شمشکی: امکانات ما برای اسکی معلولان در حد همگانی است نه قهرمانی!

به گزارش مجله سرگرمی، رییس انجمن اسکی معلولان از برگزاری مسابقات کاپ آسیا به میزبانی ایران در رشته های آلپاین، اسنوبورد و صحرانوردی در بهمن ماه اطلاع داد.

شمشکی: امکانات ما برای اسکی معلولان در حد همگانی است نه قهرمانی!

عیسی ساوه شمشکی در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه نمود: برای حضور هر چه قویتر در مسابقات کاپ آسیا که در رشته های آلپاین، اسنوبورد و صحرانوردی در پیست اسکی دیزین و امامزاده هاشم آبعلی از 13 تا 19 بهمن ماه برگزار خواهد شد، نخستین اردوی آمادگی اسکی بازان معلول از امروز شنبه 8دی با حضور 30 ورزشکار در پیست اسکی دیزین و آبعلی شروع و تا 14 دی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: پیش از این در رشته اسکی معلولان تنها صادق کلهر فعالیت می کرد که در طی 3 سال فعالیت انجمن اسکی معلولان توانستیم این تعداد را به 30 ورزشکار در رشته های صحرانوردی، آلپاین و اسنوبورد ارتقاء دهیم. هر چند از نظر صندلی نسبت به کشورهای اروپایی و آسیای شرق فاصله زیادی داریم، اما همین که توانسته ایم در طی سه سال با امکانات محدودی که از نظر فضای تمرینی داریم تعدد اسکی بازان معلول را افزایش دهیم، نشان از رشد این ورزش در بین ورزش های جانبازان و معلولان است.

رییس انجمن اسکی جانبازان و معلولان توضیح داد: به دلیل این که در طول سال تنها 3 ماه برف داریم، همین امر سبب شده تا امکانات ما برای تمرین و آماده سازی اسکی بازان معلول برای شرکت در مسابقات بین المللی تنها در حد همگانی باشد تا قهرمانی. در حالی که در کشورهای شرق آسیا همانند چین، ژاپن و کره دارای سالن های سرپوشیده و بیش از 50 پیست اسکی برای آماده سازی ورزشکاران خود دارند.

شمشکی در انتها اضافه نمود: بعضی از رسانه ها تصور می نمایند با یکماه تمرین می توان بهترین عملکرد را در رویداهای مهم داشت، در حالی که ما با کمترین امکانات سعی می کنیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. ضمن این که من چون بازنشسته هستم در طی این مدت با فدراسیون جانبازان و معلولان به صورت افتخاری همکاری می کنم و تمام تلاشم بر این است که با کمترین امکانات صندلی خوبی را برای اسکی معلولان در آسیا رقم بزنیم.

مجله دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9319

به "شمشکی: امکانات ما برای اسکی معلولان در حد همگانی است نه قهرمانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمشکی: امکانات ما برای اسکی معلولان در حد همگانی است نه قهرمانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید