دیدار وزیر خارجه با رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی مجلس نروژ

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر امور خارجه کشورمان با هاتفیلدت رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی مجلس نروژ دیدار کرد.

دیدار وزیر خارجه با رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی مجلس نروژ

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش با آنیکن هوئیت فلدت رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی مجلس نروژ دیدار کرد. محمدجواد ظریف صبح امروز همچنین با نخست وزیر و وزیر تجارت نروژ دیدار کرد. وی همچنین در موسسه امور بین الملل نروژ (نوپی، NUPI) با موضوع خطر جنگ و آینده خلیج فارس سخنرانی کرد.

آنیکن هوئیت فلدت پس از دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت: تماس مستقیم میان ما و طرف ایرانی مفید بود و موضوعات مختلف را به شکل جدی بحث کردیم.

وی اعلام نمود: افزایش تنش بین ایران و آمریکا یکی از مباحث مورد بحث این دیدار بود.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی مجلس نروژ در ادامه خواهان بازگشت ایران به تعهداتش در برجام شد و گفت: پیغام من این است هر چند نروژ متحد نزدیک آمریکاست ولی قویا از برجام و افزایش تجارت میان دو کشور حمایت می کنیم.

ظریف عصر امروز برای گفت وگو و دیدار با مکرون رئیس جمهوری فرانسه و وزیر امور خارجه این کشور راهی پاریس می گردد. ظریف یکشنبه این هفته در راس هیاتی سیاسی به فنلاند سفر کرد. وی دوشنبه شب در جمع ایرانیان مقیم سوئد سخنرانی کرد و با نخست وزیر، وزیر خارجه و رئیس مجلس آن کشور دیدار کرد.

وزیر امور خارجه ایران در سفر به سوئد با آندریاس نورلن رئیس مجلس این کشور دیدار و درخصوص موضوعات مختلف همکاری های دوجانبه بویژه همکاری ها و سفرهای مجلسی بین ایران و سوئد و همچنین برجام و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

ظریف پیش از این دیدار نیز در موسسه بین المللی پژوهش های صلح استکهلم (سیپری، SIPRI) به ایراد سخنرانی درخصوص مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی پرداخت و به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی دیروز نیز با مارگوت والستروم وزیر امور خارجه سوئد دیدار و درخصوص موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از جمله برجام، ضرورت تسریع در اجرای ساز وکار اینستکس، امنیت منطقه خلیج فارس، یمن و افغانستان گفت وگو و گفتگو کرد.

به نقل از ایرنا، دیدار با کارل بیلت نخست وزیر پیشین سوئد و از شخصیت های تأثیرگذار در اروپا و همچنین دیدار با آن لینده وزیر تجارت سوئد و مسئول کمیسیون مشترک مالی دو کشور از دیگر برنامه های ظریف در جریان سفر به استکهلم بود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

blogpo.ir: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44067

به "دیدار وزیر خارجه با رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی مجلس نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار وزیر خارجه با رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی مجلس نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید