دولت شیلی طرح قطع مالیات از ثروتمندان را متوقف کرد

به گزارش مجله سرگرمی، دولت شیلی در پی دو هفته اعتراضات ناشی از خشم مردم از نابرابری ها از برنامه خود برای قطع مالیات از ثروتمندان دست کشید.

دولت شیلی طرح قطع مالیات از ثروتمندان را متوقف کرد

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ده ها هزار تن از مردم شیلی در سانتیاگو، پایتخت این کشور دست به راهپیمایی زده که باعث تعطیلی پروازهای دو فرودگاه اصلی بین المللی شد.

گروه های کوچک معترضان با پرتاب سنگ با پلیس شیلی درگیر شدند و پلیس هم برای مقابله با آنها از گاز اشک آور استفاده کرد.

هزاران زن با در دست داشتن گل های میخک سفید و لباس سیاه بر تن در خیابان اصلی سانتیاگو راهپیمایی کرده تا یاد 20 فردی را که در جریان درگیری های اخیر کشته شدند، گرامی بدارند.

دولت سباستین پینه را، رئیس جمهوری شیلی که با اعتراضات گسترده و درخواست برای افزایش دستمزدها، بهبود وضعیت بازنشستگان و وضعیت درمان روبروست، اعلام کرد که برنامه قطع اقتصادیات بر ثروتمندان و مشاغل را کنار گذشته است.

رهبران اپوزیسیون می گویند، این اقدام کافی نیست و همانند اعتراضات قبلی، آنها خواستار یک قانون اساسی جدید هستند تا این قانون اساسی جایگزین قانون 1980 دوران آگوستو پینوشه، دیکتاتور سابق شیلی شود که به بسیاری از خدمات اجتماعی و امور منابع طبیعی از جمله منابع آب اجازه داده شده تا به صورت کلی یا نسبی خصوصی شوند.

رئیس جمهوری شیلی روز چهارشنبه گفته بود، به دلیلی ناآرامی های به وجود آمده نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل و نشست همکاری اقتصادی آسیا-پاسیفیک را که قرار بود در نوامبر و دسامبر سال جاری میلادی برگزار شود، لغو می کند.،ایسنا

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 56682

به "دولت شیلی طرح قطع مالیات از ثروتمندان را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت شیلی طرح قطع مالیات از ثروتمندان را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید