طرز تهیه سالاد الویه مجلسی و خوشمزه

به گزارش مجله سرگرمی، سالاد الویه یکی از انواع سالادهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که به عنوان یک غذای سرد و حاضری در تمام دنیا شناخته می گردد.

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی و خوشمزه

به گزارش خبرنگاران به نقل از نکته چی

مواد لازم برای 4 نفر
سینه مرغ1 عدد کامل
سیب زمینی3 عدد
تخم مرغ2 عدد
خیارشور4 عدد متوسط
سس مایونز5 قاشق غذاخوری
پیاز1 عدد
ذرت2 قاشق غذاخوری
نخود فرنگی2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی
آبلیمو1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه سالاد الویه

مرحله اول

ابتدا سینه مرغ رو به همراه یک عدد پیاز و کمی زردچوبه و نمک داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم سپس 2 لیوان آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مرغ با حرارت ملایم بپزد ، به طوری که فقط یک فنجان از آب مرغ باقی بماند. در ادامه سیب زمینی و تخم مرغ رو هم با مقداری آب در یک قابلمه دیگر می ریزیم و جداگانه می پزیم.

مرحله دوم

پس از اینکه سیب زمینی و تم مرغ پختند پوست شان را جدا می کنیم و هر دو را رنده نموده و در یک کاسه عظیم می ریزیم. سینه مرغ را هم پس از پخت به صورت ریش ریش خرد نموده و به به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله خیارشور ها را پس اط شستشو به صورت نگینی خرد می کنیم و با دست کمی فشار می دهیم تا آب اضافی آنها خارج گردد و در انتها سالاد را آبکی و شل نکند. اگر خیارشور را رنده کردید حتما آب آنرا به طور کامل بگیرید.

مرحله چهارم

در این مرحله نخود فرنگی و ذرت را که می توانیم به صورت آبپز یا کنسروی استفاده کنیم به دیگر مواد اضافه می کنیم. مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس به سراغ اماده کردن سس سالاد می رویم.

مرحله پنجم

برای تهیه سس سالاد ابتدا چند قاشق غذاخوری از آب مرغ را به سس مایونز اضافه می کنیم سپس مقداری نمک ، فلفل سیاه و آبلیمو اضافه نموده و مواد سس را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. اگر سس بیش از حد شل و آبکی شد کمی سس مایونز اضافه کنید.

مرحله ششم

پس از اینکه سس سالاد اماده شد آنرا داخل مواد سالاد می ریزیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد. حالا باید سالاد را برای یک تا دو ساعت در یخچال بگذاریم تا جا بیفتد و سس جذب مواد گردد سپس به همراه نان تازه سرو می کنیم.

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 128312

به "طرز تهیه سالاد الویه مجلسی و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد الویه مجلسی و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید