رویترز: اروپایی ها مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال نکردند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، تعدادی از دیپلمات های اروپایی اعلام کردند که قدرت های اروپایی روند پروسه سازوکار حل اختلافات، یا همان مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال نکرده اند.

رویترز: اروپایی ها مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال نکردند

لازم به ذکر است که تروئیکای اروپائیِ طرف برجام شامل کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: از همه طرف های ذیربط در توافق هسته ای می خواهیم برای یاری به کاستن از تنش ها به مسئولیت خود عمل نمایند.

در بیانیه چهارجانبه مذکور بدون اشاره به بدعهدی آمریکا و تعلل اروپا در عمل به تعهداتشان در برجام آمده است: همچنین از ایران می خواهیم فعالیت های مغایر توافق هسته ای را هر چه سریع تر متوقف کند!

آنها همچنین خواهان برگزاری تشکیل فوری کمیسیون مشترک برجام شدند.

این درحالیست که 14 ماه پس از بدعهدی آمریکا و تعلل اروپا در عمل به تعهداتشان در برجام، حدود 2 ماه پیش جمهوری اسلامی ایران هشدار داده بود تا در صورت ادامه بدعهدی های طرف های غربیِ ایران در توافق هسته ای سال 2015 میلادی موسوم به برجام، تهران بر اساس مواد 26، 36 و 37 این توافق بین المللی مجبور به کاستن از سطح بعضی تعهدات برجامی خود شده؛ اما تصمیمی به لغو برجام ندارد.

مجله دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31357

به "رویترز: اروپایی ها مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: اروپایی ها مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید