لهستان به جنگنده های اف-35 ساخت آمریکا مجهز می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون وزیر دفاع لهستان از تجهیز نیروی هوایی کشورش به جنگنده های اف-35 ساخت آمریکا اطلاع داد و تاکید نمود این امر موجب ارتقای توان ارتش لهستان می گردد.

لهستان به جنگنده های اف-35 ساخت آمریکا مجهز می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، معاون وزیر دفاع لهستان از برنامه این کشور برای خرید تعدادی جنگنده اف-35 ساخت آمریکا اطلاع داد.

وبگاه یو ای وایر یکشنبه به نقل از خبرگزاری لهستان نوشت که وجیچ اسکرکی ویژ معاون وزیر دفاع لهستان گفته که اولین سری از جنگنده های اف-35 تا سال 2026 وارد ارتش این کشور خواهد شد.

وی تصمیم به خرید این جنگنده را برای نیروی هوایی لهستان بسیار حیاتی برشمرد.

معاون وزیر دفاع لهستان گفت: این تصمیمی مهم است که سطح نیروی هوایی ما را ارتقا می دهد. اولین سری از جنگنده های اف-35 تا سال 2026 و گروه دوم نیز بعد از سال 2026 خریداری می شوند.

به نوشته این وبگاه، ارتش لهستان میخواهد تا آن سال، 32 بالگرد هجومی نیز خریداری کند.

لهستان سال 1999 همراه با مجارستان و جمهوری چک و باوجود مخالف شدید مسکو، به ناتو پیوست. این کشور چندی است که روابط بسیاری گرمی را با آمریکا برقرار نموده و آمریکا نیز مشتاق حضور دائمی نظامیان خود در لسهتان است که با مخالفت روسیه روبرو شده است.

رئیس جمهور لهستان در کنار ترامپ

رسانه های لهستانی اخیرا نوشتند که وزارت دفاع لهستان حاضر به سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری برای حضور نظامی آمریکا در این کشور است و دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز در واکنش به این مسئله گفت، این حق هر کشوری است که درباره تمامیت ارضی خود تصمیم گیرد، اما این اقدام لهستان به فضای حاکم در قاره اروپا لطمه می زند. به گفته وی حضور نظامی آمریکا به ثبات و امنیت در قاره اروپا منجر نمی گردد.

انتهای پیغام/ق

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24428

به "لهستان به جنگنده های اف-35 ساخت آمریکا مجهز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لهستان به جنگنده های اف-35 ساخت آمریکا مجهز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید