ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده موسسه حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار

به گزارش مجله سرگرمی، ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده موسسه حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار امروز در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده های اخلال گران و مفسدان مالی به ریاست قاضی صلواتی به طور علنی برگزار گردید.

ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده موسسه حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده موسسه حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار امروز در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده های اخلال گران و مفسدان مالی به ریاست قاضی صلواتی به طور علنی برگزار گردید.

قاضی صلواتی در آغاز گفت: این محاکمه با حضور وکلای مدافع، نماینده دادستان، شکات، نماینده بانک مرکزی، نماینده سازمان تعاون روستایی، متهمین برگزار می گردد.

قاضی صلواتی از متهم پورانی خواست برای ادامه دفاعیات آخر در صندلی حاضر گردد.

متهم پورانی گفت: از سال 94 بانک مرکزی در جریان آغاز کار های این مجموعه بود؛ اما هیچ واکنشی نشان نداد و همانند تعاون روستایی در سال 97 اقدام به شکایت نموده است. من درخواست حسابرسی و اظهار اعتباری به وسیله حسابرسان رسمی دادگستری را از شما دارم.

این متهم با اشاره به شرایط عضویت در شرکت مدعی شد: این کار به انحای مختلف در این شرکت انجام نشده است و در طول دوره فعالیت شرکت حتی یک نفر به عنوان سهامدار جدید وارد شرکت نشده است. من هم به قصد ادغام برای ساماندهی و، چون در عمل اجرا شده قرار گرفته بودم به قصد احیا اقدام به فعال بودم.

این متهم ادامه داد: من برای خودم درخواست تخفیف مجازات نمی کنم، زیرا این دادگاه ها در نهایت حفظ و صیانت از حقوق شاکی و متهم عمل می نماید و احکام صادره با جان و دل پذیرا هستم فقط خواهشمند در صورت صلاحدید از اعضای هیئت مدیره که اینجا هستند بهره ببرید تا بتوانیم پول سپرده گذاران را به آن ها برگردانیم.

وی گفت: اگر من الان اینجا هستم به خاطر اشتباهات خودم و البته به دلیل اشتباهاتی است که قوانین متناقض از سوی مسئولان صادر شده بود. در حال حاضر 1300 واحد اعتباری در حال فعالیت در کشور هستند اگر غیرقانونی بود چرا بانک مرکزی صدور مجوز را امضا نموده است از شما خواهش می کنم برای اینکه مدیران این 1300 واحد اعتباری مثل من و با این لباس در مقابل شما حاضر نشوند یک بار برای همواره این موضوع را حل کنید و ضمن پوزش از شما و سپرده گذاران طلب بخشش دارم.

قاضی صلواتی از متهم وحید زکی زاده خواست در صندلی حاضر گردد و ضمن تفهیم اتهام گفت: آخرین دفاعیات خود را بفرمایید.

متهم زکی زاده مدعی شد: من هیچگونه سوءنیت نداشتم و درباره اتهام وارد شده درباره کلاهبرداری هیچ جرمی در این باره برای من متصور نیست.

وی مدعی شد: اقلام خریداری شده برای تجهیز شرکت بود و هیچ تحصیل نامآغاز و شخصی وجود دارد عین وجود اموال در شرکت صحت این ادعای مرا ثابت می نماید.

قاضی صلواتی از متهم ابراهیم کارگر خواست در صندلی حاضر گردد.

وکیل او گفت: بنده حضور دارم و دفاع او را انجام می دهم.

قاضی صلواتی از متهم هوتن یوسفیان خواست در صندلی حاضر گردد و ضمن تفهیم اتهام گفت: آخرین دفاعیات خود را مطرح کنید.

متهم یوسفیان گفت: دفاعیاتم را در لایحه خدمت دادگاه تقدیم می کنم و به دادگاه ارائه کرد.

قاضی صلواتی از متهم خوش بخت خواست در صندلی حاضر گردد که در دادگاه حاضر نبود وکیل او گفت: دفاع از او را به عهده دارم.

قاضی صلواتی از متهم غلامرضا ارجمندی خواست در صندلی حاضر گردد و ضمن تفهیم اتهام گفت: آخرین دفاعیات خود را بفرمایید.

متهم ارجمندی گفت: من بدون هیچگونه سوءنیت و بر اساس مجوز سازمان تعاون روستایی شرکت تاسیس کردم و مواردی که مدنظر این تعاونی بود رعایت شده است و مورد حسابرسی قرار گرفته و به جهت شفافیت شرکت هیچ گونه مسئله ای ایجاد نشد. مابقی دفاعیاتم را به صورت لایحه تقدیم می کنم.

در ادامه قاضی از نماینده حقوقی و سازمان تعاونی و روستایی خواست تا توضیحات خود را ارائه دهد.

نماینده حقوقی سازمان تعاونی و روستایی گفت: وکلای متهمان یا اعضای شرکت متاسفانه گزارش خلاف دادند یا اینکه در جریان نبودند؛ چرا که هیچ نزاعی بین بانک مرکزی و سازمان مرکزی تعاونی روستایی وجود ندارد و اگر مکاتبه ای اجرا شده در راستای اجرای دستورالعمل ها و تفسیر قانون بوده است.

وی ادامه داد: مکررا عنوان شد که اختلاف بین سازمان مرکزی تعاونی روستایی و بانک مرکزی وجود داشته است در حالی که اگر نزاعی بوده پس چرا بانک مرکزی و سازمان مذکور از هم شکایتی نکردند.

نماینده حقوقی سازمان تعاونی و روستایی گفت: این سازمان دستگاهی برای نظارت است نه دستگاهی برای دخالت و از اهرم های نظارتی خود برای عملکرد شرکت ها استفاده می نماید.

وی اضافه نمود: طی جلسات دادگاه گفته شد که آقای طباطبایی معاون توسعه خدمات زیرساخت شهری مجوز هایی را ارائه داده اند که باید در پاسخ به این اظهارات گفت: بله، آقای طباطبایی مجوز داد، اما مجوز تخلف نداد. وی در نامه های خود بر این نکته تاکید نموده است که باید طبق ضوابط حرکت کنید، اما شما خارج از قوانین به راستا خود ادامه دادید.

در ادامه نماینده حقوقی بانک مرکزی گفت: اقدام آقای ارجمندی با پوشش قانونی باعث شده که تخلفات غیر قانونی خود را انجام بدهد و اینکه با دریافت 50 هزار تومان از تک تک سرمایه داران و برای حق عضویت به ظاهر قانونی بوده، اما سوءنیت افراد را محرز می نماید و اقدام خلاف قانون بوده است.

نماینده حقوقی بانک مرکزی گفت: درباره نرخ سود باید بگوییم که سود به صورت سلیقه ای توسط هیئت مدیره مشخص می شد مشتریانی که غالبا از خویشاوندان بودند تسهیلاتی با سود پایین دریافت و همان تسهیلات را دوباره در آن محل با سود بالا سرمایه گذاری نموده اند.

وی اعلام کرد: در بعضی موارد اقدام به خرد کردن حساب ها می کردند تا تسهیلات را به افراد خاص بدهند.

نماینده حقوقی بانک مرکزی گفت: آقای پورانی گفته معاون بانک مرکزی او را ترغیب نموده است تا به فعالیت غیر مجوز ادامه بدهد من از او می پرسم شما با تجربه ای که دارید باید قول شفاهی یک نفر را قبول کنید یا 20 الی 30 مکاتبه ای که از سوی بانک اجرا شده است، بانک مرکزی در طی 20 الی 30 مکاتبه به شما رسما اعلام نموده ما به شما مجوز نمی دهیم ادامه ندهید.

نماینده حقوقی بانک مرکزی ادامه داد: بانک مرکزی دو شکایت علیه موسسه حافظ در تاریخ 7.1.92 و 16.11.95 مطرح نموده است و شکایت دوم به خاطر دلیل جدید در موسسه حافظ است که من اعتقاد دارم موسسه این دلیل جدید را داشته است که علیه او شکایت گردد.

وی گفت: آن ها یک شعبه را تبدیل به چند شعبه فعال نموده و چند شعبه دیگر هم در حال تاسیس بوده است آیا این مصداق دلیل جدید جرم نیست؟

نماینده حقوقی بانک مرکزی اعلام کرد: آقای پورانی الان حق الناس به گردن شماست و چند میلیارد تومان وجوه مردم حیف و میل شده است شما باید به این پاسخ بدهید.

وی اظهار کرد: عنوان شده 1700 تعاونی غیر مجاز در کشور فعالیت می نماید در حالی که الان هیچ موسسه غیر مجازی وجود ندارد و برای بسیاری از آن ها حداقل 20 الی 30 مورد مثل تعاونی اعتماد ایرانیان، البرز ایرانیان، آرمان و ... رأی قطعی صادر شده است و این ادعای مطرح شده دیگر درست نیست.

در این لحظه قاضی صلواتی گفت: با توجه به نزدیک شدن به وقت اذان ظهر دادگاه 30 دقیقه تنفس اعلام می نماید.

اخذ ویزا: اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

وبسایت دانشجویی: وبسایت دانشجویی، اینجا محلی برای فعالیت دانشجویان علاقمند به تکنولوژی است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 46974

به "ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده موسسه حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده موسسه حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید