دشواری پیش بینی نتایج انتخابات استانبول

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناسان بر این باورند که شرکت های نظرسنجی ترکیه به دلایل سیاسی و حرفه ای٬ بخش مهمی از اعتبار خود را از دست دادند.

دشواری پیش بینی نتایج انتخابات استانبول

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه قرار٬ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه٬ دیروز در یک سخنرانی عمومی خاطرنشان کرد: من اعتمادی به شرکت های نظرسنجی ندارم و معتقدم نباید به اطلاعات نظرسنجی های آنان اتکا کرد.

کارشناسان بر این باورند که شرکت های نظرسنجی ترکیه به دلایل سیاسی و حرفه ای٬ بخش مهمی از اعتبار خود را از دست دادند و اصلی ترین دلیل سیاسی کاهش اعتبار این شرکت ها٬ مواضع تند اردوغان نسبت به نتایج میدانی است.

اردوغان بر این باور است که بعضی از شرکت های نظرسنجی٬ از احزاب و گروه های مخالف پول گرفته اند تا با ارائه نتایج غیرواقعی٬ جنگ روانی به راه بیاندازند.

در روزهای اخیر٬ سه نظرسنجی میدانی که توسط 3 شرکت نظرسنجی معتبر و مشهور ترکیه در خصوص نتایج انتخابات استانبول انجام شده٬ نتایج متفاوتی را نشان داده است.

بر اساس این نظرسنجی ها در بعضی مناطق امام اوغلو نامزد ائتلاف ملت و در مناطق دیگری نیز یلدیریم نامزد ائتلاف جمهور از آرای بیشتری برخوردار است، اما هنوز هم این دو نامزد به شکل سایه به سایه همدیگر را تعقیب می نمایند.

نظرسنجی های مزبور حاکی از این است که هنوز هم دست کم 4 درصد از شهروندان استانبول٬ مردد هستند و تصمیم نهایی و قطعی خود را نگرفته اند و از دیگر سو٬ معین نیست که درخواست و توصیه اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک در خصوص ضرورت بیطرفی کردها در انتخابات استانبول٬ تا چه اندازه بر رای دهندگان کُرد تاثیر گذاشته است.

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29030

به "دشواری پیش بینی نتایج انتخابات استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشواری پیش بینی نتایج انتخابات استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید