رانت بانک های خصوصی اجازه نداد لایحه اصلاح نظام بانکی به خاتمه برسد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس کانون انجمن های صنایع خراسان رضوی گفت: چرا سهم مالیات استان خراسان باید سال به سال افزایش یابد؟ رانت بانک های خصوصی اجازه نداد که لایحه اصلاح نظام بانکی به پایان برسد.

رانت بانک های خصوصی اجازه نداد لایحه اصلاح نظام بانکی به خاتمه برسد

به گزارش خبرنگاران، محسن شرکا امروز در جلسه نشست اقتصادی با موضوع آنالیز و ساماندهی مسائل فعالان عرصه صنعت، شرکت های دانش بنیان و اصناف حوزه انتخابیه در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: مجلس امروز در راس امور نیست زیرا اگر بود بعد از 20 سال که بحث بانک ها، موسسات اقتصادی اعتباری و نزول خواری ها تحت نام ثامن الحجج و ائمه دمار از روزگار ما درآورده بود، اصلاح می کرد.

وی با بیان اینکه مجلس باید اصلاح نظام اقتصادیاتی و بانکی را انجام دهد، مطرح نمود: در کشور ما پایتخت محوری وجود دارد، هرچه می خواهیم باید اجازه بگیریم و تفویض اختیار هم انجام نمی شود. یک پرونده از استان به تهران رفته و برمی شود، زمان زیادی می برد. اجازه دهید استان کار کند. امروز تعامل خوبی در استان وجود دارد، امروز بعد انقلاب استانداری داریم که با برنامه وارد استان شده و نمایندگان نسبتا خوبی داریم. تقاضا دارم تفویض اختیار صورت گیرد.

شرکا اعلام کرد: ما تحریم هستیم و زمانی که به دنبال ماشین آلات دست دوم مورد تایید و هواپیمای دست دوم هستیم، نمی دهند. اجازه دهید ما کار کنیم. فردا برای اصلاح نظام بانکی دیر است. چرا برای فراوری بهره 18 درصد را محاسبه می نمایند که ما بیش از 40 درصد نیز بهره دادیم و تا زنده ایم بدهکاریم.

رئیس کانون انجمن های صنایع خراسان رضوی اضافه نمود: تا زمانی که نظام بانکی، نرخ بهره و نظام اقتصادیاتی ممیزمحور اصلاح نشده و اختلاس ها جزو سرمایه بانک ها نشود، نمی توانیم کار کنیم. چرا سهم اقتصادیات استان خراسان باید سال به سال افزایش یابد؟ رانت بانک های خصوصی اجازه نداد که لایحه اصلاح نظام بانکی ما به خاتمه برسد.

وی ادامه داد: برای نسل بعد نتوانستیم کار چندانی انجام دهیم و نسل آینده در بخش اقتصادی امیدی به آینده کشور ندارد. فرزندان ما از مملکت رفتند. آمار حجم پولی که برای دریافت پاسپورت ترکیه از مملکت خارج شده زیاد است، چرا اجازه نمی دهید ما برای بچه های خود ثروت ایجاد کنیم؟

ضعیف ترین مدیران در بخش تعاونی مشغول هستند

در ادامه سید جواد رضویان راد، رئیس نمایندگی خانه تعاون گران خراسان رضوی، اظهار کرد: وقتی مدیران بانک ها از بانک مرخص شده و به عنوان مشاور وارد بخش خصوصی می شوند، راه حل می دهند که اضافه پرداخت فراورینمایندگان به بانک ها را چگونه پس بگیرند. وکلایی نیز هستند که تضمینی با شما قرارداد می بندند و وام شما را با خسارت از بانک بر می گردانند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه مقرر شده بود سهم اقتصاد فعالان به 25 درصد برسد و در سیاست های ابلاغی اصل 44 در بحث خصوصی سازی به تعاونی ها توجه دیگری شده بود، توضیح داد: دولت نهم و دهم شرکت تعاونی سهام عدالت را تشکیل داد و ادعا کرد که 8 درصد اقتصاد را از دولتی به خصوصی تبدیل نموده است.

رضویان راد ادامه داد: در استان با اینکه 5 میلیون نفر سهامدار شرکت تعاونی سهام عدالت داریم، هیچ کدام به هیچ شکلی در مدیریت این سهام دخالت ندارند. این مدیریت دست شرکت خصوصی سازی است و اعضای هیات مدیره که از محل این سهام معرفی می شوند، یک نفر یک میلیارد و 800 میلیون تومان پاداش هیات مدیره دریافت می نماید.

رئیس نمایندگی خانه تعاون گران خراسان رضوی اضافه نمود: ضعیف ترین مدیران در بخش تعاونی مشغول هستند، یک ریال را نتوانستند مدیریت نمایند و از قانون تعاون چیزی نمی دانند. زمانی که جشن تعاون برگزار می شود یک نماینده مجلس حضور ندارد و تنها نماینده ای می آید که بعدا رای می خواهد.

اخذ ویزا: اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

وبسایت دانشجویی: وبسایت دانشجویی، اینجا محلی برای فعالیت دانشجویان علاقمند به تکنولوژی است

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 48712

به "رانت بانک های خصوصی اجازه نداد لایحه اصلاح نظام بانکی به خاتمه برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رانت بانک های خصوصی اجازه نداد لایحه اصلاح نظام بانکی به خاتمه برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید