لبنان وارد سیزدهمین روز اعتراضات شد؛ نگرانی از بحران آرد و سوخت

به گزارش مجله سرگرمی، تظاهرات لبنانی ها با انسداد مسیرهای اصلی و مسائل ترافیکی در سیزدهمین روز اعتراضات این کشور با وجود تلاش های مداوم نیروهای امنیتی و ارتش برای گشودن این مسیرها ادامه دارد.

لبنان وارد سیزدهمین روز اعتراضات شد؛ نگرانی از بحران آرد و سوخت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، صبح امروز سه شنبه بخشی از جاده های شمال به جنوب لبنان به خصوص اتوبانی که بیروت را به شمال این کشور وصل می کند، به دلیل جمع شدن آب باران مسدود شده که در پی آن تردد خودروها با مشکل روبرو شده است.

از سوی دیگر، اظهارات جنجال برانگیز ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی لبنان در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان که در آن درباره فروپاشی اقتصاد لبنان به علت ادامه اعتراضات این کشور هشدار داده بود، خشم مردم لبنان را به همراه داشته است؛ هر چند وی در گفت وگو با رویترز این اظهاراتش را رد کرده بود و گفت وی چنین جمله ای را در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان نگفته است.

وی اعلام کرد که آنچه وی به این شبکه آمریکایی گفته، این بود که ما برای جلوگیری از فروپاشی از اقتصاد کشور لبنان در آینده و جلب اعتماد دوباره مردم، نیاز به یک راه چاره فوری داریم.

به موازات این اظهارات سلامه، روزنامه الاخبار گزارش داد که بانکها محدودیت برداشت و جابجایی از جمله معین سقف برداشت پول نقد از دستگاه های خودپرداز را اعمال می کنند و بانکها نیز از جابجایی از لیره به دلار خودداری می کنند.

همزمان، روزنامه اللواء گزارش داد که یکی از نتایج منفی بسته شدن جاده ها این است که این مشکل باعث شده کالاهای ضروری همچون آرد و بنزین در برخی از مناطق همچون الضنیه، طرابلس و صیدا تمام شود. و از طرف دیگر، روزنامه الجمهوریه گزارش داده که سوخت های موجود طبق برآوردها برای بیش از دو هفته کفایت نمی کند و ذخیره آرد نیز برای حدود 18 روز کافی است.

این در شرایطی است که مسئولان دو بخش سوخت و گندم می گویند که هنوز اجرای تخصیص بودجه برای وارد کردن دو کالای مذکور با قیمت دلار تاکنون آغاز نشده است. بنابراین واردات این دو کالا مقدور نیست.

روزنانه اللواء نوشت که این بحران در حال وقوع است، اما نه دولت قصد تغییر کابینه را دارد و نه مردم در خیابان حاضر به عقب نشینی و باز کردن مسیرها هستند.

روزنامه جمهوریه نوشت که تغییر دولت فقط یک ایده بود ، به سرعت مورد بحث قرار گرفت و دیگر روی میز نیست.

تظاهرات مسالمت آمیز مردم لبنان وارد سیزدهمین روز شده و برخی احزاب وابسته به جریان 14 مارس بر برکناری دولت فعلی یا تغییر در کابینه و تغییر برخی وزرا اصرار دارند.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان در واکنش به این موضوع اعلام کرد، تغییر دولت تا کنون مطرح نیست، چه کسی تضمین می کند که تحرکات در همین حد متوقف شود و مطالبات دیگری منجر به ریختن مردم به خیابان ها نشود؟ خصوصا اینکه مطالبات معترضان متفاوت است.

بر اساس گزارش روزنامه الجمهوریه، بری درباره خلأ قدرت در لبنان هشدار داد و در ادامه اعلام کرد: روش بستن مسیرها در درجه اول به خود تظاهرات کنندگان آسیب می زند.

این در حالی است که المیادین به نقل از یک منبع نزدیک به حریری از رویکرد وی برای استعفا خبر داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55687

به "لبنان وارد سیزدهمین روز اعتراضات شد؛ نگرانی از بحران آرد و سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان وارد سیزدهمین روز اعتراضات شد؛ نگرانی از بحران آرد و سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید