عدم استفاده پزشکان از کارتخوان از ابتدای مهرماه جرم است، 15 صنف دیگر در انتظار

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: از ابتدای مهرماه استفاده از دستگاه کارتخوان برای پزشکان اجباری است و از پزشکان استان کرمان خواهش می کنیم حتما در سایت اداره مالیاتی ثبت نام کنند تا با مشکل روبرو نشوند و این قانون است و اگر انجام ندهند، پیرو مذاکرات قبلی، براساس اعلام دادستان، ما ضابط قضائی هستیم و اگر مردم به ما اعلام کنند که کارتخوان مطب پزشکی فعال نیست یا اجاره ای باشد، آن پزشک مرتکب جُرم شده و با آن طبق قانون برخورد خواهد شد.

عدم استفاده پزشکان از کارتخوان از ابتدای مهرماه جرم است، 15 صنف دیگر در انتظار

محمد سلمانی در گفت و گو خبرنگار خبرنگاران منطقه کویر، درباره بررسی تراکنش های بانکی اظهار کرد: قانونگذار در جهت تشخیص وصول اقتصادیات بررسی تراکنش های بانکی را به عهده اداره امور اقتصادیاتی گذاشته و تراکنش ها به دست ما می رسد.

وی افزود: براین اساس ما تراکنش ها را بررسی و مودی اقتصادیاتی را صدا نموده و با او صحبت می کنیم و فعالیتی که مشمول اقتصادیات بوده، اگر دریافتی نگرفته باشیم، در پرونده منعکس می شود.

سلمانی شرح داد: در این بررسی ها فعالیت هایی از جمله کشاورزی، دامپروری و ... که معاف است، در پرونده قید می شود که شامل ماده 81 است و اقتصادیات خرید و فروش ملک نیز در اقتصادیات نقل و انتقال تعیین پرداخت شده و کار به این شکل رسیدگی می شود.

هدف از بررسی تراکنش های بانکی؛ جلوگیری از فرار اقتصادیاتی استاین مقام مسئول بیان نمود: سازمان امور اقتصادیاتی تمام هم و غم خود را گذاشته جلوی فرار اقتصادیاتی را بگیرد و قوانین را اجرا کند و در فرهنگسازی اقتصادیاتی، افزایش سطح اطلاعات مردم و برای وصول حق بیت المال فعالیت های مختلفی انجام می دهد.

مدیرکل امور اقتصادیاتی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش درباره استفاده پزشکان از دستگاه کارتخوان مطرح کرد: پزشکان مکلف هستند در سایت اداره کل امور اقتصادیاتی ثبت نام نموده و به شبکه اقتصادیاتی وصل شوند و این مهلت تا پایان شهریورماه تمدید شده است.

از ابتدای مهرماه استفاده از دستگاه کارتخوان برای پزشکان اجباری استوی افزود: از ابتدای مهرماه استفاده از دستگاه کارتخوان برای پزشکان اجباری است و از پزشکان استان کرمان خواهش می کنیم حتما در سایت اداره اقتصادیاتی ثبت نام نمایند تا با مشکل روبرو نشوند و این قانون است و اگر انجام ندهند، پیرو مذاکرات قبلی، براساس اعلام دادستان، ما ضابط قضائی هستیم و اگر مردم به ما اعلام نمایند که کارتخوان مطب پزشکی فعال نیست یا اجاره ای باشد، آن پزشک مرتکب جُرم شده و با آن طبق قانون برخورد خواهد شد.

سلمانی با تاکید بر انجام ثبت نام در فرصت باقی مانده، اظهار کرد: استفاده از کارتخوان قانون است و همه باید به قانون تمکین نمایند و با توجه به شناختی که از این قشر فرهیخته داریم، معتقدیم پزشکان استان کرمان ثبت نام خواهند کرد.

وی در ادامه بیان نمود: رییس کل سازمان اقتصادیاتی کشور اخیرا بخشنامه نموده کسانی که تا 30 مهرماه سال جاری اصل اقتصادیات و جرائم غیرقابل بخشش خود را پرداخت نمایند، از 100 درصد بخشودگی جریمه برخوردار می شوند و ما تاکید داریم مودیان حقیقی و حقوقی از این فرصت طلایی استفاده نمایند.

سلمانی شرح داد: به منظور کمک به واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری از 30 مهرماه تا پایان سال اگر بدهی اقتصادیاتی خود را تقسیط و پرداخت نمایند، به ازای هر ماه دو درصد از جریمه آنها وصول و مابقی بخشیده می شود.

2400 میلیارد تومان، میزان اقتصادیات اخذ شده از کرمانی ها در سال 97مدیرکل امور اقتصادیاتی استان کرمان با بیان اینکه سایر مودیان به ازای هر ماه چهار درصد جریمه غیرقابل بخشش آنها با تفویض اختیار به مدیران استان وصول می شود اظهار کرد: در سال 99، 30 درصد جریمه واحدهای تولیدی وصول و 70 درصد بخشیده می شود و برای سایر مودیان 50 درصد وصول و 50 درصد قابل بخشش است.

سلمانی در بخش دیگری از سخنانش درباره تامین اقتصادیات استان کرمان گفت: عدد اقتصادیات استان در سال گذشته 100 درصد محقق شد که این میزان اقتصادیات در حدود 2 هزار و 400 میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه ما دو سهمیه ملی و استانی در جمع آوری اقتصادیات داریم، بیان نمود: سال جاری نسبت به سهمیه ملی در 5 ماهه کاهش داریم اما سهمیه استانی محقق شده و پیش بینی این است که شهریورماه نیز محقق شود و در سهمیه ملی در 5 ماهه سال جاری 14 درصد کاهش داریم.

مدیرکل امور اقتصادیاتی استان کرمان با بیان اینکه بعضا می گویند ما زیاد اقتصادیات دریافت می کنیم، گفت: حدود 83 تا 86 هزار پرونده مشاغل در استان کرمان داریم که شامل بازرگان، پزشک، صادرنماینده و واردنماینده، عمده فروش، زرگر و خرده فروش می شود که از این تعداد 60 هزار مورد در سال جاری از تبصره ماده 100 برای پرداخت اقتصادیات استفاده نموده اند. یعنی هر چه اقتصادیات سال قبلشان بوده، اعلام و ما تایید نموده ایم مگر خلاف آن ثابت شده باشد که این اختلاف ها شاید به 10 مورد نرسد.

18 تا 24 درصد اقتصادیات دهندگان استان کرمان را حقوق بگیران تشکیل می دهندسلمانی با تاکید بر اینکه افراد دارند مانند سال 94 اقتصادیات می پردازند و عملا سه سال هیچ افزایشی دریافتی اقتصادیاتی را به مشاغل نداده ایم شرح داد: 4 تا 4 و نیم درصد سهم اقتصادیات استان کرمان را مشاغل می پردازند، بین 18 تا 24 درصد را حقوق بگیران می دهند و مابقی اقتصادیات استان از شرکت های اقتصادی دریافت می شود که براساس دفاتر، توافق، رسیدگی مجدد و ... انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره افزایش میزان اقتصادیات استان کرمان در سال جاری بیان نمود: آنچه که در قانون بودجه می آید و آنچه که به ما ابلاغ می شود، با هم متفاوت است و بین 30 تا 40 درصد تفاوت دارد و از سوی دیگر سازمان اقتصادیاتی می گوید سهمیه را دولت تعیین نموده و به ما ابلاغ شده و باید انجا بدهیم و سازمان اقتصادیاتی مجری قانون است و باید اقتصادیات را وصول کند و سهمیه استان ها براساس مواردی تعیین می شود.

مدیرکل امور اقتصادیاتی استان کرمان گفت: این موارد به این معنی نیست که ما به هر قیمتی اقتصادیات وصول کنیم. هم مشتری مداری را رعایت و هم سعی می کنیم رعایت عدالت اقتصادیاتی را نموده و حقوق کسی ضایع نشود.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی ما تشخیص وصول اقتصادیات است و براساس آیین نامه و قانون کار را انجام می دهیم افزود: اگر اقتصادیات واقعی را نگیریم، حق بیت المال ضایع شده و اگر اضافه دریافت شود، حق الناس است لذا سعی می کنیم اقتصادیاتی وصول کنیم که حقه باشد.

سلمانی با اشاره به شرایط اقتصادی و کمک به مودیان اظهار کرد: بنده نیروی بومی استان هستم و سعی می کنم مسائل حل شود و مسئله ای برای کسی پیش نیاید.

مدیرکل امور اقتصادیاتی استان کرمان در بخش پایانی سخنان خود مطرح کرد: بعد از پزشکان، 15 صنف دیگر باید از کارتخوان استفاده نمایند و باید همکاری صورت بگیرد تا شرمنده کسی نشویم. ما دوست نداریم علیه کسی اقامه دعوا کنیم.

سلمانی شرح داد: از همه مودیان اقتصادیاتی به ویژه واحدهای تولیدی درخواست می کنیم برای پرداخت اقتصادیات مراجعه نمایند و سعی می کنیم کمک کنیم و کسانی که می توانند نقدا پرداخت نمایند و ما جرائم را می بخشیم به ویژه کسانی که به اجرائیات بدهکار هستند باید سریع تر اقدام نمایند. فردی ممکن است 100 میلیون تومان بدهی و یک میلیارد جریمه داشته باشد که به نفع اوست این بدهی را پرداخت کند تا ما نیزجریمه اور را ببخشیم.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 46140

به "عدم استفاده پزشکان از کارتخوان از ابتدای مهرماه جرم است، 15 صنف دیگر در انتظار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم استفاده پزشکان از کارتخوان از ابتدای مهرماه جرم است، 15 صنف دیگر در انتظار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید