خبرنگاران نوبخت: راه آهن میانه - تبریز تا انتها امسال تکمیل می شود

به گزارش مجله سرگرمی، تبریز - خبرنگاران - رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه برای تکمیل پروژه راه آهن میانه - تبریز 100 میلیارد تومان اعتبار نقدی در اردیبهشت به پیمانکار پرداخت شد، گفت: این طرح تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

خبرنگاران نوبخت: راه آهن میانه - تبریز تا انتها امسال تکمیل می شود

محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در بازدید از مراحل تکمیل راه آهن میانه - تبریز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه راه آهن میانه - تبریز، با هدف بهبود جهت ریلی تهران - تبریز، کاهش 114 کیلومتری جهت و صرفه جویی 5.5 ساعت زمان و بهبود جهت اصلی کریدور ترانزیت بین المللی شرقی، غربی در قالب طرح احداث محور جدید راه آهن میانه - تبریز در حال اجرا است.

وی با اشاره به افتتاح مرحله اول این پروژه در فاصله میانه تا بستان آباد به طول 132 کیلومتر در آذرماه سال گذشته توسط ریاست جمهوری، گفت: قرار است مراحل باقی مانده از طرح، در فاصله ایستگاه بستان آباد تا ایستگاه خاوران به طول 44 کیلومتر به صورت یک خطه تا خاتمه امسال آماده شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه ارزش ریالی پروژه راه آهن میانه - تبریز را 6 هزار میلیارد تومان خاطرنشان کرد و گفت: با بهره برداری کامل از این طرح، 114 کیلومتر جهت و 5.5 ساعت زمان در جهت تهران - تبریز کاهش می یابد.

خط آهن 2 خطه میانه - بستان آباد - تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در جهت راه آهن تهران - تبریز آغاز شده و با گذر از شهرهای ترکمن چای، بستان آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می شود.

طرح راه آهن میانه تبریز حدود 175 کیلومتر است که 132 کیلومتر آن شامل جهت میانه - بستان آباد و 42 کیلومتر نیز شامل جهت بستان آباد تا تبریز می باشد که عملیات اجرایی این طرح از سال 1379 آغاز شده است.

این خط آهن به صورت 2 خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن های باری 120 کیلومتر و برای واگن های مسافربری 160 کیلومتر در ساعت است.

رییس سازمان برنامه و بودجه امروز از طرح های مربوط به احیای دریاچه ارومیه هم بازدید کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 2 شهریور 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 97453

به "خبرنگاران نوبخت: راه آهن میانه - تبریز تا انتها امسال تکمیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نوبخت: راه آهن میانه - تبریز تا انتها امسال تکمیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید