شایعات اجازه نداد حباب قیمت سکه تخلیه گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، توزیع سکه های پیش فروشی میان خریداران از امروز در شعب منتخب بانکی شروع گردیده است؛ اما بر خلاف آنچه که تصور می رفت توزیع این سکه ها نرخ را در بازار متعادل کند، اما این اتفاق از صبح امروز به نحو دیگری رقم خورد و دلالها اجازه ندادند روند کاهش قیمت سکه که از ساعات ابتدای امروز شروع گردیده بود، ادامه یابد.

شایعات اجازه نداد حباب قیمت سکه تخلیه گردد

بانکها از امروز عرضه دو میلیون قطعه سکه پیش فروش گردیده را شروع کردند و قرار است این تعداد سکه تا 16 آبان ماه به تدریج و متناسب با زمان ثبت نام متقاضیان، توزیع گردد. از این 2 میلیون و 580 هزار قطعه سکه پیش فروش گردیده، کلا 50 هزار قطعه با قیمت غیرقطعی بوده و قرار است به قیمت روز واگذار گردد اما مابقی این سکه ها با قیمت قطعی بوده و مبنای محاسبه قیمت در زمان تحویل، قیمت زمان پیش خرید است.

در مورد 50 هزار قطعه سکه ای که با قیمت غیرقطعی پیش فروش گردیده، خریدار باید نرخ روز سکه را با احتساب 4 درصد تخفیف به بانک بپردازد و در مقابل سکه خود را دریافت کند.

گزارش های میدانی خبرنگاران حکایت از آن دارد که هم اکنون بازار سکه با افزایش 260 هزار تومانی روبرو گردیده و نرخ نسبت به معاملات اول صبح امروز با حباب بالایی روبرو گردیده است. بر این اساس در شروع معاملات امروز نرخ سکه به 3 میلیون تومان هم کاهش یافته بود اما هم اکنون در محدود سه میلیون و 300هزار تومانی سیر می نماید.

یک مقام مسئول در نظام بانکی در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: بانک مرکزی دو نوع قرارداد را برای فروش های سکه در نظر گرفته بود که در نوع اول، پیش فروش با نرخ قطعی صورت می گرفت، اما در دسته دوم، پیش فروش با نرخ روز به علاوه 4درصد تخفیف صورت گرفته بود که توزیع سکه های مرتبط با آن، در بازار شروع گردیده است.

وی اضافه کرد: از روز اول در قراردادها این موضوع ذکر گردیده بود و خریداران باید در زمان انعقاد قرارداد به آن توجه می کردند. نکته این است که 50 هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی با قیمت غیرقطعی به فروش رسیده است.

هم اکنون(تا لحظه تنظیم این خبر 13:35) نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید سه میلیون و 300 هزار تومان، سکه طرح قدیم با 130 هزار تومان افزایش به سه میلیون و 101 هزار تومان، نیم سکه با افزایش 60 هزار تومانی 850 هزار تومان، ربع سکه با افزایش 30 هزار تومانی 85 هزار تومان و سکه یک گرمی 470 هزار تومان است.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: mehrnews.com
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 410

به "شایعات اجازه نداد حباب قیمت سکه تخلیه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعات اجازه نداد حباب قیمت سکه تخلیه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید