رئیس جمهور تاجیکستان به تاشکند سفر می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور تاجیکستان به منظور شرکت در دومین نشست غیر رسمی سران کشورهای آسیای مرکزی به تاشکند سفر می نماید.

رئیس جمهور تاجیکستان به تاشکند سفر می نماید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان در انتها ماه جاری به منظور شرکت در دومین نشست غیر رسمی سران کشورهای آسیای مرکزی به تاشکند می رود.

توسعه همکاری میان کشورهای آسیای مرکزی در زمینه های تجاری، مالی، حمل و نقل و ارتباطات، فرهنگی و بشردوستانه از موضوعات دستور کار نشست آینده سران کشورهای منطقه به شمار می رود.

روسای جمهور 5 کشور آسیای مرکزی طی این نشست همچنین در مورد مسائل مربوط به تامین صلح در منطقه و استقرار صلح و ثبات در افغانستان بحث و گفتگو خواهند کرد.

اولین نشست غیر رسمی سران کشورهای آسیای مرکزی قرار بود در تاریخ 12 آوریل در تاشکند برگزار گردد، اما به دلائل نامعلوم این نشست به تعویق افتاد.

این فرمت جدید ملاقات های غیر رسمی سران کشورهای آسیای مرکزی توسط شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در نخستین ملاقات سران کشورهای آسیای مرکزی در ماه مارس سال 2018 میلادی در پایتخت قزاقستان، مطرح شد

میرضیاف به همتایان خود پیشنهاد کرد که سالانه در آستانه جشن بین المللی نوروز گردهم آیند و از همه آنها برای سفر به تاشکند در سال 2019 میلادی دعوت کرد.

در نخستین نشست مشاوره ای سران کشورهای آسیای مرکزی که در 15 مارس سال گذشته برگزار گردید روسای جمهور قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و رئیس مجلس ترکمنستان شرکت کردند.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59680

به "رئیس جمهور تاجیکستان به تاشکند سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور تاجیکستان به تاشکند سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید