ظرفیت جدید گردشگری تاریخی در سرعین تعریف می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با احیای غارهای زیرزمینی کنزق، ظرفیت جدید گردشگری تاریخی در شهر سرعین تعریف می گردد.

ظرفیت جدید گردشگری تاریخی در سرعین تعریف می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز یکشنبه 22 مهر 97 با اعلام این خبر توضیح داد: غارهای دستکند کنزق از اعجازهای معماری صخره ای کشور محسوب می گردد و به لحاظ ویژگی های منحصر به فرد جزو آثار شاخص معماری صخره ای است.

او اضافه نمود: طی ماه های اخیر عملیات کاوش و بازگشایی در غارهای زیرزمینی شروع شده و تاکنون به همت باستان شناسان سه غار بازگشایی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل با تاکید به اینکه در طول روند کاوش، مطالعات جامع از قدمت غارها و حیات انسان در این منطقه انجام می گردد، اضافه نمود: در عین حال با بازگشایی اجرای طرح های جدید و استفاده از فضای غارها با هدف جذب گردشگران در دست مطالعه است.

به گفته فلاحی اداره کل میراث فرهنگی استان بهسازی راه دسترسی و سنگفرش مسیر ارتباطی غارهای زیرزمینی تا روستای کنزق را نیز بر عهده گرفته است.

او متذکر شد: با پیگیری مستمر اعتبار مناسب جهت انجام عملیات کاوش و تقویت زیرساخت ها در نظر گرفته شده است و سامان دهی این منطقه تاریخی با جدیت دنبال می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4722

به "ظرفیت جدید گردشگری تاریخی در سرعین تعریف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت جدید گردشگری تاریخی در سرعین تعریف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید