سرمایه صندوق پژوهش و فناوری کشور 700 میلیارد تومان است

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه سرمایه صندوق های پژوهش و فناوری کشور در 2 سال گذشته 20 برابر شده است، مجموع سرمایه فغلی این صندوق را 700 میلیارد تومان خاطرنشان کرد.

سرمایه صندوق پژوهش و فناوری کشور 700 میلیارد تومان است

به گزارش ایرنا، علی وحدت روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه رویداد سکوی پرتاب یزد که با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسولان استان برگزار گردید، اضافه نمود: در 2 سال گذشته اتفاق های خوبی در توسعه نوآوری ایران ایجاد شد که یکی از آنها تقویت زیرساخت هاست.

وی اظهار کرد: در حوزه تامین منابع اقتصادی هم اکنون 50 صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی در سطح کشور فعال است.

وحدت با اشاره به حمایت از استارتاپ های پیروز در کشور توضیح داد : در 2 سال گذشته بانک ها سه هزار و 500 میلیون تومان به استارتاپ ها یاری کردند.

وی با تاکید بر توسعه متوازن در یزد اضافه نمود: این استان همواره از نیروهای انسانی نخبه برخوردار بود ولی به علت مهاجرت آنها به خارج از استان ، کشور نتوانست به خوبی از آنها بهره ببرد ولی 2 سال گذشته جهت گیری ها به شکل مثبتی تغییر نموده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: جریان حمایت از استارتاپ به سرعت در حال حرکت است و همه باید به این حرکت ایجاد شده یاری نمایند چرا که جریانی غیرسیاسی و همراه با رشد است.

مجموعا 291 تیم در رویداد سکوی پرتاب یزد ثبت نام کردند که هیات داوران از مجموع این طرح ها، 58 مورد را انتخاب کرد.

در مراسم اختتامیه 37 تیم استارتاپ از استان یزد انتخاب و پیروز به جذب 40 میلیارد و 80 میلیون تومان سرمایه شدند.

پیغام رویداد یادشده این است که مسوولان شرکت های نوآور و دانش بنیان که سال ها مشغول فعالیت هستند، ایده های خود را تجاری سازی نمایند، وارد مرحله بزرگتری شوند و جذب سرمایه نمایند.

شرکت های حاضر در این رویداد اغلب تخصصی اند که علاوه بر آورده مادی فواید غیرمادی نیز برای شرکت های دانش بنیان و نوآور به همراه دارد و مجریان آن با توجه به تبحر و حضور پیروزی که در بازار دارند، یاری بسیار خوبی برای شرکت ها هستند.

رویداد یادشده با یاری صندوق پژوهش و فناوری یزد و حمایت کاروان سرمایه گذاری استانی 100 استارتاپ و پارک علم و فناوری یزد و بعضی نهادها و دانشگاه های استان برگزار گردید.

در استان یزد 450 شرکت نوآور وجود دارد که 320 مورد آنها در پارک علم و فناوری یزد مستقر است.

100 استارتاپ برنامه پیوسته سرمایه گذاری و شتاب دهی غیرمتمرکز با همکاری شبکه ای از راهبران نام آشنای زیست بوم کارآفرینی، شتاب دهنده های همکار و نهادهای خصوصی و دولتی است که فعالیت آن از یک سال گذشته شروع شد و کوشش می نماید، فرآیند شتاب گیری شرکت های نوپا را پیگیری و تسهیل کند.

استارتاپ یا شرکت های نوپا، کسب و کاری است که عموماً حول محور فناوری شکل گرفته و ظرفیت رشد بالایی دارد و کاروان سرمایه گذاری استانی 100 شرکت نوپا یا یاری نوآور تا به امروز به استان های گیلان، قم، اصفهان ، کردستان و یزد سفر نموده اند.

مهسان بلاگ: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

تور مالزی ارزان قیمت: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

جعبه مهر: جعبه مهر | مجله اجتماعی مهرورزی و مهربانی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 132047

به "سرمایه صندوق پژوهش و فناوری کشور 700 میلیارد تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه صندوق پژوهش و فناوری کشور 700 میلیارد تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید