خبرنگاران وصول سه هزار و 350 میلیارد ریال مالیات در خراسان شمالی

به گزارش مجله سرگرمی، بجنورد- خبرنگاران- مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: سه هزار و 350 میلیارد ریال مالیات، سال گذشته از بخش های مختلف در این استان وصول شد.

خبرنگاران وصول سه هزار و 350 میلیارد ریال مالیات در خراسان شمالی

یوسف یعقوبی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به افزایش 19 درصدی درآمدهای مالیاتی این استان در سال گذشته نسبت به مدت سال پیش از آن، گفت: این میزان در مدت مشابه سال 97 معادل 2 هزار و 820 میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه نمود: از مجموع مالیات وصولی پارسال 2 هزار و 240 میلیارد ریال مالیات مستقیم و عملکرد و هزار و 110 میلیارد ریال مالیات غیرمستقیم و ارزش اضافه نموده بوده است.

یعقوبی نژاد گفت: از مالیات دریافتی 33 درصد از محل مالیات بر ارزش اضافه نموده، 29 درصد از محل اشخاص حقوقی، 26 درصد از حقوق اخذ شده است و 6 درصد مالیات مشاغل، پنج درصد از محل املاک و مستغلات و یک درصد مالیات بر ارث بوده است.

وی گفت: بر این اساس 88 درصد درآمدهای پیش بینی شده سازمان برای استان در سال گذشته محقق شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: این در حالی است که 160 میلیارد ریال از مالیات پرداختی صادرکنندگان استان در سال گذشته نیز به حساب آنها برگشت داده شد که شرکت های مزبور این مبلغ را بابت اعتبار مالیاتی ارزش اضافه نموده از اداره کل امور مالیاتی استان بستانکار بودند.

یعقوبی نژاد یادآور شد: با توجه به اینکه صادرات از مالیات بر ارزش اضافه نموده و عوارض معاف است، مبلغ پرداختی توسط شرکت های فراوریی صادرکننده که برای فراوری و خرید کالا پرداخت نموده اند به آنها برگشت داده می گردد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی اعلام کرد: بیشترین مالیات برگشت داده شده متعلق به 2 شرکت عظیم نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان و پتروشیمی خراسان در بجنورد بوده است.

پرداخت 810 میلیارد ریال عوارض ارزش اضافه نموده به شهرداری های خراسان شمالی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: شهرداری ها و دهیاری های خراسان شمالی سال گذشته 810 میلیارد ریال از محل عوارض ارزش اضافه نموده دریافت کردند.

یعقوبی نژاد گفت: این در حالی است که سال 97 مجموع پرداختی به شهرداری ها و دهیاری های استان 787 میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه نمود: از مجموع مبلغ پرداختی در سال گذشته 538 میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، 4 میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری، 6 میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری و 260 میلیارد ریال نیز به حساب روستاهای دارای دهیاری واریز شده است.

یعقوبی نژاد گفت: بر این اساس درآمد شهرداری ها و دهیاری های استان از محل عوارض ارزش اضافه نموده در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن 3 درصد رشد یافته است

خراسان شمالی از نظر میزان وصول مالیات در ردیف چند استان آخر کشور واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 25 خرداد 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85475

به "خبرنگاران وصول سه هزار و 350 میلیارد ریال مالیات در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وصول سه هزار و 350 میلیارد ریال مالیات در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید