداکثری از آن است در لیبی میبینیم. لذا موضوع لیبی سازی در لبنان هم جزو دستور کار های نظام سلطه قرار گرفته که البته با آخرین اخبار و اطلاعات از تحولات لبنان به نظر می رسد که کنترل خوبی در این رابطه به وجود آمده و اجازه آن داده نشده که در خلال این اتفاق امتیاز بزرگی برای وابستگان به نظام سلطه در لبنان به دست آید.

وی با بیان آنکه به نظر می رسد یکی از اهداف اصلی این حملات از بین بردن اسناد فساد در طول یک دهه گذشته و از بین بردن نقش بیگانگان در تحولات اخیر لبنان باشد گفت: شاهد مثال این مدعا آن است که آشوب گران بلافاصله پس از ورود به مکان های دولتی و وزارتخانه ها اسناد و مدارک را آتش می زنند و مقداری از آنها را به همراه خود می برند و تلاششان بر این است که کمیته های حقیقت یاب نتوانند به واقعیت های موجود در طول یک سال گذشته که یک عقبه 10 ساله را نیز به همراه دارد رسیدگی کنند.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: در حقیقت شرایط به گونه ای طراحی شده که زمینه برای ایجاد ابهام توسط رسانه ها و بوق های تبلیغاتی به طور کامل فراهم باشد تا واقعیت بر افکار عمومی و مردم لبنان روشن نگردد.

صدرالحسینی در خاتمه در توصیف پیش بینی حود از آینده این تحولات گفت: چشم انداز این تحولات، وحدت بیشتر در لبنان و گروه های ملی و همراهی مجموعه کسانی است که در حال حاضر به فکر ثبات سیاسی و آرامش اجتماعی در لبنان خواهند بود. لذا این اتفاقی که در طول 24 ساعت گذشته افتاده تداوم نخواهد یافت. اگرچه ممکن است به صورت کلونی های کوچک استمرار یابد اما شرایط مورد نظر نظام سلطه به احتمال قریب به یقین استمرار نخواهد یافت.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

datapad.ir: دیتاپد | مجله فناوری و تخصصی رایانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 104905

به "لیبی سازی در لبنان، دستور کار اصلی نظام سلطه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی سازی در لبنان، دستور کار اصلی نظام سلطه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید