ساخت دستگاه منحصر به فرد کنترل امنیت نیروگاه اتمی در روسیه

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا نوشت: دانشمندان دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای پژوهشکده مهندسی فیزیک مسکو، روش جدیدی را برای کنترل وضعیت پوسته ژنراتور سوخت رآکتورهای نیروگاه انرژی اتمی پیشنهاد دادند که باعث می گردد وضعیت سوخت هسته ای پیش بینی گردد.

ساخت دستگاه منحصر به فرد کنترل امنیت نیروگاه اتمی در روسیه

پوسته (غشاء) ژنراتور سوخت که قرص های سوختی در آن قرار دارند، اولین مانع امنیتی هستند که از انتشار محصولات رادیواکتیوی تبدیل سوخت هسته ای به عامل انتقال حرارت که در منطقه فعال رآکتورهای نیروگاه هسته ای در گردش است، جلوگیری می نمایند. بنابراین حفظ هوادهی و سفتی پوسته عناصر ژنراتور سوخت یکی از مهمترین وظایف است.

به گفته یوگنی کودریاوتسف رئیس پروژه، پروفسور دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای پژوهشکده مهندسی فیزیک مسکو در دانشگاه مجموعه ای از دستگاه ها برای کنترل روکش و لایه غیر مخرب ژنراتور سوخت ساخته شده است.

وی خاطر نشان کرد که دانشمندان روش جدیدی را برای طیف سنجی رزونانس مافوق صوت پیشنهاد نموده اند.

این دانشمند توضیح داد: این روش بر پایه تحریک نوسانات دایرای پوسته ای (یا بخش هایی از پوسته) و ثبت پارامترهای آنها یعنی فرکانس های تشدید و عوامل کیفیتی (نیم عرض اوج رزونانس) است. اسکن پوسته باعث می گردد که مناطق آسیب دیده در سطح بیرونی و درونی را تعیین نموده و نوع آسیب و پارامترهای آن معلوم گردد.

متخصصین همچنین بر روی وسیله ای کار می نمایند که گزینه به اصطلاح کنترل جاری چند فرکانسی بسیار حساس را عملی می نماید که بر اساس تجزیه و تحلیل تعامل میدان الکترومغناطیسی خارجی است که با یاری ماسوره با طراحی ویژه برانگیخته شده و با میدان الکترومغناطیسی جریان های گردابی در پوسته ژنواتور سوختی این میدان القاء شده است. این روش باعث ایجاد نقص هایی مانند ترک های داخلی و خارجی، بارش فاز مغناطیسی، شکسته شدن هسته سوختی، انتقال گسترده سوخت و بخش هایی از ذوب آن می گردد. در این دانشگاه تاکید کردند که نتایج کار، توسط تحقیقات بعدی روش های مخرب یعنی متالوگرافی تایید شده است.

الیا رودکو یکی از شرکت نمایندگان در تحقیقات و استاد دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای پژوهشکده مهندسی فیزیک مسکو در این باره توضیح داد: استفاده از روش ها و دستگاه های طراحی شده در مرحله آزمایشات غیرمخرب اولیه، مناطق ناشی از آسیب دیدگی را تعیین می نماید، سهم مطالعات و تحقیقات متالوگرافی سخت را کاهش می دهد، قابلیت تجهیزات آزمایشگاهی دوربین های داغ را توسعه می دهد و اطمینان به نتایج را بیشتر می نماید.

کارها با حمایت مالی وزارت علوم و آموزش عالی اجرا شده است.

5656

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا و مکزیک

russiaro.ir: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7695

به "ساخت دستگاه منحصر به فرد کنترل امنیت نیروگاه اتمی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاه منحصر به فرد کنترل امنیت نیروگاه اتمی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید