رونمایی از جدیدترین گوشی های پرچمدار سونی

به گزارش مجله سرگرمی، گوشی های Xperia 1 III و Xperia 5 III دارای دوربین های تله فوتو منحصربه فردی هستند که می توانند بین حالت های 70 میلی متری و 105 میلی متری تغییر نمایند و این به معنای بزگ نمایی نوری 2.9 و 4.4 برابری است.

رونمایی از جدیدترین گوشی های پرچمدار سونی

سونی به تازگی رویداد Xperia خود را برگزار نموده و سه گوشی جدید که دو مورد از آنها، جدیدترین پرچمداران این شرکت یعنی Xperia 1 III و Xperia 5 III بودند، معرفی نموده است.

همچون گذشته، هدف ثانویه این رویداد جلب نظر کاربرانی است که به دنبال گوشی های جمع و جورتر هستند، اما درعین حال قصد هم ندارند تا تجربه استفاده از گوشی های برتر را نیز ازدست بدهند.

گوشی های Xperia 1 III و Xperia 5 III دارای دوربین های تله فوتو منحصربه فردی هستند که می توانند بین حالت های 70 میلی متری و 105 میلی متری تغییر نمایند و این به معنای بزگ نمایی نوری 2.9 و 4.4 برابری است. دوربین این گوشی ها بسته به فاصله کانونی که از آن استفاده می کنید، از سنسور سونی 12 مگاپیکسلی 1.29 اینچی با دیافراگم f / 2.3 یا f / 2.8 استفاده می نماید.

عظیم نمایی دیجیتال دوربین این گوشی های جدید، معادل لنزی 300 میلی متری است، این در حالی است که عظیم نمایی دیجیتالی لنز تله فوتوی اکسپریا وان مارک 2 و اکسپریا 5 مارک 2 معادل لنزی 200 میلی متری بود. سونی از عظیم نمایی جدید دوربین گوشی هایش با عبارت عظیم نمایی اَبَر وضوحِ هوش مصنوعی یاد می نماید.

دوربین اصلی این پرچمدار های جدید سونی، از حسگر قدیمی، اما باکیفیت 12 مگاپیکسلی 1.17 اینچی با دیافراگم OIS f/1.7 استفاده می نماید. دوربین فوق عریض پنل پشتی گوشی های جدید، یک حسگر 12 مگاپیکسلی 1.26 اینچی و لنزی با دیافراگم f/2.2 دارد که از سیستم فوکوس اتوماتیک پشتیبانی می نماید.

استفاده از چنین دوربین فوق عریض حتی در بین گوشی های پرچم دار، اتفاقی غیرمعمول به حساب می آید. همچنین برای عملکرد بهتر این دوربین ها، سونی از لنز های ZEISS با پوشش نازک T نیز بهره گرفته است.

قابلیت های نرم افزاری دیگری همچون فوکوس اتوماتیک چشمی بلادرنگ در کنار سیستم فوکوس اتوماتیک چشمی فعلی سازگار با حیوانات و انسان ها، Optical SteadyShot و فیلم برداری 4K با نرخ 120 فریم برثانیه برای ثبت حرکت آهسته، در این گوشی های جدید دیده می گردد.

به نظر می رسد دوربین سلفی گوشی های جدید، تفاوتی با نمونه های سال گذشته ننموده باشد و از همان حسگر 8 مگاپیکسلی استفاده می نماید و تنها تفاوت مربوط به دوربین منحصر به فرد Xperia 1 III است که از حسگر 3D ToF بهره می برد.

این بدان معناست که این گوشی تنها تلفن همراهی خواهد بود که از این نوع سیستم فوکوس اتوماتیک چشمی بلادرنگ پشتیبانی می نماید، در حالی که Xperia 5 III کماکان از سیستم فوکوس اتوماتیک چشمی پیشین بهره می برد.

با توجه به شباهتی که این دوربین های پرچمدار از لحاظ دوربین به یک دیگر دارند، به نظر می رسد این صفحه نمایشگر است که می تواند Xperia 1 III و Xperia 5 III را از یکدیگر متفاوت سازد. Xperia 1 III از صفحه نمایش 6.5 اینچ 4K OLED با نسبت تصویر سینمایی 21:9، پشتیبانی از محتوای HDR و نرخ نوسازی (رفرش ریت) 120 هرتز استفاده می نماید.

Xperia 5 III نیز نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتز دارد، اما با ابعادی کوچکتر معادل 6.1 اینچ که آن هم از نوع OLED است. این نمایشگر همچنین محتوای بصری را با وضوح فول HD و با همان نسبت 21:9 و پشتیبانی از محتوای HDR به نمایش می گذارد.

هر دو گوشی از پردازنده پرچم دار اسنپدراگون 888 کوالکام بهره می گیرند و اکسپریا وان مارک 3 از 12 گیگابایت حافظه رم به همراه 256 یا 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی استفاده می نمایند. اکسپریا 5 مارک 3 در دو کانفیگ با هشت گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی یا هشت گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیر ه سازی در دسترس قرار می گیرد.

همچنین هر دو گوشی دارای اسلات دو سیم کارته ترکیبی هستند بنابراین در صورت احتیاج می توانید فضای ذخیره سازی را به وسیله کارت microSD به راحتی ارتقا دهید.

باتری هر دو گوشی نیز یکسان است؛ یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع تا 30 وات که می تواند در 30 دقیقه، شارژ بارتی را به 50 درصد برساند، نوید یک عمر 3 ساله را می دهد. اکسپریا وان مارک 3 از فناوری شارژ بی سیم نیز بهره می برد، اما این فناوری در اکسپریا 5 مارک 3 دیده نمی گردد.

ویژگی های چندرسانه ای و بازی، از دیگر مسائلی است که سونی در ساخت گوشی های پرچمدار خود از آن غافل نشده است. در هر دو گوشی سونی از اسپیکر استریوی قدرتمند، به همراه کاهش موشن بلور 240 هرتز در بازی ها، استفاده شده است.

افزایش دهنده Low Gamma باعث می گردد اشیاء در سایه واضح تر دیده شوند و سیستم اکولایزر صدا به شما امکان می دهد صدای شلیک اسلحه و راه رفتن را بهتر بشنوید. سونی همچنین با از بین بردن سر و صدای پس زمینه، کوشش زیادی برای بهبود ورودی میکروفن در هنگام گفتگوی صوتی نموده است.

شما همچنین می توانید بازی های ویدئویی را با وضوح 1080p و نرح 120 فریم بر ثانیه ضبط کنید و از قابیلت دیگری که سونی آن را Rewind Time Recording بهره بگیرید.

این قابلیت شبیه به ویژگی Highlight Recording انویدیا دارد که به صورت مداوم 30 ثانیه آخر بازی را ضبط می نماید؛ بنابراین اگر می خواهید صحنه های خاصی را در بازی ذخیره کنید، فقط بر روی گزینه ضبط کلیک کنید تا نرم افزار 30 ثانیه آخر را عقب ببرد و آن را ذخیره کند.

آخرین تفاوت اصلی بین Xperia 1 III و Xperia 5 III شیشه محافظ صفحه نمایش است. مدل اول از شیشه گوریلا گلس ویکتوس برای پنل جلویی و گوریلا گلس 6 برای پنل پشتی استفاده می نماید، در حالی که گوشی دوم در هر دو سمت از محافظ گوریلا گلس 6 بهره می گیرد. در مورد مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، هر دو مدل دارای گواهینامه های IP65 و IP68 هستند.

رنگ های قابل عرضه برای Xperia 1 III مشکی یخی، خاکستری یخی و بنفش یخی اعلام شده است، در حالی که Xperia 5 III قرار است تنها با رنگ های مشکی، سبز و صورتی راهی بازار شوند. سونی می گوید هر دو گوشی، در ابتدای تابستان سال جاری در دسترس خواهند بود، اما قیمت آن ها را بعداً اعلام خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری فرارو به نقل از وبسایت gsmarena

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: فرادید
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 140568

به "رونمایی از جدیدترین گوشی های پرچمدار سونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از جدیدترین گوشی های پرچمدار سونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید