سبقت میلیاردرهای چینی از آمریکایی ها

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران- پکن بیش از هر شهر دیگری در دنیا میلیاردر دارد.

سبقت میلیاردرهای چینی از آمریکایی ها

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، در گزارشی که توسط موسسه هورون منتشر شده آمده است در سال گذشته از هر دو فرد تازه میلیارد شده، یک نفر چینی بوده است. سال قبل در مجموع 1058 چینی یک میلیارد دلار و بالاتر ثروت داشته اند در حالی که این میزان برای اتباع آمریکایی معادل 696 نفر بوده است. همچنین از 610 نفری که سال قبل برای نخستین بار به جمع میلیاردرها پیوستند، 318 نفر اهل چین و 95 نفر اهل آمریکا بوده اند.

در بین 10 شهری در دنیا که بالاترین شمار میلیاردرها را دارند، 6 شهر در چین نهاده شده اند. پکن که خانه 145 میلیاردر است بیشترین تعداد میلیاردر را در دنیا دارد و نیویورک در رده بعدی و شانگهای در رده سوم قرار دارند. شنژن و هنگ کنگ هم به ترتیب در رده های چهارم و پنجم نهاده شده اند.

به گفته راپرت هوگه ورف- محقق ارشد این موسسه- رشد میلیاردرها در دنیا هیچ گاه تا این حد بالا نبوده است. رشد سریع بازارهای سهام، افزایش اقبال مردم به کسب و کارهای اینترنتی و وام های ارزان قیمت از جمله دلایل اصلی افزایش شمار میلیاردرها بوده است.

سال 2020 بیش از همه چیز تحت تاثیر شیوع کرونا نهاده شد با این حال اکنون میلیاردرهای دنیا در مجموع 14.7 تریلیون دلار ثروت در اختیار دارند. 3228 نفر از 68 کشور دنیا اکنون این میزان ثروت را در اختیار دارند. به لطف کرونا شماری از فعالان عرصه دارویی، املاک، تجارت الکترونیکی و رده فروشی به ثروت هنگفتی دست یافته اند.

ایسنا نوشت: این میزان از ثروت ایجادشده می تواند نقش زیادی در جریان نقدینگی دنیای داشته باشد. الون ماسک با 151 میلیارد دلار ثروت بیشترین میزان افزایش ثروت را داشته و اکنون به دومین فرد ثروتمند در دنیا تبدیل شده است. در طرف دیگر اما ثروت فعالان عرصه مد و کالاهای لوکس با کاهش روبرو شده است.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 134674

به "سبقت میلیاردرهای چینی از آمریکایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبقت میلیاردرهای چینی از آمریکایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید