دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور اندونزی با ظریف

به گزارش مجله سرگرمی، فرستاده ویژه رئیس جمهور اندونزی با وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور اندونزی با ظریف

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، فرستاده ویژه رئیس جمهور اندونزی عصر امروز یکشنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

آقای حسن ویرا جودا، فرستاده ویژه رئیس جمهور و وزیر خارجه سابق اندونزی عصر امروز با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات و دعوت نامه رئیس جمهور کشورش از رئیس جمهور اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشیه اقیانوس هند در جاکارتا را تسلیم وزیر خارجه کشورمان کرد.

در این ملاقات، فرستاده ویژه رییس جمهور اندونزی با ابراز خرسندی از سفر به تهران گفت: رییس جمهور کشورش بعنوان رییس فعلی سازمان کشورهای حاشیه اقیانوس هند(IORA) از جناب آقای دکتر روحانی برای شرکت در این اجلاس که به مناسبت بیستمین سالگرد تشکیل سازمان مذکور در نیمه دوم اسفند ماه تشکیل می شود، دعوت می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از دعوت رییس جمهور اندونزی از رییس جمهور کشورمان، اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در قالب IORA اهمیت ویژه ای قایل است. دکتر ظریف ابراز امیدواری کرد که اندونزی، با توجه به صندلی مهم خود در منطقه، در برگزاری این اجلاس پیروز باشد.

با توجه به سند چشم انداز آیورا و همچنین بیانیه مقابله با افراط گرائی خشونت آمیز منجر به تروریزم، وزیر خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از کشورهای پیشرو در مبارزه با افراط گرائی، مبتکر ارائه قطعنامه ای در همین زمینه از سوی ریاست جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل بوده است.

طرفین همچنین در این دیدار از سطح همکاریهای دو جانبه تهران و جاکارتا ابراز خرسندی کرده و بر گسترش و تعمیق آن تاکید کردند.

لازم به ذکر است اجلاس آیورا از 15 تا 17 اسفند ماه سالجاری در سطوح کارشناسان، وزرای خارجه و سران در جاکارتای اندونزی برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45172

به "دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور اندونزی با ظریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور اندونزی با ظریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید