لاوروف: روسیه یاری به ونزوئلا را ادامه خواهد داد

به گزارش مجله سرگرمی، مسکو - خبرنگاران - وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با معاون رئیس جمهوری ونزوئلا خاطرنشان کرد که مسکو به یاری های خود به کاراکاس برای حل مسائل اجتماعی و مالی در این کشور ادامه خواهد داد.

لاوروف: روسیه یاری به ونزوئلا را ادامه خواهد داد

به گزارش روز آدینه خبرنگار خبرنگاران از مسکو، سرگئی لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی به همراه دلسی رودریگز در مسکو این مطلب را خاطرنشان کرد.

وی اضافه کرد: این یاری ها می تواند شامل ارسال محموله های بشردوستانه باشد، ما معتقدیم که بهترین راه برای یاری به مردم ونزوئلا، گسترش همکاری های عملی و سودمند دو جانبه است.

لاوروف ادامه داد که روسیه گام هایی را در جهت تقویت تجارت، سرمایه گذاری، روابط صنعتی و اقتصادی با کاراکاس برداشته است که پیشتر روسای جمهوری دو کشور بر سر آن توافق نموده بودند.

وی گفت: ما در دیدار امروز در مورد توافقات انجام شده در چهاردهمین دور کمیسیون عالی میان دولتی دو کشور که پاییز سال 2018 در مسکو برگزار شده بود گفتگو کردیم.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: دو طرف توافق کردند که تفاهمات بدست آمده در چارچوب این کمیسیون همچنان چشم انداز اجرای پروژه های مدنظر دو کشور در حوزه های مختلف باشد.

لاوروف با بیان اینکه روسیه با ارسال گندم به کاراکاس یاری های چشم گیری درچارچوب اقدامات بشردوستانه و در راستای برای بهبود وضعیت در ونزوئلا نموده است، گفت: ما همچنان به همکاری های خود ادامه خواهیم داد.

** اقدام نظامی آمریکا بعید نیست

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه به اقدامات تحریک آمیز آمریکا درخصوص ونزوئلا نیز اشاره نمود و گفت: دولت آمریکا بعید نیست تمامی هنجارهای بین المللی در مورد کاراکاس از جمله دخالت نظامی در ونزوئلا را نادیده بگیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به روینمودهای فعلی واشنگتن، هر اقدامی از سوی دولتمردان آمریکا ممکن است و من انکار نمی کنم که آمریکا می تواند با تصمیماتی تمام هنجارها و قوانین بین المللی را نقض کند.

لاوروف گفت که تنها هدف آمریکا برکناری نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی این کشور از قدرت است و آنها به همین دلیل برای ارسال یاری های بشردوستانه با سازمان های بین المللی همکاری نمی نمایند چرا که معتقدند این سازمان ها با دولت مادورو همکاری دارند.

ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواهان کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

بعضی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.

مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه این کشور و کوشش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام موجود در کاراکاس متهم می نماید.

بعضی کشورها از جمله روسیه، چین، ایران، ترکیه و کوبا از ریاست جمهوری مادورو حمایت نموده و نسبت به دخالت خارجی در امور داخلی این کشور هشدار داده اند.

دیشب نیز روسیه و چین به اتفاق، پیش نویس قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا در شورای امنیت را وتو کردند.

اروپام ** 1346 **

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد..

منبع: ایرنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14019

به "لاوروف: روسیه یاری به ونزوئلا را ادامه خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: روسیه یاری به ونزوئلا را ادامه خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید