خبرنگاران دفترچه های بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان برای 6 ماه تمدید شد

به گزارش مجله سرگرمی، زاهدان- خبرنگاران- مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فرایند انجام ارزیابی وسع جهت استمرار پوشش بیمه در صندوق های روستاییان و سلامت همگانی دفترچه ها از ابتدای تیر سالجاری به مدت 6 ماه تمدید شد.

خبرنگاران دفترچه های بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان برای 6 ماه تمدید شد

دکتر رضا عباسی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: چنانچه بیمه شده روستایی از تمدید اعتبار 6 ماهه برخوردار شده باید در صورت بستری شدن با دفترچه فاقد اعتبار در بیمارستان آن نوبت بستری با صدور معرفی نامه از ابتدای بستری در تعهد سازمان است و استمرار پوشش بیمه ای وی منوط به ثبت درخواست به وسیله ارزیابی وسع خواهد شد.

وی گفت: کسانی که از تمدید اعتبار 6 ماهه بیمه روستایی استفاده نموده باشند با اخذ معرفی نامه بستری آخرین بهره مندی از پوشش بیمه روستایی رایگان بهره مند می شوند و استمرار پوشش بیمه ای آنان بر اساس نتیجه ارزیابی وسع از سوی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی و یا خود اظهاری است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اضافه نمود: چنانچه بیمه شدگان روستایی از این اعتبار استفاده ننموده باشند استمرار پوشش بیمه ای با اعتبار 6 ماهه از اول تیر 99 تمدید می گردد و پس از خاتمه این دوره نسبت به ثبت نام در طرح ارزیابی وسع وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اقدام کند.

وی اعلام کرد روستائیانی که اعتبار دفترچه بیمه آنان پس از 31 فروردین 1400 به خاتمه می رسد در صورت مراجعه جهت تعویض پوشش بیمه آنها با اعتبار همین تاریخ در سامانه صورت خواهد گرفت.

عباسی با اشاره به تمدید دفترچه های بیمه سلامت همگانی در سیستان و بلوچستان ادامه داد: آن تعداد از بیمه شدگان بیمه سلامت که دفترچه های بیمه آنان فاقد اعتبار بوده و تا به امروز از تمدید 6 ماهه برخوردار نشدند مبنی بر سپری نشدن بیشاز یکسال از خاتمه اعتبار دفترچه می تواند برای یکبار از مزایای تمدید اعتبار 6 ماهه با همان شرایط قبلی برخوردار شوند.

وی اعلام کرد: در صورتیکه اعتبار دفاتر بیمه شدگان بیمه سلامت بیش از یکسال گذشته باشد در گروه افراد قطع یارانه قرار خواهند گرفت و استمرار بیمه آنها منوط به انجام ارزیابی وسع و یا خود اظهاری است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان همچنین گفت: بیمه شدگان سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امورایثارگران نیز که دفاتر بیمه سلامت آنان دارای نسخ سفید است می توانند بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و دریافت دفترچه جدید به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه و خدمات درمانی دریافت نمایند.

وی اظهارداشت: آن تعداد از بیمه شدگان که دفاتر بیمه آنان فاقد نسخ سفید بوده و کماکان مشمول پوشش بیمه اند همانند گذشته ملزم به تمدید دفترچه بیمه و مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 2 شهریور 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 97505

به "خبرنگاران دفترچه های بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان برای 6 ماه تمدید شد" امتیاز دهید

2 کاربر به "خبرنگاران دفترچه های بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان برای 6 ماه تمدید شد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دفترچه های بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان برای 6 ماه تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید