لاوروف: نمی دانیم چرا آمریکا می خواهد از پیمان 1987 خارج گردد

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر خارجه روسیه گفت، برنامه های آمریکا برای خروج از پیمان منع تسلیحات اتمی میان برد، کوته بینانه و خطرناک است.

لاوروف: نمی دانیم چرا آمریکا می خواهد از پیمان 1987 خارج گردد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در جریان مصاحبه ای با آژانس خبری AGI ایتالیا گفت: مسکو و واشنگتن پتانسیل های بزرگ اتمی و همچنین مسئولیت برای حفظ امنیت جهانی دارند.

وی ادامه داد: ما درباره تمایل آمریکا در تغییر فرمت این مساله نگرانیم و آن را نمی فهمیم و در حقیقت نمی دانیم چرا رهبری آمریکا به دنبال خروج از پیمان 1987 است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اکتبر بیان کرد که قصد دارد تا به دلیل نقض این پیمان توسط روسیه، از آن خارج گردد.

در همین حال، برخی از سیاستمداران آمریکایی حتی ضرورت تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به استارت که در 2021 منقضی می گردد را زیر سوال برده اند.

لاوروف ادامه داد: ما چنین مساله ای را کوته نظری و خطرناک می دانیم. بازگشت به فلسفه حفظ صلح برمبنای مفهموم تخریب مسلم دو طرفه در واقعیت های قرن 21 دیده نمی گردد.

وی با اشاره به این مساله که دو کشور باید در مقابل تهدیدها و چالش ها شامل تروریسم، بحران های منطقه ای و بحران های آب و هوایی همکاری نمایند، ادامه داد: مسکو آماده ایجاد همکاری دو طرفه با واشنگتن است. امیدواریم که حس مشترک برای واشنگتن ایجاد گردد. این به نفع مردم دو کشور و جامعه جهانی است.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6950

به "لاوروف: نمی دانیم چرا آمریکا می خواهد از پیمان 1987 خارج گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: نمی دانیم چرا آمریکا می خواهد از پیمان 1987 خارج گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید