ساخت موزه بزرگ سمنان در مرحله مناقصه قرار گرفت

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: موزه بزرگ این شهر، از اهداف مهم توسعه گردشگری و معرفی جاذبه های سمنان، اکنون در مرحله مناقصه برای ساخت است.

ساخت موزه بزرگ سمنان در مرحله مناقصه قرار گرفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مهدی جمال روز سه شنبه 3 تیر اضافه کرد: احداث موزه بزرگ سمنان که در مرکز این شهر جانمایی شده است، پس از 16 سال توقف، اکنون در مرحله مناقصه برای ساخت بنا واقع شده است.

وی درباره بازارچه صنایع دستی سمنان از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهوری به این شهر نیز اضافه کرد: امید است این طرح نیز در سال 99 تامین اعتبار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان یادآور شد: این بازارچه در ورودی غربی شهر سمنان برای دسترسی بهتر گردشگران جانمایی شده است.

وی اضافه کرد: طرح های دیگری از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان برای تامین زیرساخت های توسعه گردشگری انستان در حال انجام است، به عنوان نمونه برای اصلاح راه دسترسی به آرامگاه پیغمبران سمنان تا سه میلیارد ریال اعتبار لحاظ شده است.

جمال شرح داد: جاده قصر بهرام در گرمسار نیز به عنوان یک سنگفرش تاریخی و پیشران گردشگری 10 میلیارد ریال اعتبار از سفر دولت تدبیر و امید دارد که اکنون در مرحله مناقصه است.

وی اضافه کرد: مراکز اقامتگاهی استان سمنان برای میزبانی از گردشگران در شرایط پساکرونا آماده هستند و تمام تاسیسات گردشگری در استان با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی آمادگی پذیرش هموطنان را دارند. به ویژه اقامتگاه های بومگردی با رویکرد حفظ فضای سنتی و ایجاد خاطرات خوش در مناطق روستایی برای هموطنان، مهیای میزبانی از مسافران در نقاط مختلف استان هستند.

جمال اعلام نمود: تمرکز کنونی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در حوزه بوم گردی، توانمندسازی مدیران و کارکنان این مراکز از طریق آموزش و استانداردسازی برای ارتقای کیفیت خدمات است.

بیش از یک هزار و 833 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در استان سمنان شناسایی شده و 856 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

86 اقامتگاه بوم گردی و 12 اقامتگاه سنتی در استان سمنان وجود دارد.

mahsanblog.ir: سیستم مدیریت محتوای مهسان

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 97478

به "ساخت موزه بزرگ سمنان در مرحله مناقصه قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت موزه بزرگ سمنان در مرحله مناقصه قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید