سفیر ایران در نامه ای به نخست وزیر گرجستان: با تحریم های آمریکا همراهی نکنید

به گزارش مجله سرگرمی، سفیر ایران در نامه ای به نخست وزیر گرجستان با اشاره به مسائل ناشی از تحریم ها بر فرایند مبارزه ایران با ویروس کرونا، خواهان عدم همراهی این کشور با تحریم های آمریکا شد.

سفیر ایران در نامه ای به نخست وزیر گرجستان: با تحریم های آمریکا همراهی نکنید

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس با ارسال نامه ای به گئورگی گاخاریا نخست وزیر گرجستان با اشاره به آثار و تبعات منفی تحریم های غیرانسانی و ظالمانه دولت آمریکا بر فرایند مقابله و مهار شیوع ویروس کرونا در ایران، خواهان همراهی این کشور با جامعه دنیای در مقابله با تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا شد.

متن این نامه به توضیح زیر است:

عالیجناب گئورگی گاخاریا

نخست وزیر محترم کشور دوست گرجستان

با سلام،

احتراما همانطور که مستحضرید؛ ویروس کشنده کرونا (کووید -19) به عنوان تهدیدی جدی برای جامعه بشریت، در سرتاسر دنیا رو به گسترش است. این ویروس مرگبار به هیچ وجه مرز، نژاد، مذهب و رنگ نمی شناسد و خطر آن متوجه آحاد کره زمین می باشد، لذا یا همه دنیایان با هم شکست خواهند خورد و یا همه با هم به پیروزی خواهند رسید. به همین دلیل بسیار ضروری است که همه کشورها فارغ از اختلافات سیاسی و موقعیت های جغرافیایی، به طور متحد علیه این بلای خانمانسوز به مشاخصه برخاسته و برای به حداقل رساندن آثار سوء انسانی، مالی و اجتماعی آن به همکاری با یکدیگر بپردازند.

در جریان شیوع ویروس خطرناک کرونا در کشورهای مختلف، کشور جمهوری اسلامی ایران نیز از این ویروس خطرناک در امان نماند و طی هفته های گذشته علیرغم همه اقدامات و تدابیر بهداشتی در نظر گرفته شده به سرعت گسترش یافت، به گونه ای که تا به امروز متاسفانه تعداد زیادی به این ویروس آلوده و یا جان خود را از دست داده اند. جمهوری اسلامی ایران بر اساس اعتقاد عمیق به حفظ سلامت عمومی و تعهد نسبت به اجرای کلیه قوانین و مقررات بهداشتی در ابعاد ملی و بین المللی، از همان ابتدای شیوع ویروس در کشور، تدابیر و راهکارهای مختلفی را برای مشاخصه با این پدیده خطرناک در دستور کار خود قرار داده و همچنان به مشاخصه سرسختانه با آن ادامه می دهد.

طی روزها و هفته های گذشته درست در شرایطی که مردم ایران درگیر یک مشاخصه سخت و طاقت فرسا با شیوع ویروس خطرناک کرونا بوده اند؛ متاسفانه تحریم های یکجانبه، غیرقانونی و ضدبشری دولت آمریکا علیه مردم ایران، دسترسی به امکانات و تجهیزات بهداشتی را با مشکل روبرو ساخته و مقامات ایران را برای مقابله هر چه بهتر با این بیماری همه گیر در تنگنا قرار داده است.

پس از روی کار آمدن ترامپ، دولت آمریکا بیش از 100 اقدام تحریمی علیه ایران انجام داده و با تمام توان آن ها را اجرایی نموده و حتی برای واردات کالاهای غیر تحریمی مانند غذا و دارو نیز موانع عدیده ای برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد نموده است. این تحریم ها که خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل و قرار موقت دیوان بین المللی دادگستری در 3 اکتبر 2018 می باشد، مصداق شاخص تروریسم دولتی است که حق دسترسی به بهداشت و حق حیات ملت ایران را نقض می نماید و خود نوعی نسل کشی به شمار می رود.

علاوه بر مسائل عدیده برای دسترسی به امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی، منابع درآمدی اصلی جمهوری اسلامی ایران (نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع فلزات و ...) به دلیل تحریم های آمریکا از بین رفته و کشور را با ضرر 200 میلیارد دلاری روبرو ساخته است. در این شرایط سخت مالی، بسیاری از کسب و کار های اقشار مختلف مردم ایران با مشکل روبرو شده و دولت با منابع محدود خود امکان حمایت از آنها را ندارد.

در چنین شرایط سخت بین المللی و به منظور یاری به مقابله و مهار شیوع ویروس کرونا در منطقه و دنیا، دولت جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد کشور دوست گرجستان، در کنار سایر ملل بیدار دنیا در مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا واکنش نشان داده و از این کشور بخواهند تحریم های غیر انسانی خود علیه ملت ایران که به طور مستقیم بر جان و سلامت انسان ها اثر گذاشته است را هر چه زودتر متوقف کند.

عالیجناب؛ بار دیگر متذکر می شوم این ویروس خطرناک مرز نمی شناسند و ضروری است همه ظرفیت ملت های دنیا فارغ از هر تبعیضی در سراسر دنیا در برابر آن تجهیز شوند. این وظیفه همه کشورها است که به آنهایی که در خط مقدم مشاخصه با این ویروس ناشناخته هستند، یاری نمایند چرا که در غیر این صورت روشن است که پیامدهای آن فقط متوجه کشورهای درگیر نخواهد بود. امید است به لطف خدا با همکاری کشورهای دوست و برادر ایران و گرجستان بتوانیم هر چه سریعتر بشریت را از شر این ویروس ناشناخته نجات دهیم.

سید جواد قوام شهیدی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز پنجشنبه 22 اسفند ماه در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان های بین المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت برطرف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد.(بیشتر بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 69005

به "سفیر ایران در نامه ای به نخست وزیر گرجستان: با تحریم های آمریکا همراهی نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در نامه ای به نخست وزیر گرجستان: با تحریم های آمریکا همراهی نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید