سفیر بریتانیا: حتی زمانی از اتحادیه اروپا خارج شویم به تعهداتمان در برجام پایبندیم

به گزارش مجله سرگرمی، سفیر بریتانیا در تهران با بیان اینکه در تلاشیم که اطمینان حاصل گردد برجام پس از خروج آمریکا هنوز هم کار می نماید، گفت: حتی زمانی که از اتحادیه اروپا خارج شویم، به اجرای تعهداتمان در برجام پایبندیم.

سفیر بریتانیا: حتی زمانی از اتحادیه اروپا خارج شویم به تعهداتمان در برجام پایبندیم

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، راب مک ایر سفیر بریتانیا در تهران در پیامی ویدئویی در صفحه توئیترش با اشاره به حضور تیمی از متخصصان هسته ای انگلیس در ایران برای باز طراحی راکتور آب سنگین اراک گفت: اخیرا این سعادت را داشتم که میزبان یک تیم از بلندپایه ترین متخصصان هسته ای بریتانیا باشم، این تیم در راستای مدرن سازی راکتور اراک پیشرفت خوبی کسب کرد و این همکاری بی نظیر یکی از مهمترین مزایای برجام است.

وی اضافه کرد: چین و بریتانیا به همراه یکدیگر و بعضی از بهترین متخصصان هسته ای جهان از جمله پروفسور رابین گریمز بهترین فناوری این حوزه را گردهم آوردند.

مک ایر همچنین گفت: ما از برنامه های ایران برای ساخت راکتور غیرنظامی پیشرفته که بتواند به واسطه آن مواد پزشکی و صنعتی را مورد تحقیق قرار دهد، حمایت می کنیم.

وی اضافه کرد: این پروژه نمونه ای از کارهایی است که نشان می دهد ما چگونه در تلاشیم تا اطمینان حاصل گردد که برجام پس از خروج آمریکا هنوز کار می نماید.

سفیر بریتانیا با بیان اینکه در ابتدا آمریکا به همراه چین این پروژه را بر عهده داشتند، گفت: در حال حاضر ما جایگزین آمریکا شدیم تا پروژه ادامه داشته باشد ما درباره این صحبت کردیم که چگونه می توان هر چه سریعتر پروژه را به اتمام رساند.

وی با بیان اینکه چالش های بسیاری وجود دارد، توضیح داد: ولی ما نسبت به اجرای تعهداتمان در برجام پایبند هستیم، حتی زمانی که از اتحادیه اروپا خارج شویم.

به گزارش فارس، نشست هماهنگی ایران و روسای مشترک کارگروه مدرن سازی راکتور تحقیقاتی خنداب (اراک) با حضور هیأتی از سازمان انرژی اتمی ایران و هیأت هایی از چین و انگلیس دوشنبه 22 مهر 1398 در محل سازمان انرژی اتمی ایران برگزار گردید.

بهروز کمالوندی معاون امور بین الملل حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، راب مک ایر سفیر انگلیس در تهران و هیأت کارشناسی از چین به ریاست وی کینگ مینگ از بخش همکاری های بین المللی کمیسیون انرژی اتمی چین (CAEA) ، ریأست هیأت های سه کشور در این جلسه را بر عهده داشتند.

راب مک ایر همان روز در صفحه توئیترش با انتشار تصاویری از نشست هماهنگی درباره مدرن سازی راکتور تحقیقاتی اراک نوشت: همکاری های غیرنظامی هسته ای یکی از مهمترین منفعت های برجام برای ایران می باشد. خوشحالیم از اینکه میزبان پروفسور رابین گرایمز به همراه هیأتی از بریتانیا و چین برای گفتگوهای فنی در خصوص پروژه مدرن سازی راکتور اراک می باشیم.

شرح اینکه: سفیر بریتانیا در تهران ساعتی پس از انتشار این ویدئو در توئیتر و بازنشر آن توسط عده ای از کاربران، اقدام به حذف ویدئوی مزبور کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 48666

به "سفیر بریتانیا: حتی زمانی از اتحادیه اروپا خارج شویم به تعهداتمان در برجام پایبندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر بریتانیا: حتی زمانی از اتحادیه اروپا خارج شویم به تعهداتمان در برجام پایبندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید