قره خانی در گفت وگو با خبرنگاران: وزارت نفت ساختار نوینی برای عرضه نفت در بورس انرژی ندارد

به گزارش مجله سرگرمی، سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: تاکنون ساختار جدیدی برای عرضه نفت در بورس انرژی از سوی وزارتخانه نفت ارائه نشده است.

قره خانی در گفت وگو با خبرنگاران: وزارت نفت ساختار نوینی برای عرضه نفت در بورس انرژی ندارد

اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت وگو با ، درباره عرضه نفت در بورس انرژی، اظهار کرد: معتقدم که باید برای عرضه نفت در بورس انرژی ساختارهای خاصی تعریف گردد، اما به دلیل آنکه فاقد نظام رگولاتوری هستیم و تنها واحدهای شرکت نفت در این زمینه عمل می نمایند تاکنون ساختار نوینی در این وزارتخانه برای عرضه این محصول در بورس انرژی تدوین نشده است.

وی اضافه کرد: ایران نباید تنها به عرضه یک میلیون بشکه نفت در بورس انرژی بسنده کند، چراکه برای رشد اقتصاد و دور زدن تحریم های نفتی باید این ظرفیت را افزایش دهیم.

عرضه نفت در بورس انرژی به دور زدن تحریم ها یاری می نماید

قره خانی توضیح داد: هرچند در ابتدای کار قرار داریم و ایراداتی در نوع ارز، تضامین، درصد تخفیف ها و تضمین های فروش وجود دارد، ولی به نظر می رسد که اراده لازم برای توسعه بیشتر عرضه نفت در بورس انرژی و تقویت ظرفیت های آن در داخل کشور وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی اظهار داشت: معتقدم که عرضه نفت در بورس انرژی می تواند به دور زدن تحریم ها یاری شایانی کند، البته ما از گذشته نیز در تحریم های نفتی قرار داشته ایم اما اکنون با وجود عرضه این محصول در بورس می توانیم بگوییم که دیگر ادعای آمریکا مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفتی ایران آرزویی تباه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 فروردین 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6305

به "قره خانی در گفت وگو با خبرنگاران: وزارت نفت ساختار نوینی برای عرضه نفت در بورس انرژی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قره خانی در گفت وگو با خبرنگاران: وزارت نفت ساختار نوینی برای عرضه نفت در بورس انرژی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید