خبرنگاران بزرگترین قرنطینه تاریخ با نیمی از جمعیت دنیا

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- همزمان با شیوع سریع ویروس کرونا در سراسر دنیا که تا به امروز به ابتلای بیش از 600 هزار نفر و فوت بیش از 28 هزار نفر در کشورهای مختلف منجر شده است، برآوردها نشان می دهد که حدود نیمی از ساکنان کره زمین که جمعیتی حدود سه میلیارد نفر را تشکیل می دهند، هم اکنون برای مقابله با کووید-19 در قرنطینه خانگی بسر می برند.

خبرنگاران بزرگترین قرنطینه تاریخ با نیمی از جمعیت دنیا

فرایند شیوع کرونا همچنان فزاینده و بی رحمانه است و تقریباً در همه کشورهای جهان به ویژه در کشورهای غربی و در این میان در آمریکا و ایتالیا با شدت می تازد.

کرونا تا به امروز در شبه جزیره ایتالیا بیش از 10 هزار نفر را به کام مرگ کشانده و در آماری کم سابقه تنها در 24 ساعت گذشته حدود یک هزار ایتالیایی جان باختند تا این گونه بالاترین آمار مرگ و میر روزانه در پی شیوع کرونا در یک کشور ثبت گردد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرعت شیوع ویروس کرونا در ایتالیا کند شده و اکنون امیدها برای مفید واقع شدن قرنطینه و اقدامات سختگیرانه ای که از دو هفته قبل در این کشور شروع شده، افزایش یافته است؛ هرچند باید در نظر داشت که همه گیری کرونا هنوز در ایتالیا به اوج خود نرسیده است.

** آمریکا از ایتالیا و چین پیشی گرفت

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز 100 هزار نفر عبور نموده تا بدین ترتیب این کشور با پیشی دریافت از ایتالیا و چین در تعداد مبتلایان به کرونا، در رتبه نخست کشورهای مبتلای به این ویروس قرار بگیرد.

وضع بحرانی آمریکا همچنین دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور را وادار کرد تا با صدور دستوری، شرکت خودروسازی جنرال موتورز را به فراوری دستگاه های تنفس مصنوعی برای مبتلایان به کرونا که هر روز بر تعداد آنان اضافه نموده می گردد، ملزم کند.

** کمبود تجهیزات حفاظت از تیم های پزشکی

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام نموده است که کمبود شدید تجهیزات پیشگیری و بهداشتی برای محافظت از نفرات تیم های درمانی و پزشکی در سطح جهان به خطری قریب الوقوع در فرایند مبارزه با کووید-19 تبدیل شده است.

دولت فرانسه طرح قرنطینه خانگی شهفرایندان فرانسوی مبتلا به کرونا را به مدت دو هفته دیگر یعنی از روز سه شنبه پیش رو تا تاریخ 15 آوریل (27 فروردین) تمدید کرد.

ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه نسبت به رسیدن فرانسه به پیک بالای کرونا که در این کشور همچنان می تازد، هشدار داد و تأکید کرد که همگی باید ایستادگی کنیم.

در انگلیس نیز بوریس جانسون نخست وزیر این کشور که خود به ویروس کرونا مبتلا شده، تأکید کرد که بریتانیا برای سرازیر شدن موج عظیمی از مبتلایان به بیمارستان ها خود را آماده می نماید.

اما در روسیه، دیگر کشور قدرتمند جهان تا به امروز اقدامی برای قرنطینه عمومی در این کشور به عمل نیامده است.

مقامات روس البته دستور تعطیلی رستوران ها و مراکز خرید را صادر نموده و امیدوارند شهفرایندان بدون اجبار در قرنطینه خانگی بمانند.

ایرلند نیز دیگر کشور اروپایی است که از روز شنبه تا تاریخ 12 آوریل (24 فروردین) دستور قرنطینه خانگی را برای شهفرایندان خود صادر نموده است.

اما خلوت کردن شهرها و قرنطینه کردن مردم در خانه ها در همه جای جهان کار آسانی نیست؛ برای نمونه در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی، نیروهای پلیس برای متفرق کردن مردمی که در یک فروشگاه عظیم تجمع نموده بودند به زور متوسل شده و از باتوم استفاده کردند.

** مشیت الهی

خبرگزاری فرانسه مدعی شده است که در کشورهای اسلامی در بسیاری از مواقع، وادار کردن مردم برای نرفتن به مساجد بسیار سخت است و در کشورهایی مانند پاکستان و اندونزی تعداد افراد حاضر در نمازهای آدینه همچنان زیاد است.

این خبرگزاری به نقل از شخصی که او را الطاف خان یک شهفرایند پاکستانی خوانده، آورده است: ما به ویروس کرونا ایمان نداریم، بلکه ما به خدا ایمان داریم؛ هرآنچه رخ دهد مشیت الهی است.

** شرایط متفاوت کشورها در مقابله با کرونا

در آفریقا شرایط متفاوت است؛ در قاره سیاه میزان مبتلایان به کرونا تا به امروز بسیار کمتر از دیگر نقاط جهان است.

در کشورهای واقع در قاره آفریقا تا به امروز ابتلای بیش از سه هزار نفر به کرونا گزارش شده و بیش از 90 نفر هم جان خود را از دست داده اند؛ با این حال، ماچیدسو ریبکا مویتی یک مسؤول منطقه ای سازمان جهان بهداشت نسبت به شیوع دراماتیک کرونا در این قاره هشدار داده است.

از سوی دیگر، سازمان صلیب سرخ جهانی قرنطینه خانگی را دارای آثار روحی و روانی منفی برای افراد دانست و اظهار داشت که این موضوع می تواند به افزایش فشارهای به ویژه روحی و نگرانی ها منجر گردد.

یک مسؤول در صلیب سرخ گفت که شرایط پیش آمده پس از شیوع کرونا در مناطق درگیر منازعات، بسیار ترسناک است.

وی اضافه نمود: بسیار ترسناک است که انسان ها دیگر نمی توانند مانند گذشته با یکدیگر در ارتباط و تماس مستقیم باشند.

فابیو بورالی شصت و پنج ساله و متخصص ایتالیایی قلب و عروق از 8 روز قبل در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان پولیسینکو اومبرتو 1 در شهر رم پایتخت ایتالیا در قرنطینه بسر می برد.

وی درباره گذران در قرنطینه در بیمارستان تأکید کرد: سخت ترین ایام زندگیم را سپری نموده ام؛ نمی توانم بخوابم و نگرانی، اتاقم را فرا می گیرد. در طول روز پزشکان و کارکنان تیم مراقبت از آنجا می گذرند و وعده های غذایی را توزیع می نمایند اما در شب کابوس ها فرا می رسند و شبح مرگ را می بینید.

**مبالغ هنگفت برای رویارویی با یک فاجعه دیگر در عرصه اقتصاد

همه جامعه جهانی کوشش می نمایند مبالغ هنگفتی را برای حمایت از اقتصاد تأمین نمایند؛ در زمانی که بعضی دولت های اروپایی به کندی در وظایف متهم هستند.

کشورهای عضو گروه 20 نیز در نشست سران خود که به صورت ویدئوکنفرانس به میزبانی عربستان برگزار گردید، تصمیم دریافتد تا سقف پنج هزار میلیارد دلار را برای حمایت از اقتصاد جهانی در نظر بگیرند و آمریکا نیز طرحی به ارزش 2 هزار میلیارد دلار را برای نجات اقتصاد در حال فروپاشی خود در نظر گرفته است.

اروپا تصمیم گرفت ظرف دو هفته اقدامات سختگیرانه ای را انجام دهد اما این تصمیم، ایتالیا و اسپانیا را ناامید و خشمگین کرد؛ دو کشوری که در قاره پیر بیشترین زیان را دیده اند.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه روز شنبه در مصاحبه با رسانه های ایتالیایی تأکید کرد که بدون همبستگی قدرتمندانه همه کشورهای اروپایی با یکدیگر در دو زمینه بهداشتی و اقتصادی، از این بحران عبور نخواهیم کرد.

وی همچنین خواهان اعطای وام های مشترک به همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد؛ درخواستی که البته با مخالفت آلمان همراه بود.

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 80077

به "خبرنگاران بزرگترین قرنطینه تاریخ با نیمی از جمعیت دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بزرگترین قرنطینه تاریخ با نیمی از جمعیت دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید