رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (22)

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف جهان را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در بعضی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (22)

بعضی از رکورد ها نیز در رشته های مختلفی هستند که شاید بعضی از آن ها را واقعا نشنیده باشید. رکوردهای عجیب در کتاب گینس تعداد کمی ندارند و بسیار متنوع اند، با ما همراه باشید تا در این بخش جدید در مجله اینترنتی خبرنگاران، جدید ترین و متفاوت ترین رکورد های ثبت شده در گینس را مشاهده کنید و از آن ها باخبر شوید.

مثل همواره ما را با نظراتتان یاری کنید.

****

پیرترین زوجی که ازدواج کردند

گینس طبق تحقیقاتی که انجام داده تاکید نموده است که زوج تازه ازدواج نموده جورج کربی متولد 1912 و دورین کربی متولد 1923 پیرترین زوجی هستند که در این سن ازدواج نموده اند. مجموع سن این زوج در روز ازدواجشان یعنی در 13 ژوئن 2015، 194 سال و 280 روز بود. آن ها در روز تولد 103 سالگی جورج با هم عهد بستند که در آن روز دورین 91 سال و 280 روز سن داشت. رکورد قبلی در سال 2002 متعلق به زوج فرانسوی بود که مجموع سنشان 190 سال و 126 روز بود. محل ازدواج آن ها متعلق به پسر جورج نیل که 63 ساله است و همسرش و باحضور سایر فرزندان آن ها (7 فرزند) و نوه هایشان (15 نوه) برگزار گردید. جورج می گوید: دورین مرا جوان نگه می دارد و ما می رویم تا بقیه عمرمان را باهم زندگی کنیم. هردوی آن ها قبلا یک بار ازدواج نموده بودند و در سال 1988 به وسیله سازمانی که برای افراد کهنسال دوست پیدا می کرد باهم آشنا شدند و دو سال بعد در روز ولنتاین جورج از دورین خواستگاری کرد. اما پیرترین زوجی مزدوج، کارل دولون و گودرون هاوگ بوده اند که باهم تا مرگ گوردون در سال 2004 در سن 103 سال و 193 روزگی درحالیکه کارل 106 سال و 237 روز داشت باهم زندگی کردند. مجموع سن آن ها 210 سال و 65 روز بود.

طولانی ترین موتورسیکلت دنیا

طولانی ترین موتور سیکلت دنیا در هند است و 26.29 متر طول دارد. برای رسیدن به این رکورد بهارات باید موتورسیکلت را به فاصله حداقل 100 متر به صورت مداوم و بدون یاری می راند. موتور بهارات 4 متر طویل تر از رکورددار قبلی است.

کوتاه ترین گاو دنیا

مانیکیام با 61.1 سانتیمتر قد و حدود 40 کیلوگرم وزن دارد کوتاه ترین گاو دنیا است و به طورقابل توجهی از رکورددار قبلی که 69.07 سانتیمتر بود کوتاه تر است. تیمی از رکوردهای دنیای گینس اوایل سال جاری به هند سفر کردند تا این گاو شش ساله را ببینند. این گاو از یک نژاد گاو کوتوله است که ارتفاعشان حداکثر به 90 سانتیمتر می رسد. یکی از دامپزشکان محلی می گوید: این منطقه بسیار داغ و مرطوب است و ما معتقدیم این موضوع روی قد گاوهای ما تاثیر دارد. اگر این گاو در جای دیگری غیر از کرالا بود احتمالا بلندتر می شد.

سریعترین زمان تایپ یک پیغام متنی در حال چرخش روی سر

در جشن روز دنیای رکوردهای گینس در سال 2015، بندیکت مردستین آلمانی رکورد سریعترین زمان تایپ یک پیغام متنی (SMS) روی تلفن همراه خود در حالیکه روی سرش می چرخید را به دست آورد. طبق قوانین گینس این پیغام باید یک ضرب المثل شناخته شده با حداقل 38 کاراکتر (از جمله فاصله) می بود و بندیکت پیروز شد باپیروزیت این کار را در زمان 56.65 ثانیه انجام دهد. در هنگام انجام این کار بندیکت روی سر خود تعادلش را حفظ نموده بود در حالیکه در امتداد محور عمودی بدنش بدون هیچ یاریی می چرخید و برای این کار تنها از دست و سرش می توانست استفاده کند.

طولانی ترین فاصله ای که روی دو چرخ اسکیت بورد طی شده

اسکیت باز برزیلی ریکاردو با پیروزیت توانست رکورد طولانی ترین زمان حرکت روی دو چرخ اسکیت بورد را به دست آورد و فاصله 33 متر را روی لبه کناری اسکیت بورد و روی دو چرخ در سائوپولو، برزیل طی کند. این عکاس 44 ساله از سال 1979 این ورزش را آغاز کرد و در رقابت های زیادی در کشورهای مختلف از جمله برزیل، سوئد، ایالات متحده، کانادا و حتی رقابت های دنیای شرکت کرد.

بزرگترین مجسمه لگو به شکل ماکت تاوربریج

ماکت تاوربریج لندن به ارتفاع 13 متر با استفاده از آجرهای لگو که به مناسبت ماشن جدید لندروور ساخته شده بود، یک رکورد دنیای ثبت کرد. این ساختمان آجرهای پلاستیکی عظیم عنوان بزرگترین مجسمه لگوی دنیا را کسب کرد و از 5805846 آجر ساخته شده بود و رکورد مجسمه قبلی که از 470646 آجر ساخته شده بود را شکست. اگر این تعداد آجر را در کنار هم قرار دهیم 322 کیلومتر یعنی فاصله ای برابر با فاصله تاوربریج در لندن تا پاریس می گردد.

زنی که بیشترین فالوور را در توییچ دارد

OMGitsfirefoxx با نام سونجا رید از اولین روزهایی که بازی را آغاز کرد راه طولانی آمده تا کنون که عنوان زنی که بیشترین دنبال نماینده را در توییچ دارد با 766397 فالوور در 23 آگوست 2016 به دست آورده است. کانال توییچی که بیشترین فالوور را دارد Syndicate با نام تام کاسل از انگلستان است که 2457382 نفر در 8 سپتامبر 2016 آن را فالو می کردند. در سال 2014 او اولین کانالی بود که توانست در توییچ به یک میلیون فالوور برسد.

دانشجوی چینی که با دست هایش وارد کتاب گینس شد

دانشجو ژانگ شوانگ از چین وارد کتاب رکوردهای گینس 2017 شد . او توانست سریعترین 50 متر روی دست هایش راه برود درحالیکه یک توپ فوتبال را میان پاهایش گرفته بود. او این فاصله را در زمان خیره نماینده 26.09 ثانیه در سیچوآن چین پیمود. او که در رشته تربیت بدنی تحصیل می نماید از صبح زود تا اواخر شب تمرین می نماید و این رکورد نتیجه همه زحمات اوست. او سه سال است که به طور ویژه برای بدست آوردن این رکورد تمرین نموده و هنوز هم به فکر این است رکوردهای دیگری به نام خود ثبت کند. رکورد سریعترین زمان راه رفتن روی دست در فاصله 50 متری بدون نگه داشتن توپ بین پاها 16.93 ثانیه و 22 سال است که بدون چالش مانده است.

بلندترین پاگودای چوبی دنیا

پاگودای ساکیامونی از معبد فوگونگ در چین، بلندترین پاگودای چوبی دنیا است. این بنای معماری قابل توجه در سال 1056 ساخته شده و به طور باورنکردنی 67.31 متر ارتفاع دارد. این معبد با استفاده از 54 نوع براکت چوبی و بدون استفاده از هیچ نوع آهنی ساخته شده است. این بنا روی یک پایه سنگی قرار داشته و 5 سطح بیرونی و 9 طبقه درونی دارد. این بنا به دلیل شرایط آب و هوایی، زمین لرزه های متعدد و حتی آتش سوزی در زمان جنگ، تعمیرات زیادی را تحمل نموده است. این حقیقت که این پاگودای 960ساله مدت طولانی باقی مانده باعث شده مردم به چشم یک معجزه معماری به آن نگاه نمایند.

بلندترین چوب گلف قابل استفاده

مایکل فور از تگزاس با چوب گلف 8.56 متری خود توانست رکورد بلندترین چوب گلف را از آن خود کند. برای اثبات قابل استفاده بودن آن، مایکل به یک توپ در باشگاه گلف Waterchase اوایل این ماه ضربه زد. رکورد قبلی بلندترین چوب گلف 7.56 متر و متعلق به آشریتا فورمن بود. او به مناسبت آگاهی رسانی در خصوص سرطان پستان این کار را انجام داد و به همین دلیل هنگام ضربه به توپ لباس صورتی پوشید و روبان صورتی به سر خود زد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: برترین ها
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55372

به "رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (22)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (22)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید