خبرنگاران آتش سوزی میانکاله مازندران مهار شد

به گزارش مجله سرگرمی، ساری - خبرنگاران - مدیر کل محیط زیست استان مازندران گفت: آتش سوزی پوشش گیاهی بخشی از شبه جزیره میانکاله که عصر روز گذشته ، چهارشنبه شروع شد با کوشش نیروهای اطفای حریق نهادهای مختلف بامداد امروز مهار شد.

خبرنگاران آتش سوزی میانکاله مازندران مهار شد

حسینعلی ابراهیمی کارنامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: عصر روز گذشته آتش سوزی در انارستان وحشی و بوته ها در شبه جزیره میانکاله در شرق مازندران رخ داد که پس از اطلاع از این موضوع نیروهای اطفای حریق و یگان حفاظت محیط زیست بهشهر، بندر امیراباد و آتش نشانی بهشهر به همراه تجهیزات خود به این منطقه رفتند.

وی ادامه داد: بعد از 13 ساعت کوشش این نیروها، آتش در این منطقه ساعت حدود 2 بامداد خاموش شد.

مدیر کل محیط زیست مازندران وسعت منطقه آتش گرفته را 400 هکتار بیان کرد و اضافه کرد: عامل انسانی، علت بروز آتش سوزی در این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه این نخستین آتش سوزی سال جاری در منطقه میانکاله است، گفت: هرساله در این منطقه آتش سوزی در پوشش گیاهی رخ می دهد که غالباً عامل انسانی دلیل آن است.

پیش از این معاون محیط زیست مازندران نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران از به صدا در آمدن زنگ آتش سوزی در مراتع استان خبرداد و گفت که با توجه به بارش های خوب سال جاری و رشد پوشش گیاهی اکنون و بعد از یک دوره گرمای هوا این علف ها خشک شده و با جرقه ای مختصر قابلیت اشتعال را دارند.

شبه جزیره میانکاله با احتساب تالاب بین المللی میانکاله و شبه جزیره آشوراده در استان گلستان که تحت مدیریت محیط زیست مازندران اداره می گردد حدود 68 هزار هکتار را شامل می گردد که سالانه 1.5 میلیون پرنده در این ذخیره گاه زیست کره در فصول مختلف سال تغذیه می نمایند.

/ 1899/ 2096

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28580

به "خبرنگاران آتش سوزی میانکاله مازندران مهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آتش سوزی میانکاله مازندران مهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید