روبات همیار تویوتا پشت درهای بسته فراوری می گردد ، سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری غول فناوری ژاپن در حوزه هوش مصنوعی

به گزارش مجله سرگرمی، تویوتا قصد دارد یک روبات همراه برای حضور در هر خانه ای بسازد. این نخستین باری نیست که تویوتا برای توسعه روبات ها کوشش می نماید اما احتمالا این طرح به سرعت بین المللی گردد.

روبات همیار تویوتا پشت درهای بسته فراوری می گردد ، سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری غول فناوری ژاپن در حوزه هوش مصنوعی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، انتظار می رود که مرکز تحقیق و توسعه ای که تویوتا اخیرا راه اندازی نموده است، روی طرح روبات خانگی کار کند. این روبات می تواند برای کار در هر خانه ای سازگار باشد.

ژاپن دارای درصد بالایی از جمعیت سالمند است و به نظر می رسد در کوشش است با این نوع طرح ها، نرخ حمایت از سالمندان را افزایش دهد. تویوتا، یکی از قدیمی ترین سازندگان ژاپنی است و اکنون تمایل دارد روبات های خود را در داخل هر خانه در ژاپن، و احتمالا به زودی در سراسر دنیا نیز ببیند.

گزارش منتشر شده از این شرکت نشان می دهد که متخصص جدید این شرکت؛ گیل پرات به عنوان مخترع و توسعه دهنده این روبات فعالیت خواهد نمود. انتظار می رود که این ربات برای خانه ها، امکان تحقیقاتی و توسعه اختصاصی پلتفرمهای تویوتا استفاده گردد.

آخرین سیستم عامل آندروید تویوتا موسوم به T-HR3، همان چیزی است که این شرکت مایل به توسعه آن و البته ساخت یک محصول تجاری است که مردم می توانند خریداری و در خانه استفاده نمایند. این روبات را می توان با استفاده از گجت های هوشمند پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند کنترل کرد و حتی عینک هایی نیز طراحی شده که می توانند به عنوان چشم روبات عمل نمایند. این روبات می تواند کارهای خانگی معمولی را انجام دهد، کارهایی مانند بارگیری لباسها در ماشین لباسشویی و انجام کارهای شخصی. به طور معمول، پیشبینی می گردد این روبات برای افراد سالخورده، کاربری ویژه ای داشته باشد. هنوز از این روبات تصویری منتشر نشده است.

به طور کلی، تویوتا از سال 2015 یک صندوق 100 میلیون دلاری را برای پشتیبانی از پروژه های فناوری های روباتیک، هوش مصنوعی و سایر زمینه های مرتبط طراحی نموده است. این موسسه روی پروژه های آینده نگر و سودآور تمرکز دارد. تویوتا بیش از هر چیز روی طراحی روبات هایی که از انسانها پشتیبانی می نمایند تمرکز دارد اما هنوز در این زمینه احتیاج به سرمایه گذاری های مادی و معننوی بیشتری دارد.

پیشبینی می گردد این پروژه بین دو تا پنج سال آتی به ثمر برسد.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: انتخاب
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9238

به "روبات همیار تویوتا پشت درهای بسته فراوری می گردد ، سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری غول فناوری ژاپن در حوزه هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات همیار تویوتا پشت درهای بسته فراوری می گردد ، سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری غول فناوری ژاپن در حوزه هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید