خبرنگاران عصائب اهل الحق: عملیات علیه اشغالگران آمریکایی ادامه می یابد

به گزارش مجله سرگرمی، بغداد - خبرنگاران - در پی اظهارات بعضی مقامات بغداد مبنی بر ضرورت تداوم حضور نظامیان ائتلاف آمریکایی در عراق، سخنگوی عصائب اهل الحق اظهار داشت، عملیات نظامی علیه اشغالگران تا انتها اشغال این کشور ادامه می یابد.

خبرنگاران عصائب اهل الحق: عملیات علیه اشغالگران آمریکایی ادامه می یابد

به گزارش شنبه شب خبرنگاران ؛ جواد الطلیباوی سخنگوی عصائب اهل الحق در توییتی نوشت: پیامی که آمریکای اشغالگر، پشتیبانان، حامیان و زیردستانش باید بفهمند این است که مقاومت تصمیم قاطع دارد که عملیات خود را تا خروج اشغالگران و بستن تمام پایگاه های نظامی آنها در سراسر عراق از جمله شمال (کردستان) ادامه دهد.

بنظر می رسد این توییت سخنگوی عصائب اهل الحق در واکنش به اظهارات اخیر مقامات عراقی مبنی بر ضرورت ماندن نیروهایی ائتلاف آمریکایی در عراق و حفظ پایگاه های آنها است.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پس از ملاقات و یا گفت وگوی حضوری و تلفنی با تنی چند از مقامات کشورهای مختلف که هفته پیش انجام شد بر ضرورت حضور نظامیان آمریکایی در عراق دست کم در حد نیروهای اطلاعاتی تاکید نمود.

از دیگر سو پس از ملاقات نچیروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق با امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه؛ چهارشنبه گذشته فاش شد که محور گفت وگوهای دو طرف ماندن نیروهای نظامی ائتلاف در عراق بوده است موضوعی که شنبه در توییت سخنگوی عصائب اهل الحق به آن واکنش نشان داده شد.

مخالفت با اشغال عراق از سوی نظامیان ائتلاف آمریکایی محدود به گروههای شبه نظامی و مقاومت نمی گردد بلکه در میان مقامات سیاسی، نمایندگان مجلس و حتی بعضی از مقامات دولت هم دیده و شنیده می گردد.

عمار حکیم رهبر جریان ملی حکمت از جریانات شناخته شده سیاسی که در مجلس و دولت نیز نمایندگانی دارد شنبه در مجمع عمومی سالیانه این جریان توضیح داد که حاکمیت سرزمینی عراق با خروج نیروهای آمریکایی تکمیل می گردد و ایالات متحده نباید پایگاه نظامی دائم در این کشور داشته باشد.

چند روز پیش گروه ربع الله با رژه نظامی و مانور قدرت در بغداد بر ضد اشغالگران قدرت نمایی کرد.

پس از این رویداد، سخنگوی کتائب حزب الله بعضی اعتراضات تند سیاسی در جریان این رژه را به بعضی از جوانان پرشور نسبت داد که طبق گفته او خواسته های به حق خود را مطرح نموده اند اگر چه شیوه آن مورد تایید نبوده است.

وی گفت، اگر مساله جمع آوری سلاح اتفاق بیفتد؛ باید بدون هیچ استثنایی شامل همه گردد، از جمله کشورهایی که عراق را اشغال نموده اند.

نیروهای آمریکا با عنوان خود ساخته ائتلاف بین المللی علیه داعش به رغم گذشت بیش از یکسال از تصویب قانون ممنوعیت حضورشان در عراق توسط مجلس این کشور، به بهانه آنچه آموزش نظامی می خوانند از اجرای قانون و ترک کشور سر باز زده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 141426

به "خبرنگاران عصائب اهل الحق: عملیات علیه اشغالگران آمریکایی ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عصائب اهل الحق: عملیات علیه اشغالگران آمریکایی ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید