درخواست وزیر آموزش و پرورش از معلمان برای ادامه خدمت تا 35 سال

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر آموزش و پرورش گفت: برای توسعه فضای آموزشی از معلمانی که معذوریتی برای ادامه فعالیت ندارند، می خواهیم 35 سال خدمت نمایند.

درخواست وزیر آموزش و پرورش از معلمان برای ادامه خدمت تا 35 سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش پس از شرکت در مراسم جشن سال نوی میلادی دانش آموزان دبستان و دبیرستان ارس در نشست با آموزگاران، معلمان دبستان و دبیرستان ارس با تبریک فرارسیدن سال جدید میلادی با آنان درباره مسائل آموزشی و پرورشی گفت وگو کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این ملاقات اظهار کرد: توزیع جمعیت در بعضی از مناطق تهران، تعادل و تراکم مطلوب را در فضای آموزشی به هم زده است. با پیگیری های انجام شده، توسعه فضای آموزشی در برنامه های آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: معلمانی که با سابقه 25 سال می خواهند بازنشسته شوند اگر عذری داشته باشند که ادامه خدمت برای آن ها امکان پذیر نباشد با آنها همراهی می کنیم، اما از معلمان دیگر که می توانند همکاری خود را ادامه بدهند می خواهیم که 35 سال خدمت نمایند تا تعادل نیرو برقرار گردد.

  • به روزرسانی درس دینی در مدارس ارامنه

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به درس دینی دانش آموزان اقلیت های مذهبی گفت: در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کارگروهی برای آنالیز و پیگیری آموزش درس دینی در مدارس ارامنه تشکیل شده است تا بازبینی و به روزرسانی در متون درسی صورت گیرد.

حاجی میرزایی اضافه کرد: جمعیت دانش آموزی در مدارس ارامنه نسبت به مدارس دیگر کمتر است، اما پست های اداری با همان ساختار جمعیتی مدارس دیگر به این مدارس تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت اولیا در مدارس گفت: هرقدر امکانات یک مدرسه بیشتر باشد مطلوب تر است؛ چراکه بهترین ساعات زندگی دانش آموزان در مدرسه است و ما در آموزش و پرورش تا هر میزان که مقررات اجازه بدهد به مدارس یاری خواهیم کرد.

  • استخدام معلم در مدارس ارامنه

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به درخواست همکاران برای بازبینی شرایط استخدام در مدارس ارامنه تأکید کرد: استخدام فقط از جهت فراخوان انجام می گردد و کوشش می کنیم در دوره های بعدی استخدام سهمیه ای برای همکاران در مدارس ارامنه در نظر گرفته گردد.

  • نبود تبعیض بین مدارس مسلمانان و ارامنه

حاجی میرزایی با بیان این که همزیستی بین ادیان در ایران همواره به بهترین شکل بوده است، گفت: به شورای خلیفه گری ارامنه اطمینان می دهم که تبعیضی بین مدارس مسلمانان و مسیحیان وجود ندارد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر بخش عمده بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق می گردد، اضافه کرد: ممکن است خدماتی که به مدارس ارائه می دهیم قابل توجه نباشد، اما تبعیضی بین مدارس وجود ندارد و احساس مسئولیت مشترکی به همه مدارس داریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65531

به "درخواست وزیر آموزش و پرورش از معلمان برای ادامه خدمت تا 35 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست وزیر آموزش و پرورش از معلمان برای ادامه خدمت تا 35 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید