ساعت هوشمند شیائومی Mi Watch با شباهت بسیار زیاد به اپل واچ رونمایی خواهد شد

به گزارش مجله سرگرمی، سرقت ذهنی عبارتی بود که نقاش بزرگ، پابلو پیکاسو، از آن به عنوان وجه تمایز هنرمند بزرگ از هنرمند خوب یاد می کرد و این سخن بعدها توسط استیو جابز نیز نقل شد تا رقبایی را که عینا ایده ها و طرح های اپل را در محصولات خود پیاده می نمایند، به تمسخر بگیرد.

ساعت هوشمند شیائومی Mi Watch با شباهت بسیار زیاد به اپل واچ رونمایی خواهد شد

اگر با این نظر موافق باشیم، پس قطعا مهندسان و طراحان شیائومی از بزرگ ترین هنرمندان زمان خود به شمار می آیند. در طول چند سال گذشته، اغلب دیده ایم که این شرکت چینی از استفاده از طرح ها و ایده های اپل در محصولات خود هیچ ابایی نداشته است.

نمی توان منکر این حقیقت شد که شیائومی در مدت کوتاهی توانسته به موفقیت های بزرگی دست یابد. این شرکت که اولین گوشی هوشمندش در 8 سال پیش عرضه کرد، اکنون در صندلی چهارمین شرکت پرفروش در دنیا شناخته می گردد؛ یعنی پس از سامسونگ، هواوی و اپل. همچنین، کمپانی چینی در چند سال گذشته خانواده می میکس را معرفی نموده است که شبیه به هیچ دستگاه دیگری نیستند.

اما ظاهرا ترک عادت های قدیمی بسیار سخت است. متاسفانه باید گفت ساعت هوشمند این شرکت با نام شیائومی می واچ را به هیچ وجه نمی توان یک محصول خلاقانه یا اصیل نامید. با نگاه به این محصول اولین چیزی که به ذهن خطور می نماید، شباهت بسیار زیاد آن با خانواده اپل واچ است که شناخته شده ترین ساعت های هوشمند در دنیا هستند. می واچ شیائومی از سیستم عامل پوشیدنی گوگل، Wear OS، بهره می گیرد و در روز پنجم نوامبر معرفی خواهد شد. اما پیش از معرفی رسمی، چند رندر از این محصول فاش شده که از شباهت آن به اپل واچ حکایت دارند.

برخلاف بسیاری از ساعت های هوشمند مبتنی بر Wear OS که به تازگی معرفی شده اند، شیائومی می واچ از طراحی مستطیلی شکل استفاده نموده است. قطعا اپل درباره ظاهر هندسی محصول حق مالکیت ندارد و هر شرکتی می تواند از ظاهر مستطیل شکل استفاده کند؛ اما اگر به جزئیات بیشتری از ساعت هوشمند شیائومی دقت کنیم، متوجه خواهیم شد محصول جدید این کمپانی در زمینه های دیگر نیز به ساعت هوشمند اپل شباهت بسیاری دارد.

علاوه بر ظاهر، شیائومی حتی کلید چرخان موسوم به Digital Crown را هم که به نوعی امضای اپل محسوب می گردد، دقیقا کپی نموده است. علاوه بر این کلید، محل قرار گیری میکروفون و کلید دوم نیز مشابه با ساعت کوپرتینویی هاست. کمپانی چینی می توانست دست کم محل قرار گیری این عناصر را تغییر دهد یا ظاهر جدیدی برای Digital Crown انتخاب کند تا از شباهت بی اندازه محصولش با اپل واچ و همچنین از بار انتقادها نسبت به خود بکاهد.

اما درباره شرکتی بحث می کنیم که پیش از نیز با فراوری خانواده تبلت های می پد، شباهت بی اندازه آن ها با آیپد را به نمایش گذاشت؛ شرکتی که با الهام از Memoji اپل از Mimoji رونمایی کرد که حتی در تبلیغات آن نیز تصادفا از محتوای تبلیغاتی اپل استفاده کرد.

شیائومی می واچ کمی از اپل واچ بزرگ تر و سنگین تر به نظر می رسد. اما با توجه به سیاست های قیمت گذاری هر دو شرکت، انتظار داریم ساعت هوشمند شیائومی با قیمتی بسیار پایین تر از اپل واچ به فروش برسد. در حال حاضر نیز ساعت های هوشمند برند Amazfit که توسط یکی از کمپانی های تحت حمایت شیائومی فراوری می شوند، با قیمت پایین تری نسبت به محصولات مشابه به فروش می رسند.

منبع: Phone Arena

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 56165

به "ساعت هوشمند شیائومی Mi Watch با شباهت بسیار زیاد به اپل واچ رونمایی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت هوشمند شیائومی Mi Watch با شباهت بسیار زیاد به اپل واچ رونمایی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید