دولت آلمان به دنبال بازگرداندن پناهجویان افغان

به گزارش مجله سرگرمی، اشپیگل نوشت، سال جدید میلادی در آلمان با بازگرداندن دسته جمعی افغان ها آغاز می گردد و پناهجویان آفریقایی نیز قرار است به اردوگاهی در تونس منتقل شوند.

دولت آلمان به دنبال بازگرداندن پناهجویان افغان

با تور آلمان دوسلدورف از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، پایگاه اینترنتی هفته نامه آلمانی اشپیگل در گزارشی جزییاتی از طرح های دولت آلمان برای بازگرداندن یا ساماندهی متقاضیان پناهندگی منتشر کرد. در این گزارش آمده که در ماه دسامبر و طبق طرح توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان نخستین گروه 50 نفری پناهجویان افغان به کشورشان بازگردانده می شوند.

نخستین بار در ماه اکتبر بود که دولت آلمان ازبازگرداندن آن دسته از افغان هایی اطلاع داد که تقاضای پناهندگی شان رد شده بود. مقام های وزارت کشور آلمان در هفته اخیر جزییات بیشتری درباره بازگرداندن این گروه اعلام نموده اند.

سازمان حقوق بشری و مدافع پناهجویان Pro Asyl با انتقاد از این تصمیم، شرایط امنیتی فاجعه بار و شرایط شنماینده اقتصادی و سیاسی افغانستان را یادآوری نموده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل شمار غیرنظامیانی که در ناآرامی ها، بمب گذاری ها و حملات افراط گرایان طی 9 ماه نخست سال 2016 در افغانستان جان باخته اند، دست کم 2500 تن بوده است اما دولت آلمان در توجیه اخراج پناهجویان معتقد است که در بعضی مناطق این کشور به اندازه کافی امنیت برقرار است.

طرح بازگرداندن پناهجویان افغان، در ماه اکتبر و در نشست بین المللی افغانستان در بروکسل کلید خورد. در این نشست قرار شد اروپا طی چهار سال آینده، 15میلیارد دلار یاری اقتصادی کند اما پرداخت نمایندگان از جمله آلمان آشکارا گفتند که در ازای این یاری ها انتظاراتی دارند که پیش از همه مهار موج پناهجویان از این کشور است.

اخیرا گفته شد که دولت افغانستان در ازای این یاری، 80 هزار پناهجوی اخراج شده از کشورهای اروپا را خواهد پذیرفت. حدود 40 هزار تن قرار است از آلمان به افغانستان باز گردند.

ساماندهی پناهجویان تنها شامل افغان ها نمی گردد بلکه متقاضیان آفریقایی را نیز در برمی گیرد. دولت آلمان می خواهد عبور از راستا مدیترانه را دشوارتر کند. دلیل این امر، مراکزی در سواحل ایتالیاست که آوارگان آفریقایی را پذیرفته و سپس در سایر کشورهای اروپایی توزیع می نمایند. در سال 2016 شمار این افراد 180هزار تن بوده که بیشترشان می خواهند به کشورهای شمال اروپا بروند.

ظاهرا دولت آلمان نگران است که در انتخابات سال 2017، موج جدیدی از آوارگان، بحث ها و اختلافات تازه ای را در سطوح سیاسی دامن بزند. اشپیگل گزارش داد، وزارت کشور آلمان برای پیشگیری از چنین شرایطی طرح هایی دارد که پناهجویان به اروپا نیایند بلکه مستقیما به یک کشور امن آفریقایی تحویل داده شوند.

بر همین اساس، اردوگاهی در تونس در نزدیکی مرز لیبی آماده می گردد تا پناهجویان در آنجا از آلمان یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی نمایند. مدیریت این کمپ را نیز سازمان ملل بر عهده خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67825

به "دولت آلمان به دنبال بازگرداندن پناهجویان افغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آلمان به دنبال بازگرداندن پناهجویان افغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید