لاوروف آمریکا را تهدید کرد

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا نوشت: وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو به دنبال درگیری با واشنگتن نیست، گفت به ستیزه جویی های آمریکا علیه کشورش واکنش مناسب نشان خواهند داد.

لاوروف آمریکا را تهدید کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت مسکو به دنبال تقابل با واشنگتن نیست اما به اقدامات ستیزه جویانه آمریکا نیز پاسخ مناسبی نشان می دهد.

لاوروف در مصاحبه با شبکه ریانووستی شرح داد: ما با نگرشی واقع بینانه به گفت وگوهای بین آمریکا-روسیه نگاه می کنیم، مخصوصا با توجه به شرایط سخت سیاسی داخل ایالات متحده و انتخابات ریاست جمهوری که پیش روی آنهاست.

وی اقدامات غیردوستانه اخیر آمریکا علیه روسیه را نشانه ای از شرایط پرتنش سیاسی در داخل این کشور دانسته و گفت: ما نیز به نوبه خود، به اجرای اقدامات مناسب برای تامین امنیت خود و حفظ منافع شهروندان و تجّار روسی ادامه داده و واکنش مناسبی به حملات ستیزه جویانه [آمریکا] نشان می دهیم. با این حال، ما به دنبال تقابل و درگیری نیستیم.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو آماده گفت وگو با واشنگتن برای یافتن راهکارهایی برای مسائل مهم دو کشور است، شرح داد: پیشنهاد ما برای ایجاد همکاری در حوزه های متعدد هنوز هم پا برجاست. بسیاری از آنها را می توان در آینده نزدیک اجرا کرد.

به نوشته ریانووستی، لاوروف همچنین اضافه نمود که دیگر پیشنهادهای روسیه شامل تبادل ضمانت نامه های عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر، آغاز مذاکرات در حوزه امنیت سایبری که محل نگرانی ایالات متحده است، بیانیه مشترک درباره عدم پذیرش جنگ اتمی، تمدید معاهده استارت، مهلت قانونی برای استقرار معاهده منع موشک های هسته ای میان برد (INF) و همچنین دیگر گام ها برای تقویت ثبات استراتژیک می شود.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود، به تصویب تحریم های کنگره آمریکا علیه پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 پرداخته و گفت این تحریم ها برای امنیت انرژی اروپا نیست بلکه فشار آمریکا به اروپایی ها برای خرید گاز مایع خود و تحمیل رقابت ناعادلانه، آنها را نگران می کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در این باره شرح داد: هدف از این تحریم ها، نگرانی [آمریکا] برای امنیت انرژی اروپا نیست بلکه تحمیل گاز مایع آمریکا به بازارهای اروپایی است. این نمونه آشکاری از رقابت ناعادلانه و سیاست زده کردن حوزه انرژی است.

لاوروف درباره معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک 3 موسوم به استارت 3 بین آمریکا و روسیه نیز خاطر نشان کرد که هیچ ضرب الاجلی برای تمدید آن وجود ندارد بلکه فرایند آن باید تا پنجم فوریه 2021 تکمیل شود.

وی با بیان اینکه تمدید معاهده استارت 3 می تواند برای بررسی رویکردهای ممکن جهت کنترل تسلیحات و فناوری های نظامی جدید زمان کافی بخرد، ادامه داد: ایالات متحده هنوز موضع خود درباره تمدید معاهده استارت را تعیین نکرده است. با این حال، از نظر من هنوز زود است بخواهیم درباره سناریوهای مختلف صحبت کنیم.

این مقام روس در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع ترکیب نشست وزیران اقتصادی هفت کشور صنعتی جهان (آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا) که روسیه هم پیشتر عضوی از آن بود، پرداخته و گفت مسکو هیچ تمایل و انگیزه ای ندارد که ترکیب گروه هشت را احیا کند.

لاوروف در این باره شرح داد: به صورت کلی، روسیه نه انگیزه و نه تمایلی برای احیای فرمت [گروه هشت] ندارد. در جریان سفرم به آمریکا نیز این موضوع مورد بحث قرار نگرفت و اکنون نیز در دستور کار مشترک آمریکا-روسیه قرار ندارد.

312 310

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65168

به "لاوروف آمریکا را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف آمریکا را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید