دولت کلمبیا خواهان آزادی همه گروگان های چریک های ELN شد

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از مقام های ارشد دولت کلمبیا گفت، چریک های چپگرای ارتش آزادی بخش ملی این کشور موسوم به ELN باید پیش از آنکه رئیس جمهوری مذاکرات صلح را از سر بگیرد، تمامی 19 گروگان خود را آزاد نمایند.

دولت کلمبیا خواهان آزادی همه گروگان های چریک های ELN شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا از فوریه 2017 با دولت خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری سابق این کشور در مذاکره بوده است. جدیدترین دور مذاکرات در کوبا بین دولت بوگوتا و این چریک ها در اول اوت انتها یافت.

ایوان دوکو، رئیس جمهوری کلمبیا که در هفتم اوت زمام امور این کشور را به دست گرفته، گفته است که این گروه چریکی باید بعنوان یکی از شروط تداوم مذاکرات، خشونت و فعالیت های جنایتکارانه را کنار بگذارد.

میگوئل سبایوس، کمیسیونر ارشد دولت بوگوتا در امر صلح در مصاحبه ای گفت که تمامی گروگان ها و نه فقط آن 9 فردی که ماه گذشته ربوده شدند، باید آزاد شوند و این امر باید سریعا صورت گیرد.

وی گفت، یکی از این گروگان ها از 2002 در اسارت چریک های ELN است. ضرب الاجل آزادی این گروگان ها در روزهای آتی به انتها می رسد. خواسته آنها تعیین نیست اما ما می نشینیم و مذاکره می کنیم و از آنها می پرسیم که آیا واقعا درباره به زمین گذاشتن سلاح و پیوستن به جامعه فکر می نمایند یا نه.

دوکوی راست گرا در سخنرانی شروع به کارش گفته بود که مذاکرات را مورد بازبینی قرار می دهد و ظرف 30 روز تصمیم می گیرد.

گروه ELN روز جمعه در توئیتی نوشت: ما تمایل داریم مذاکره کنیم. ما در کوبا منتظر هیات دولت بوگوتا هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2058

به "دولت کلمبیا خواهان آزادی همه گروگان های چریک های ELN شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت کلمبیا خواهان آزادی همه گروگان های چریک های ELN شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید