داوطلبان واکسن کووپارس حتی دچار تب و بدن درد هم نشده اند خبرنگاران

به گزارش مجله سرگرمی، محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس با اشاره به تزریق دوز اول این واکسن تا پایان روز گذشته به 94 داوطلب گفت: تا این مرحله هیچ عارضه مهمی که نیاز به مداخله یا متوقف کننده مطالعه باشد، مشاهده نشده است.

داوطلبان واکسن کووپارس حتی دچار تب و بدن درد هم نشده اند خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سعید کلانتری روز چهارشنبه 11 فروردین درباره آخرین شرایط کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس گفت: از میان داوطلبان واجد شرایط تا کنون 94 داوطلب واکسینه شده اند که از این تعداد 18 نفر دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده و تا پایان این فاز 39 داوطلب دیگر باید واکسینه شوند.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: تا این مرحله هیچ گونه عارضه مهمی که نیاز به مداخله یا متوقف کننده مطالعه باشد، مشاهده نشده است.

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس شرح داد: نتایج مطالعه تا این جا نشان می دهد واکسن کم عارضه یا بی عارضه ای است و داوطلبان حتی با علائمی مانند تب و بدن درد اذیت نخواهند شد.

کلانتری همچنین یادآور شد: در این مطالعه چون به صورت دوسوکور است، تعدادی از افراد ادجوانت (واکسن نما) و تعدادی هم واکسن با دوزهای 5، 10 و 20 میکروگرم در میکرولیتر دریافت کرده اند که در این مرحله قابل تشخیص نیست و در پایان فاز مطالعاتی پس از جمع آوری کامل اطلاعات می توان تعداد دقیق دریافت کنندگان واکسن را معین کرد.

وی در مورد زمان پایان فاز نخست کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس هم گفت: پیش بینی می شود واکسیناسیون 133 داوطلب فاز اول تا هفته آینده پایان یابد اما تجزیه و تحلیل داده های این فاز، 35 روز پس از آخرین داوطلبی که واکسن اول را دریافت می کند، انجام می شود بنابراین اواخر اردیبهشت ماه، فاز اول به طور کامل به پایان می رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 138329

به "داوطلبان واکسن کووپارس حتی دچار تب و بدن درد هم نشده اند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوطلبان واکسن کووپارس حتی دچار تب و بدن درد هم نشده اند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید