دستگاهی برای مشخصه یابی نانوذرات زیستی عرضه شد

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت ایزون ساینس (Izon Science Ltd) دستگاه نیمه اتوماتیک با استفاده از نسل جدید فناوری TRPS، برای اندازه گیری اندازه ذره، غلظت و بار سطحی ذرات را با دقت و صحت بی نظیری ارائه نموده است.

دستگاهی برای مشخصه یابی نانوذرات زیستی عرضه شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت ایزون ساینس (Izon Science Ltd) دستگاه نیمه اتوماتیک با استفاده از نسل جدید فناوری TRPS، برای اندازه گیری اندازه ذره، غلظت و بار سطحی ذرات را با دقت و صحت بی نظیری ارائه نموده است.

این دستگاه امکان اندازه گیری اندازه ذرات، غلظت و بار را با وضوح و دقت بسیار بالاتری نسبت به سیستم های سنتی مبتنی بر نور امکان پذیر می نماید. انتظار می رود که از این فناوری در حوزه های فناوری نانو و زیستی استفاده گردد.

برای ساخت این دستگاه، از روش حسگری پالس مقاوم تنظیم پذیر (TRPS) استفاده شده است.

TRPS با اندازه گیری اندازه، غلظت و بار ذرات با وضوح و دقت بسیار بالا، محققان را قادر می سازد تا نمونه های پیچیده نظیر نانوذرات زیستی، از جمله وزیکول های خارج سلولی (EVS)، ویروس ها، لیپوزوم ها را مشخصه یابی کرد.

Exoid جایگزین ابزار qNano موجود در سامانه های ایزون شده است، ابزاری که در 10 سال گذشته بالاترین وضوح و دقیق ترین روش برای اندازه گیری مواد زیستی پیچیده در محدوده اندازه نانو، را ایجاد نموده است. qNano توسط هزاران دانشمند در بیش از 45 کشور مورد استفاده قرار گرفته و نتایج کار با آن در حدود 1500 نشریه علمی به چاپ رسیده است.

هانس ون در وورن، مدیرعامل ایزون ساینس، می گوید که Exoid زمینه های تحقیق جدیدی را در نانو زیست فناوری باز می نماید.

وورن می گوید: ما بسیار هیجان زده هستیم که پس از سال ها پیشرفت، Exoid اکنون در سطح دنیای در حال گسترش است. گردش کار و حساسیت بهتر در این فناوری، برای محققانی که به دنبال حل مسائل در مقیاس نانو هستند اهمیت زیادی دارد.

وی می افزاید: با راه اندازی Exoid، ما انتظار داریم که TRPS به استاندارد دنیای برای تجزیه و تحلیل نانوذرات زیستی تبدیل گردد. با توجه به اینکه این تنها روش دقیق برای اندازه گیری سه ویژگی اساسی ذرات نانوزیستی پیچیده یعنی اندازه، بار و غلظت است.

قابلیت استفاده و بهبود عملکرد Exoid اندکی پس از انتشار یک مطالعه مقایسه ای، نشان می دهد که TRPS در اندازه گیری غلظت و اندازه ذرات به طور قابل توجهی بهتر از روش های محبوب مبتنی بر نور است. کار با سیستم های نوری نشان داده که بیشتر این روش ها وضوح کمی داشته و از دقت کافی برخوردار نیستند.

سخت افزار Exoid برای بهبود سیگنال به نویز طراحی شده است که در مقایسه با ساز و کار قبلی qNano پیشرفت های چشمگیری دارد.

ایزون ساینس در بیش از 50 کشور دنیا از جمله 10 موسسه برتر تحقیقات پزشکی، 9 شرکت از 10 شرکت برتر دارویی و 49 دانشگاه از 50 دانشگاه برتر آمریکا، خدمات ارائه می نماید. ابزار های این شرکت شامل ادوات اندازه گیری و جداسازی نانوذرات زیستی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 142430

به "دستگاهی برای مشخصه یابی نانوذرات زیستی عرضه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاهی برای مشخصه یابی نانوذرات زیستی عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید