فساد اداری، سرگردانی مردم و ترافیک از نتایج بروکراسی در کشور است

به گزارش مجله سرگرمی، معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور با تاکید بر اینکه فساد اداری، سرگردانی مردم و ترافیک از نتایج سیستم های تودرتو و بروکراسی اداری است، گفت: امروز جهان به دنبال بازآفرینی دولت هاست.

فساد اداری، سرگردانی مردم و ترافیک از نتایج بروکراسی در کشور است

به گزارش خبرنگاران، ذوالفقاری در جلسه شورای اداری استان تهران که با محوریت تکریم و معارفه استاندار تهران برگزار می شد، گفت: با توجه به اجرای قانون جدید، حدود نیمی از استانداران طبق قانون از خدمت کنار رفتند. پروسه انتخاب و تصمیم گیری درباره استانداران جدید در دولت روال خاص خود را دارد. بخشی از توان خود را برای معرفی و انتخاب استانداران جدید گذاشتیم و مقرر شد معارفه استانداران جدید توسط وزیر کشور انجام گردد.

وی اضافه کرد: اگر برای تودیع و معارفه استانداران این استان ها وزیر کشور می رفت، براساس محاسبه ما چیزی حدود دو ماه طول می کشید و وزیر کشور تاکید داشتند که به هیچ عنوان برای تودیع و معارفه این استانداران تاخیر نداشته باشیم لذا علت عدم حضور وزیر کشور این موضوع بود و من به نمایندگی از ایشان در این جلسه حضور پیدا کردم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: هنگامی که در چنین جلساتی دور هم جمع می شویم باید در حد وقت و فرصتی که داریم از زبان مردم با خودمان صحبت کنیم. من در مدتی که توفیق همکاری با آقای مقیمی (استاندار سابق تهران) را داشته ام همه صفاتی که دوستان برای ایشان بیان کردند از جمله کوشش، صبوری، تقوا و بردباری را در ایشان دیده ام. سال گذشته و در انتخابات پیشین، تجربه بسیار ارزشمندی را با ایشان داشتم؛ انتخابات خوبی که همه مشاهده کردیم هیچ فردی در مورد آن صحبتی نداشت.

ذوالفقاری با اشاره به انتخاب انوشیروان محسنی بندپی به عنوان استاندار تهران گفت: آقای بندپی هم بحمدالله در حوزه های مختلف حضور داشته اند و مسئولیت های ملی زیادی را تجربه نموده اند. ایشان با پیشنهاد وزیر کشور و انتخاب هیات دولت ان شاءالله از امروز کار خود را به عنوان استاندار تهران شروع خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه استان تهران به عنوان یک الگو محسوب می گردد و روی دادن یک اتفاق در این استان تاثیراتش در سراسر کشور مشاهده می گردد، اضافه کرد: همه مدیران استان تهران باید به این استان هویت بدهند. مسئولان استانی تهران در کنار دستگاه های ملی در این استان قرار دارند اما این موضوع نباید موجب تضییع صندلی استان تهران گردد و به ضرر تهران تمام گردد. باید هویت مستقل استان تهران به دست مدیران این استان رقم بخورد.

معاون وزیر کشور تاکید نمود: در کشور شاهد مطرح شدن بسیاری صحبت ها و مسائل هستم اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که همه مسئولانی که در انقلاب اسلامی ایران حضور پیدا نموده اند، انگیزه خدمت داشته اند و به صورت مضاعف کوشش نموده اند اما چرا خروجی مناسب نبوده به شکلی که مسئولانی که امروز حضور دارند یا در گذشته مسئولیت برعهده داشته اند، انتقاد دارند و مردم هم گلایه هایی را مطرح می نمایند؟

وی ادامه داد: قطعا اگر افرادی انگیزه داشته باشند و کوشش هم نمایند اما به وجود مشکل اذعان نمایند این دو با یکدیگر سازگار نیست و باید علت این موضوع را پیدا کنیم. بی تردید دستاوردهای موجود متناسب با شرایط کشور نباید نادیده گرفته گردد اما یکی از گرفتاری های ما وجود بروکراسی در کشور است. سرگردانی مردم از همین بروکراسی رقم می خورد و فسادها از همین بروکراسی شکل می گیرد. چرا باید این همه سیستم های تودرتو در کشور شکل بگیرد؟

ذوالفقاری توضیح داد: اگر امروز صحبت از ترافیک شهر به میان می آید قطعا با این سیستم اداری موجود کشور، ترافیک شهر حل نخواهد شد. امروز در شرایطی قرار گرفته ایم که می بینیم برای انجام یک کار کوچک در ادارات چه بلایی سر فرد می آید. یکی از مسائل مهم در این عرصه، انباشت قوانین است. هر بار که نارسایی وجود دارد کسی مسئولیت قبول نمی کند. امروز در جهان به دنبال بازآفرینی دولت ها هستند.

وی تاکید نمود: فساد اداری، سرگردانی مردم و ترافیک از مواردی هستند که در همین سیستم های تودرتو ایجاد می شوند. ما نیازمند بازبینی و بازنگری در قوانین هستیم. بسیاری از فرایندهایی که ما درست نموده ایم معطل نماینده و فسادزا هستند؛ لذا امروز نیازمند بازنگری در این قوانین هستیم.

معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور با تاکید بر توسعه مباحث الکترونیک در کشور و به نتیجه رساندن این حوزه گفت: یکی از وظایف اصلی ما ترویج اخلاق اسلامی است. باید مردم در رفتار و کردار ما اخلاق اسلامی را مشاهده نمایند. باید بپذیریم که افرادی که توان دارند را یاری کنیم که پیشرفت نمایند. از وظایف ماست که مردم طعم شیرین اخلاق اسلامی را حس نمایند. امیدواریم همه از مدیران بااخلاق خود سرمشق بگیریم.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8537

به "فساد اداری، سرگردانی مردم و ترافیک از نتایج بروکراسی در کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فساد اداری، سرگردانی مردم و ترافیک از نتایج بروکراسی در کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید